Hey , Mijn zoontje van 18 maanden doet zo lastig met ontbijten. Hij wilt eigenlijk nooit iets eten. Brood eet hij amper hooguiteen paar stukjes. Soms maak ik dan een tosti maar dat eet hij ook bijna niet , crackers, pap , yoghurt etc hij wilt het allemaal niet. Ik geef het nu wat later op de ochtend maar nog is het weinig wat hij eet. Nu is goed ontbijten belangrijk dus ik vroeg me af wie heeft er tips?
Ik ben ook een moeilijke ontbijter en volgens mij wordt mijn dochter dat ook. Geen honger is geen honger lijkt me. Wellicht is het zoeken naar iets dat goed bevalt. Ik at vroeger elke ochtend wel een eierkoek, hoewel niet erg gezond. Maar goed, mijn spijsvertering kwam tenminste op gang. Fruit of zo? Rijstewafel? Wellicht vind hij brood te zware kost voor 's ochtends vroeg...
Een belangrijk teken van niet willen ontbijten is niet uitgeslapen zijn. Het is dus de moeite om te kijken of je kindje voldoende slaapt. Neem de tijd voor ontbijt, wissel af en geef het goeie voorbeeld. Als je moeite hebben met eten, eet fruit of yoghurt maar eet wel.
Pap uit een bordje of een papfles? Mijn dochter krijgt (weer) een papfles als ontbijt. Wilde ook niet eten. Nu beginnen we met een fles en binnen 1 a 2 uur vraagt ze om eten. Dan krijgt ze brood, tosti, krentenbrood, geroosterde boterham, pap uit een bordje, yogurt met musli/ crusli.