Goedemorgen mama's Vraagje: Onze dochter, nu 16 weken sliep redelijk door (23:00 tot 7:00 )maar de laatste 1,5 week wordt ze steeds rond 5 uur wakker. Wij dachten met rijstebloem te gaan beginnen in de laatste fles, maar ze krijgt normaal ook 3 schepjes johannesbroodpitmeel door de fles (180 cc + 6 scheppen nutrilon forte). Ze is namelijk een gulzige drinker en heeft verborgen reflux. Moet ik nu stoppen met het johannesbroodpitmeel? En hoeveel schepjes rijstebloem moet ik door de fles doen? En hebben jullie tips voor een speen voor een gulzige drinker ( we hebben difraxflessen). Alvast bedankt voor de reacties / tips
Wij gebruikten het in combinatie, want Johannesbroodpitmeel werkt met name in de maag waar het dikker wordt en rijstebloem al in de fles. Alleen pasten we wel de hoeveelheid aan, normaal kreeg ze op 180 ml 6-8 schepjes jpbm, maar als er iets anders doorheen ging, deden we maar 1,5 schepje er doorheen. Gewoon even proberen wat het beste werkt, per kind is het verschillend.
Met rijstebloem geen ervaring, maar wil je wel even een tip geven voor een goede fles voor gulzige drinkers met reflux. Fles van Dr. Brown heeft hier wonderen verricht. De speen (nr 1) zorgt ervoor dat het kindje langzamer drinkt. In de fles zit een buisje die de lucht uit de voeding wegvoert. Hierdoor krijgt je baby geen lucht binnen, en krijgt minder last van krampen. We zijn met deze fles toen zelfs gestopt met Nutriton, was niet meer nodig.
Ok! Bedankt voor de tip. Ik zal eens zo'n fles uitproberen. (ik dacht dat ik het al druk had met 1 uk, laat staan met 3. Het zijn wel plaatjes zeg!!!)
Ik heb net voor het eerst rijstebloem gebruikt, normaal kreeg hij 6 schepjes jhbpm op 180, nu heb ik 2 schepjes rijstebloem geprobeerd maar het werd niet dikker het ging veel te snel waardoor hij zich verslikte, en daarna spuugde hij nog een heleboel uit! Ook dronk hij het niet eens helemaal op, terwijl hij dat normaal ALTIJD doet! Geen succes dus, moet ik meer gebruiken?
Ik geef gewoon de fles zoals normaal (6 schepjes nutriton) en dan de rijstebloem erbij...anders heeft het (naar mijn idee) nog gene nut en drinkt hij nog geen pap... Want de pap zou dikker moeten zin dan zijn normale voeding. Ik geef nu een fles van 210+8 (1 schepje meer dan normaal door dieetvoeding voor KMA) en dan 5 schepjes nutriton en 2 schepjes pap.
Ja dan moet ik die nutriton ook blijven gebruiken, maar er zijn toch ook kindjes die niet spugen en dus geen nutriton gebruiken maar wel rijstebloem en dan moet de fles toch ook dikker worden?? Ik ben confused!
Dat bedoelde ik ook...als jij geen nutriton gebruikt maar wel 3 schepjes pap (bijvoorbeeld) is je voeding dikker. Gebruik je normaal ook daarnaast 5 schepjes nutriton...en dan de pap...is het ook dikker dan normaal. Maar laat je de nutriton weg en doe je ipv de nutriton de pap...is het niet dikker en heeft het dus geen nut om pap te geven. Snap je wat ik bedoel? Vind het even lastig om uit te leggen hoe is het bedoel! Hihi! De fles wordt ook wel dikker...maar niet zoveel als je denkt. Ik dacht ook echt dat het dikke brij zou worden...maar dat is dus pas als je het in een bordje geeft. Als je voeding al dikker is door de nutritin merk je dat verschil niet...dat had ik ook!
Ik snap je, bedankt voor je uitleg! Dan ga ik het vanavond gewoon proberen te combineren Trouwens, die 210 met al die schepjes past maar net in de fles he?? Of eigenlijk net niet! Of heb je daar ook een gouden tip voor?
Update: Heb net 210 gegeven met 5 schepjes nutriton en 2 schepjes rijstebloem, ging heel goed, hij heeft het helemaal opgedronken en ligt nu heerlijk te slapen Thanks Sarah!
Fijn dat het gelukt is! Gaat het nog goed? Ik heb het ook dat het maar net past! Ik doe er eerst 180 cc water in...en dan iets langer in de magnetron...dan alles mengen (een heel gedoe...ik doe alles 1 voor 1 zodat er geen klontjes komen) en dan doe ik er nog 30 cc koud water bij. Anders is het zo'n gedoe! Hahaha!