wat zouden jullie doen? Potjes of vers? 1 jaar.

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb altijd vers gekookt en als we weg gingen een potje gebruikt.
    Vers ging er altijd wel goed in. Maar nu hij 1 jaar is wil ik m met de pot mee laten eten dus alles apart van elkaar en liefst ook niet gepureerd (vlees wel en sommige groenten ook nog wel). Maar hij eet nu niet altijd zn bordje leeg. Soms maar de helft. Terwijl een potje eet hij altijd helemaal leeg!
    Ik zit nu te twijfelen. Eigenlijk wil ik niet te vaak potjes geven want het smaakt nergens naar, die stukjes moet je met en vergrootglas zoeken en alles zit door elkaar heen geprakt. En tis nog duurder ook.
    Maar: hij eet t wel allemaal op, ik weet dat hij de juiste hoeveelheid groenten binnen heeft en hij slaapt snachts beter door omdat hij wel alles op eet...
    Wat zouden jullie doen?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    en als je t langzaam aan wat grover maakt. Gewoon wel met de pot mee maar niet ineens heel grof. Eerst zoals t potje en langzaam aan steeds grover?

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, misschien moet ik het wat geleidelijker aan doen? Ik deed het al wel vrij grof, maar misschien is de overgang iets te groot. Of misschien los aanbieden en wel pureren?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Gewoon laten mee-eten met de pot.

Laat het hem lekker zelf eten met zijn handen of een lepel erbij ( rapley)

Lekker gezond met de pot mee-eten vind ik vanaf 1 jaar wel normaal.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tsja, eerlijk gezegd zou ik hem ook liever met de pot mee laten eten, maar ik snap je dilemma. Wij doen hier bijvoorbeeld rapley om te proberen, maar daarbij doe ik ook nog genoeg gepureerd, zodat ze wel wat binnenkrijgt. Op die manier kun jij het natuurlijk ook doen! Maar een deel lekker klein en smeuïg met hier en daar een stukje, en een deel gewoon zoals je zou willen dat hij het eet. Wie weet eet hij in het begin alleen het gepureerde, maar blijven aanbieden en uiteindelijk zullen stukjes ook vast steeds beter gaan!

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vandaag zelfgemaakte prut gegeven met gemengde groenten, gehakt en rijst. Mais en rijst heb ik heel gelaten, de rest gepureerd. Dit ging wel!
    Ik ga dus maar even terug naar de "basis" door het grotendeels te pureren en steeds grotere delen heel te laten. Ik denk ook dat dit goed ging omdat het niet zo droog was.

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Als je zoontje vers eet, zou ik hem ook vers aan blijven bieden. Zeker als hij de rest van de dag wel genoeg binnen krijgt, lijkt het mij niet erg als hij wat minder binnen krijgt. Eventueel zelf een prutje maken en dat hem 'voeren' en een gedeelte zelf laten eten en dan dus niet geprakt.
    Hier helaas een dochter die zelf geen eten aanraakt met haar handen (zelf d'r brood niet) , dus ala Rapley is niet mogelijk.. Maar het valt te proberen dus..
    Onze dochter eet trouwens ook alleen nog maar prutjes, das toch wat natter dan alles apart. Ach dat komt wel denk ik dan..!!

Deel Deze Pagina