Yahoo!!!

Discussion in 'Voeding' started by mamavanJenA, Apr 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0
    hoi hoi

ik ben zow blij he :)
    gisteren poste ik hier nog vrij wanhopig dat mn dochtertje alles behalve brood eet whahaha en eindelijk sinds vanmiddag eet ze gewoon brood yahooooo en smullen dat ze deed hihihi pfff alleen nu komen dr weer meteen andere vragen om de hoek :)
    hoe kan ik dat nou het beste aanpakken ?
    als ze een boterham op heeft gewoon normale fles of ? ben zow bang dat ze met honger naar bed gaat :)
    ze krijgt nu nog 5 flessen per dag en wil dat toch eigenlijk langzaam gaan afbouwen eigenlijk maar wat is een leuk schema om te gaan aanhouden ? rekening houden met dat de 1e fles om 9.00 is ?
    pffff jeetje whahaha

fruit eet ze wel een heel potje of stuk fruit alleen avond eten is nog geen heel potje maar half want daarbij zijn we nog mee in de begin fase ging goed voor der keelontsteking die heel lang geduurd heeft dus daar zijn we weer langzaam mee aant opbouwen maar ook daar weer bij van hoeveel en een fles drna of gewoon op bed leggen of of of pffff
    alvast bedankt!!!

Groetjes jamy

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier hebben we eigenlijk altijd het volgende schema aangehouden en daar steeds dingen aan toegevoegd of weggelaten naar mate ze ouder werd:

ontbijt: boterham met melk/ pap
    tussendoor: fruit
    lunch: boterham met melk/ pap
    tussendoor: koekje/ fruit
    avondeten: met de pot mee + toetje/fruit
    voor het slapen: melk

Hier kun je zelf de tijden invullen en met de tussendoortjes kun je natuurlijk flexibel omgaan. Hier kreeg ze altijd nog een fles na de boterham en dan naar bed.

3. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0
    heej
    bedankt :D
    en dan een volledige fles ? en echt meteen drna of tijdje tussen ?

groetjes jamy

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Meteen na de boterham.. hoorde bij de maaltijd (lunch) vond ik.
    Eerst dronk ze dan geen volledige fles leeg, dan maakte ik bijv 150/5.
    Later ging deze wel helemaal leeg.
    Tot een maand of 7.5/8 kreeg ze dan 's middags ook nog een fles rond 16u.

Nu hebben we eigenlijk nog steeds hetzelfde ritme...aangepast op haar leeftijd natuurlijk en geen avondfles meer.
    Alleen zijn we wat meer flexibel met de tijden en zo. Is nu geen ramp als we wat later avondeten en zo!

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Geen ervaring met de fles, maar wel super dat ze dr brood eet!!! :D

6. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0

jaaa joh hoe blij ik was whahaha maar morgen weer met volle moed dr tegen aan :D zow aant smullen was ze dus dat komt wel goed gek he hoe snel dat kan veranderen hiihihi vorige week met traantjes aan toe kokhalzen en nu pffff mn vingers dr bij op eten zowat :p
    ok ze heeft 1 keer met traantjes gekokt maar als dat alles is :D ow man wat ben ik blij

7. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0
    ok dank je :D
    hier heb ik echt iets aan :D thnx!!!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hoe laat krijgt ze de flessen op de dag?
    De eerste om 9u zag ik.
    De eerste fles die wij eraf hebben gedaan is die van 19u dat is nu een warme maaltijd geworden. Ze krijgt nog wel een laatste fles voor het slapen die is inmiddels vervroegd naar 20-21u.

Omdat ze hier nog geen ander drinken wil zoals water, thee of sap. Hooguit een paar slokjes gaan er in, geven wij om 15u wel nog een flesje. Dus wij zitten op 4 flessen.

6.30: 1e fles: 180+6 en wat ze laat staan maken we rijstebloempap van

10u: Fruit en oefenen met tuitbeker

12.00: 180+6 en wat ze laat staan maken we fijne granenpap van en ze eet dan een boterham

15.00: 90+3 en een rijstwafeltje, bambixkoekje of soepstengel

17.00: warme maaltijd

20-21: laatste fles meestal drinkt ze rond de 100 cc.

