Goedemorgen! Graag wil ik jou helpen met de vraag die je gesteld hebt via het forum. Het is mij helaas niet geheel duidelijk wat je precies bedoelt? Hoe oud is je kleine nu en wat bedoel je precies met herintroduceren? Heeft je kleine al eens een aardappeltje gegeten, maar had je het idee dat dit niet goed ging bij je kindje? Kindjes mogen vanaf 4 maanden een aardappeltje door de groente heen gemengd krijgen. Tot 6 maanden is de melkvoeding wel het allerbelangrijkste, en zal groente en fruit een extra zijn. Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.
De eerste groentepapjes waren met aardappel. Die zorgden voor uitslag rond het mondje onmiddellijk na het eten, krampen stinkende stoelgang en eczeem 2 dagen later. Zonder aardappel niks van problemen. Dit was als ze 5maanden was. Ze is nu bijna 8 maand nog eens opnieuw proberen of nog even wachten? Nu krijgt ze meestal alleen groentjes, soms eens met pasta of rijst.
Wat bijzonder en vervelend dat ze zo lijkt te reageren op aardappel. Je hebt de aardappel nu zo'n 3 maanden niet gegeven begrijp ik. Dan kun je dit gerust weer eens opnieuw proberen. Merk je toch weer problemen, dan weet je dat het helaas toch nog niet over is en weet je precies waar het aan ligt. Krijgt ze opnieuw een reactie, dan kun je het na de leeftijd van 1 jaar weer eens opnieuw proberen. Begin met een klein aardappeltje door de maaltijd. Omdat ze nu een hoop meer krijgt en wat meer is gewend, reageert ze hier hopelijk niet meer op. Succes! Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.