Hallo! Ik wil binnenkort beginnen met mijn mannetje 's ochtends pap te geven met een lepeltje, maar ik weet niet zo goed welke pap. Tot nu toe krijgt hij 5x bv met 2x groente en fruit, maar de bv wil ik afgebouwd hebben als hij 9 maanden is. Ons schema wordt dan hopelijk als volgt: 7:00 pap 11/12u: brood 15:00 fruithapje 18:00 warme maaltijd en dan natuurlijk bij brood, fruit en warme hap wat te drinken. Mijn opties voor de pap zijn rijstebloem (maar daarvan begreep ik dat het weinig voedingswaarde heeft en dat ie er verstopt van kan raken) en anders pyjamapapje (maar dat schijnt heel zoet te zijn?). Met welke pap zouden jullie beginnen? Liefs!
wij gebruikte inderdaad de fijne granen van Bambix. Nu met 8 mnd gebruik ik volkoren granen van Bambix. Pyjamapapje is inderdaad zoet, en finn vind het (gelukkig) helemaal niet lekker! haha
Bedankt voor jullie reacties! nog een klein vraagje: maken jullie de pap met opvolgmelk? of met gewone melk? Liefs!
groeiontbijt van bamibix( minder dan op verpakking aangegeven) aangevuld met buikjespap. Die groeiontbijt met opvolgmelk vind Gijs echt niet te eten.. dat is 2 happen testen en meteen weer rechtsomkeert de mond uit en vies kijken.. Met buikjespap smult ie ervan!
Wij zijn begonnen met Bambix fijne granen (met opvolgmelk) en inmiddels krijgt onze dochter 's ochtends Bambix 8 granen (met volle melk). Het is ontzettend smerige troep, maar onze dochter kun je niet gelukkiger maken dan met een bord Bambix. Daar zou ze op kunnen leven! En als je op een gegeven moment 's ochtends een boterham wil gaan geven is dit een goeie overgang van melk naar brood..
Als je een biowinkel of natuurwinkel in de buurt hebt, zou ik voor de Biobim pappen gaan. Die zijn allemaal gemaakt van volkorengranen en niet van bloem (verstopt dus niet) en je hebt ook glutenvrije varianten.