Brood eten

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door LadyIngrid, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Mijn zoontje krijgt over de dag t volgende:
    S morgens 180 melk, fruit en tussen de middag 1 stukje brood en 180 melk, smiddags toetje met een koekje, savonds eet ie vaak met de pot mee en voor t slapen nog een fles.
    Nu heb ik twee vraagjes, de oppas gaf m laatst 2 stukjes brood en melk (schijnbaar had ie honger;)) alleen is dat niet teveel?
    En smorgens zit ie nog aan de fles maar wanneer kan ik op dat tijdstip met brood beginnen?

Groetjes

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Dag Ingrid,

Bedankt voor je vraag over de voeding van je zoon. Je vraagt je af op welk tijdstip je het beste brood kunt aanbieden. Ik ben allereerst naar de leeftijd van jouw zoon!

Vanaf de leeftijd van 6 maanden mag je starten met brood. Ik begrijp dat je daar mee gestart bent. Je kunt bij de lunch, rond 11.00/12.00 uur een broodkorstje of een boterham aanbieden, samen met een fles melk. Het geeft niet als de melk dan niet helemaal opgedronken wordt. Dat mag dus samen :).

​Vanaf 6 maanden mag je kindje ook granen eten, zoals tarwe, en kun je starten met brood. Geef bijvoorbeeld eens een broodkorst uit de hand als tussendoortje. Je zult zien dat je kleintje erop begint te sabbelen; de eerste kennismaking met brood! Om te beginnen is wit of lichtbruin brood prima. Wacht met het geven van volkoren brood tot na de 1e verjaardag. Als je kleine eraan toe is, kun je stukjes brood zonder korst geven. Doop het brood dan eerst lekker in wat opvolgmelk 2. Dit maakt het eten gemakkelijker. Gaat dit goed? Dan kan je kleine als lunch een boterham zonder korst eten met margarine en beleg.

In de ochtend mag je ook een papfles of een bordje pap aanbieden met Bambix granen. De vezeltjes bevorderen een gezonde darmwerking en kunnen bovendien wat meer verzadiging geven, ook voor de nacht.

Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag!

Groetjes,
    Paulien - Nutricia voor jou

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hij is 8,5 maand en eet eigenlijk al een aantal weken rond 12u een stukje brood zonder korst en een fles melk. En dit gaat goed. Mag ik m smorgens ook een stuk brood zonder korst geven ipv een fles?

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Ik zou je willen adviseren om op deze leeftijd nog 3 flessen te geven op een dag. Je kunt er in de ochtend voor kiezen om naast de fles een halve boterham aan te bieden of een bordje pap of papfles te geven.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

5. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Bedankt voor de reactie! Ik zal eens kijken wat ik zal doen

Deel Deze Pagina