brood eten

Discussie in 'Voeding' gestart door mamalieske, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Isa is toe aan een boterhammetje, maar na enkele malen proberen en weer braaf ermee stoppen omdat ze er bijna in stikte durf ik niet zo goed meer.

Wie heeft er praktische tips om dat boterhammetje er wat soepeler in te krijgen. O, ja kauwen heeft ze nog niet echt door, ook al zijn die kaakjes stevig genoeg en krijgt ze nu 2 tandjes.

alvast bedankt Marlies

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je al eens geprobeerd om heel kleine brokjes te geven (ter grootte van een erwt) die je geeft of die ze kan pakken?

Sommige kinderen leren het het beste met een korst brood in de hand.

En vaak lukt het het beste met brood van een dag oud. Met niets er op.

3. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Hoi Kaitlyn krijgt ook net pas brood.Ik ben begonnen met een korstje.dat ging goed.Nu geef ik hele kleine stukjes met een beetje boter of niks.Goed kijken of het mondje leeg is en niet aan het gehemelte blijft plakken.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het helpt ook als je hele kleine stukjes in het wangzakje duwt. Op die manier wordt het lekker zacht van het eigen speeksel en maken ze al enigszins kauwbewegingen om het goed in de mond te krijgen.

Verder is het echt normaal dat ze in het begin kokken met een stukje brood. Ze moeten wennen aan de struktuur en brokvorm..Komt echt vanzelf goed, gewoon voorzichtig blijven proberen..

5. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Wat je ook kan doen is de stukjes brood bv. even in de thee of melk dopen.
    Wordt het brood lekker zacht en is het gemakkelijk weg te krijgen.

Gr,
    Hillegonda

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik krijg er ook de zenuwen van als ze een broodje eet en ik zie haar opeens weer een grote hap nemen, terwijl ze ondertussen ook nog eens zit te praten. Ben steeds bang dat er zo'n stuk in haar keel vast komt te zitten. Ik geef meestal eind van de dag wat brood, als mijn man er weer is :oops: , die heeft tenminste een EHBO-diploma. Maar ja, hummm, dat kan ik natuurlijk niet tot haar achttiende blijven doen :) !

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    doordat wij altijd al eerder begonnen met het geven van een broodje was het tegen de tijd dat ze 8 mnd. waren al zo dat ze zelf aan hun tafeltje zaten, maar wat wij deden toen wij ermee begonnen was een broodje smeren met enkel wat boter erop in heel kleine stukjes maken en dat dopen in thee en dat in het handje geven...

toen ze dat eenmaal doorhadden en dat goed ging, smeerde we er smeerworst op, maar nog steeds in thee eroverheen...en binnen korte tijd was ook dat niet meer nodig en pakte ze zelf de stukjes van het bord af...

tis en blijft eng in het begin meid, maar zolang je er bij blijft kan er eigenlijk niks gebeuren...zolang de stukjes niet te groot zijn dat ze er in kan stikken gewoon toch proberen...

gr.smoekie

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Bedankt voor alle antwoorden en hulp!

Vandaag maar weer een boterham gesmeerd en ik ben eruit waar het fout gaat voor Isa.
    Ze krijgt de korstjes niet weg, het zachte gedeelte van het brood gaat er wel goed in. Ik heb dus de korstjes maar zelf opgegeten ;)
    en zo heb ik dus 3x voornamelijk korstjes gegeven wat dus niet lukt

:rolleyes:

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    o o, als ze nou maar later kan leren fluiten :D

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    haha dat kan ze al, haar nichtje van bijna 3 begrijp dus niet dat ze korstjes moet eten van haar vader en moeder, want Isa heeft dat toch ook niet gegeten?
    Denk trouwens dat de korstjes nog niet willen omdat ze nog maar 2 tandjes heeft, en er nog niet echt raad mee weet.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Of ze vind de korstjes gewoon niet lekker :) . Ik eet nooit de korstjes op :oops: terwijl ik dat vroeger thuis eigenlijk altijd wel deed/moest.

Maar misschien als ze straks wat meer tandjes heeft dat het idd wat beter gaat ;) .

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hier idem dito, terwijl de kinderen vroeger van mij de korstjes niet "hoefde' op te eten, eten ze ze nu op school wel op ;)

Deel Deze Pagina