er is van t voedingscentrum volgens mij ook een boekje waarin alle producten staan waarin geen melk zit.. Kost volgens mij wel geld om dat te bemachtigen, maar je kan altijd even via een dietist kijken of je eraan kunt komen?
Kipfilet zit melk in helaas.. dat hebben we al ondervonden.. Ik ga eens aan de kinderdietiste vragen of zij zo'n merkartikelenlijst voor ons heeft. Bij het voedingscentrum kost het 15 euro.
De nutramigen AA is hetzelfde als neocate. Dank je voor het aanbod! Broodbeleg doen wij hier suikervrije jam en kipfilet (AH heeft kipfilet zonder koemelk) Verder nog niks anders uitgeprobeerd. Stroop is geen optie ivm appelallergie en bepaalde soorten peerallergie. Ik geef nu even een paar dagen maar geen brood. Wil er helemaal zeker van zijn dat hij niks van een spoortje koemelk binnen krijgt. Anders krijgen we geen duidelijk beeld van het effect van de nieuwe voeding. Waar is sesampasta van gemaakt, van de zaad sesam? Dat is anders geen optie, zaden mag pas vanaf 1 jaar. Amandelpasta is van noten en noten is sterk allergeen, mag pas na het 2e levensjaar geintroduceerd worden.
Plantaardige boter, kan dat niet? Dat is gezond en je hebt toch wat beleg. Luca eet grag een broodje met alleen boter, is toch weer beter dan droog brood.
Plantaardige boter kan zeker. Er zijn genoeg boters zonder koemelk te verkrijgen. Hier sowieso altijd ook boter op de boterham.
De amandel is juist heel mild en niet allergeen. De amandel is ook geen noot, maar een vrucht, net als de cashew. Bij kma wordt ook wel amandelmelk gegeven. De tamme kastanje, beukennoot en hazelnoot zijn echte noten. Hazelnoten en pinda's (geen noot) zijn erg allergeen. Het advies om met zaden en pitten te wachten is omdat ze in ongemalen vorm niet goed te kauwen zijn voor een kind tussen 6 en en pakweg 12 maanden en dus slecht verteren (zie je in z'n geheel terug in de luier). In gemalen vorm, dus in de pasta kan een kind -waarbij geen verdenking is op noten- en pinda-allergie en deze niet in de familie voorkomt- vanaf 9 maanden amandelpasta of tahin op brood.
Ik koop Becel Light, die is koemelkvrij. En zoontje krijgt dus pindakaas, hij lust niets anders, en zonder vindt ie het ook niet lekker. mannen...