Brood eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Kiwi80, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Op het CB vertelde ze dat ik moest beginnen om tussen de middag een boterham te geven met smeerkaas of smeerworst. Ik een boterham klaargemaakt met smeerkaas. Hele piepkleine stukjes gesneden, begint ze te kokken en loopt blauw aan. Eindelijk kwam het stukje brood weer terug. Zo heeft ze een stuk of 5 stukjes of, maar het bleef hetzelfde. Ik ben zo geschrokken dat ik nu geen brood meer durf te geven. Maar ja, ze moet natuurlijk een keer beginnen ...
    Hoe ging dat bij jullie en hebben jullie tips wat ik evt. anders moet doen?

2. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik ben net begonnen met liga 2e stap te geven.is dat niks om mee te beginnen?dan wennen ze ten 1e aan de granen die ze binnen krijgen. en ze leren zachtjes te soppen op iets.is wel een geklieder hier met die dingen maar het lost op als t in aaraking komt met vocht.dus veiliger en ze leren t wel alvast...

3. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ja, dat is zo. ben eerst begonnen met liga 1e stap, deze deed ik door een fruithapje. Nu geef ik al een poosje liga 2e stap. Ze zit er echt helemaal onder, komt meer aan haar kleren dan in haar mond. Brood wil gewoon echt niet, ze proeft toch dat het anders is denk ik.

4. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Hoi,
    Ties begon ook te kokken en dergelijke toen hij voor het eerst brood at, en helemaal met smeerkaas, plakt aan zijn gehemelte vast waardoor ze het moeilijk weg krijgen. Mijn tip is om het brood ondersteboven op de tong te leggen, dus met het beleg naar beneden zodat het niet aan het gehemelte kleeft en ze het makkelijker kuinnen eten. Heeft bij allebei mijn kinderen goed gewerkt, ik zou zeggen, probeer het eens!
    Groetjes Rian

5. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik laat het haar zelf eten. Ben begonnen met af en toe een droge broodkorst te geven waar ze op kon sabbelen en knabbelen.
    Ik denk dat ze met ongeveer 7,5 maand voor het eerst echt een boterhammetje heeft gegeten.

6. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Wat ook zou kunnen is als je het stukje brood in een beetje melk of thee dipt. Het wordt dan lekker zacht en is gemakkelijk weg te krijgen.

Gr,
    Hillegonda

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad beginnen met een droge broodkorst. Zelf laten sabbelen. Later hele boterham geven (die ik niet zo besmeren van smeerworst of smeerkaas, is helemaal niet zo gezond: veel hulpstoffen zoals zout ed. -> smeren met fruitmoes, appelstroop, plakjes banaan is veel gezonder ... en erg lekker ook).

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dopen in yoghurt/kwark kan ook trouwens

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    In de wang stoppen, dat is makkelijker voor hun, want dan plakt het niet aan het gehemelte en kunnen ze het makkelijker wegkrijgen.

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zou eerst beginnen met een broodkorstje, dan kunnen ze wennen aan de smaak. Je kan er dan eventueel wat boter op doen
    Vanaf een maand of 7-8 een boterham.

Overigens is dat kokken normaal, hoe eng het er ook uit ziet. Tot een maand of 9 zullen ze dat hebben.Daarna wordt het minder aangezien dan pas de khr verschuift naar de keelholte.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Gewoon beginnen met een broodkorst.
    En raar trouwens dat het cb je aanraad om met smeerkaas en smeerworst te beginnen. Dat is eigenlijk niet zo gezond. Zelfs het voedingscentrum raad aan om het niet te vaak te geven.
    Ook Stefan Kleintjes kinderdietist legt op bv.com en op het bijvoedingsforum uitgebreid uit waarom je het beter niet (te vaak) kunt geven.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    gewoon beginen met een broodkorstje en daarna eerst een boterham met wat halvarine/margerine en pas als dit goed gegeten wordt gaan beginne met pate smeerkaas appelstroop etc. zo heb ik het gedaan en met 7 maanden zat ze al op 1 boterham zonder te braken etc. dus wat gelijdelijker opbouwen is een optie en smeerkaas kan goed plakken hoor :)

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik heb alleen heel dun boter gedaan.. want om nou meteen te beginnen met plakzooi vond ik niks.
    En vond ze ook niks.
    Nu eet ze wel van alles er op...

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zo gewoon is het niet om met een korstje te beginnen, esmee moest er niks van hebben die gooide het naar de kat, ze had liever een broodje jam of stroop en nu ook wel boterhamworst, smeerkaas/worst vind ze neit lekker

Deel Deze Pagina