Brood geven

Discussion in 'Voeding' started by Mama26, Apr 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Hoe doen jullie dit?

Ik gaf mijn dochter net een innieminnie stukje, je zag het amper liggen. Maar ze hield het gewoon in haar mond, ze slikte het niet door.

Na een hele poos verslikte ze zich hierin.

Hoe moet ik dit doen? Ik krijg het er spaansbenauwd van namelijk. Ben zo bang dat ze stikt.

Ook met stukjes in het groentehapje heb ik dit. Laatst een stukje ei, klein stukje, moest ze ook van kokhalzen. Echt eng.

2. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Oh ja en hoe doen jullie dit met melk? Ik geef nog gewoon de fles. Moet ze al uit een beker kunnen drinken?

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Je zou een broodkorstje kunnen geven, hier kunnen ze lekker op sabbelen, en zo raken ze vertrouwd met de smaak van brood.
    Vanaf een maand of 8 kan je ze dan stukjes aanbieden. De kokhalsreflex die je beschrijft, is heel normaal, het is een aangeboren mechanisme.
    Meestal met een maand of 9 is khr verdwenen.

Ik heb zelf eerst een broodkorst gegeven, en een maand later gewoon een snee brood in zessen verdeeld op het kinderstoelblad.
    Heel langzaam begon hij er steeds meer van te eten. Sinds dat hij 9 maanden is eet hij 's morgens zo een broodje weg.
    Zonder verslikken. Geduld is dus een schone zaak.

Alles over bijvoeden: http://www.network54.com/Forum/382080/

Over het algemeen adviseren ze vanaf een maand of 9-10 om met een gewone beker te oefenen.

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Maar ze hoeft dus niet persee brood te hebben nu?

Verslikken ze zich dan niet in een broodkorstje?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    je kunt beginenmet je dochter een korstje brood te geven waarop ze kan zabbelen en knabbelen. kleintjes kunnen inderdaad gaan kokhalzen ervan maar dit is heel normaal. Het ziet er eng uit maar stikken is haast onmogelijk want het is gewoon een reflex. alicia kokhalste in het begin ook wel is maar nu eet ze een boterham zonder problemen op en kokhalst nog maar heel weinig. het is even wenne en in het begin raakte ik ook in paniek maar ze kokhalst het were op en gaat vrolijk verder met eten :) en is dus heel gewoon en eventjes doorbijten. echter haar nooit alleen laten met eten want mocht er onverhoopt toch iets bliven hangen dan is het eventjes over je knie hangen en klaar maar dat is hier nog nooit gebeurd hoor het gebeurd geheel uit zich zezelf.

dus begin met een korstje en even later een paar stukjes brood en voor je het weet eet ze een hele boterham weg.

wat betreft melk die geef ik nog in een fles en al het ander drinken doe ik in een tuitbeker om verwaring te voorkomen. zo weet ze dat uit een fles warm drinken komt en uit een beker koud

6. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Ik deed het korstje brood wel vaak ff weken in thee of melk (het papidee maar dat toch net ff anders) zodat ze zich juist niet zouden verslikken (zelf wel eens op een droog broodje zitten sabbelen...daar verslik je je zomaar in)Als je kindje er een te groot stuk afsabbelt en dat in de luchtpijp komt is stikken is wel degelijk mogelijk hoor (vraag de eerste hulp arts maar na). Pas als mijn kinderen echt de kauwbeweging gingen maken en dus hun brood goed gingen kauwen kregen ze het gewoon zo met een bekertje melk erbij...

7. randi

randi Niet meer actief

ik heb mijn 2 grote op de volgende manier brood leren eten, maakte eerst een papje ervan dus gewoon boterham zonder korsten en een beetje smeerkaas eropen daar een betje van hun melk erover zodat het een papje werd en ze het met de lepel gegeven, na een week deed ik er wat minder van hun melk bij zodat de pap wat vaster werd en na enkele weken aten ze hun boterham ( zonder korsten) probleemloos op. mischien het proberen waard voor je ;)

8. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ik gaf eerst stukjes zo groot als een doperwt en dompelen in de thee.
    En na 2 dagen niet meer.. ze eet nu bijna een boterham op en de stukjes zijn nu zo groot als een dobbelsteen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij zijn hier ook met de broodkorst begonnen als lekker tussendoortje, en pas daarna met stukken brood. Tegen de tijd dat ze een boterham aten waren ze een maand of 9.
    Verslikken deden ze niet zo, ze waren al gewend aan stukken groente en fruit.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    moet wel bij mijn stukje zetten dat alicia ook al goed stukjes kan eten en krijgt ook al potjes vanaf 8 maanden zo tussendoor om er aan te wenne en dat gaat ook prima. ze eet der brood ook in stukjes van 1 bij 1 cm ongeveer (nooit opgemeten :)) en ze kauwt er goed op en slikt het ook door zonder te braken.

korstjes geef ik zo in der handjes omdat ze de leftijd heeft dat ze zelf wil gaan eten en zo kan ze dat ook haha

11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    als wij met brood begonnen deden we een half broodje in stukjes snijden, daar wat boter (later smeerworst) op en dan thee eroverheen..

stukje bij beetje ging dat steeds beter, altijd in de gaten houden want ondanks wat men mag zeggen over hun "mechanisme" (kokhalsreflex) kunnen ze overal in stikken...groot-klein etc etc...

succes meid...

12. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik ben hier ook begonnen met een korstje.
    Vanaf een maand of 7-8 heb ik kleine stukjes gegeven.
    Soms kokhalst hij wel eens inderdaad, maar ik blijf er altijd bij als hij eet.
    Brood in thee of melk dopen heb ik nooit gedaan.

Ik oefen vanaf 9 maanden met een beker, maar mijn zoontje smijt hem liever door de kamer dan dat hij eruit drinkt....
    De aanhouder wint denk ik dan maar.

Share This Page