Bij jullie zal de fles rond de warme maaltijd wel wegvallen als ze straks gewend is. Laat haar maar lekker nog drinken wat ze wil het gaat heel geleidelijk. Op een gegeven moment zal ze niet meer hoeven.

9. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0
    hoi hoi

nou hier dan ff mn oude schema he want nu eet ze eindelijk brood ofja tenminste vandaag hoop meerdere dagen en dat het gewoon normaal is

9.00 fles 180 cc 6 schepjes
    slapen
    11.00 fruit en dan langzaam aan grote broer ophalen
    12.30 fles 180 cc 6 schepjes
    slapen
    half 3 wakker maken en iets van rijstwafel ofzo en iets van drinken en dan weer langzaam aan grote broer halen
    16.00 fles 180 cc 6 schepjes
    slapen
    tussen 18.00 en 18.30 warm eten
    19.30 fles 180 cc 6 schepjes
    dan slapen tot de laatste fles tussen 23.00 en tja heel schommelend :)
    zoals je ziet MEGA veel slaap pfff maar ze heeft het schijnbaar echt nodig want ze wrijft of constant door der oogjes en ik moet dr iedere keer wakker maken tussen de flessen door

maar nu ze dus brood eet zou ik het echt niet weten hoe ik het dus moet aanpakken pffff want best veel flessen krijgt ze dus :(
    moet wel zeggen dat ze pas sins 1.5 week zulke flessen krijgt eerst was het 150 cc 5 schepjes
    ben bang dat ze honger heeft ofzo of dat een boterham niet voldoende is :)

10. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Nou een volkoren boterham vult best wel hoor voor zo'n kleintje!!
    Daar hoef je niet bang voor te zijn...
    Het moet straks ook niet zo zijn dat ze niks anders wil eten, omdat ze geen honger heeft door al die flessen!
    Houdt overigens wel in de gaten dat je van opvolgmelk nr 2 maar 800cc per dag mag geven (en geen liter meer zoals bij nr 1). Heeft ook weer te maken met samenstelling en de max hoeveelheid schepjes per dag.
    Komt ze overigens zelf nog voor die hele late fles of maak je haar wakker?? Want daarmee gaat ze eigenlijk over het maximum heen...(volgens mij)

11. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0
    heej
    ja we moeten dr wel wakker maken maar als we dr laten liggen dan word ze zelf rond 3 a 4 uur wakkeer in de nacht.
    dus maken we dr toch nog wakker voor de laatste fles maar zal nu wel gaan veranderen hoop ik hoop namelijk dat ze wat meer anders gaat eten dan alleen de flessen want zo was het dus eerst hihihi pfff
    denk wel nu de boterham goed gaat ze minder behoefte krijg aan de fles ben ook bang dat ze teveel fles drinkt heb namelijk beetje het gevoel dat mn dochtertje niet aangeeft dat ze vol zit volgnes mij want lijkt wel een lege tank ;) hihihi hongerlijertje

12. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Anders moet je gewoon eens kijken hoe het gaat als je haar niet wakker maakt?? Misschien slaapt ze inmiddels al een stuk langer??
    Hier verschoof die nachtvoeding vanzelf naar steeds later...

13. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0
    oja klopt ook hoor hihihi maar vorige week voor het laatst geprobeerd en tot vanacht nog steeds snacht wakker dus denk dat ze het helaas dan nodig heeft maar kan ook zijn natuurlijk dat zodra ze gewent is aan meer voeding dus door de boterham ze meer voldaan is dus als het brood week of 2 echt goed gaat iedere dag gaan we weer proberen te kijken of ze doorslaapt
    moet wel zeggen :) vind niet zo erg die laatste voeding echt zon geniet momentje :) maar zal het ook wel leuk vinden als het na 20.00 gedaan is en wij gewoon altijd al ist om 20.30 naar bed kunnen dus dat lijkt me wel lekker!!!

Share This Page