Dag dames, Aankomende week is het zover: we gaan beginnen met bijvoeding (Rapley) Aangezien ik een grote dosis zelfkennis bezit, weet ik nu al dat ik af en toe spaak ga lopen met eten maken (planning!) en soms onderweg voor het gemak zal kiezen. Daarom wil ik graag "op reserve" wat potjes in de kast hebben staan. Mijn oog is op het merk Hipp gevallen, dit omdat die voeding weinig tot geen toevoegingen, bewaarmiddelen, suikers en zout bevat. Dat vind ik erg fijn. Nu sta ik op het punt om wat te bestellen, maar zit ik nog even met een paar vragen: - Wie weet hoe lang die potjes houdbaar zijn? (ga er natuurlijk niet een stuk of 5-10 kopen, als ze allemaal binnen een week op moeten) - Ik zie potjes van 125 gram, kun je die bijvoorbeeld in 2x geven? En zo ja, bewaar je dat in de koelkast (en hoe lang)? - Waar kopen jullie de voeding? Hebben jullie nog een handige tip voor een goedkoop adresje? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen / reacties! Bedankt alvast!
*ze zijn erg lang houdbaar hoor, zeker maanden. * zodra ze open zijn kun je ze geloof ik 24 uur bewaren in de koelkast. *in duitsland zijn ze veel goedkoper.
Ik koop ze ook in Duitsland, voor de rest geldt het zelfde als het bewaren van alle andere merken babypotjes. het advies is om het na openen weg te doen, maar ik bewaar ze ook 24 u in de koelkast, daarna goed heet maken, gebeurd niks mee!
hier het zelfde, vind HIPP super, en idd veel goedkoper dan de nederlandse potjes wanneer je ze over de grens koopt. wij slaan bij onze tripjes naar Kleve altijd flink in, idd lang houdbaar. bij een grote supermarkt daar heb je vaak een erg groot aanbod. tevens hebben ze ook veel zuivel hapjes, griesmeel papjes ed in potjes van HIPP. helaas heeft onze dochter KMA dus ik kijk altijd treurig naar de potjes die wij niet kunnen gebruiken maar er oh zo lekker uit zien.
Ik zou er toch niet meteen te veel van kopen. Mijn dochter heeft altijd geweigerd potjes te eten, ongeacht het merk. Als je dan een voorraadje aangelegd hebt...
Geen verschil qua houdbaarheid met enig ander potje, meestal een aantal jaar. Je geeft je kind heel oud spul, met welk potje dan ook. Hipp die je in Duitsland koopt bevat (i.t.t. Olvarit) wel zout en suiker! Op Duitse ouderfora noemen ze het zelfs Zuckerbomben! Schaf er niet te veel aan, die fout heb ik bij de oudste gemaakt, en zo kon ik 60 potjes in de glasbak kieperen. Hij kreeg Rapley en lustte aboluut geen potjesprut. En de ervaring leerde dat die potjes ook echt overbodig waren. Zak bonduelle broccoli in de vriezer zorgde ervoor dat er in dezelfde tijd die nodig is om een potje op te warmen er iets te eten was dat niet geweigerd werd. En fruit hoef je niet te koken, dat is nog sneller. Ik zou eerlijk gezegd als het erg druk is nog liever een keer een dag geen groente geven dan dat potjesspul!
Bedankt voor alle reacties! Dat van Hipp in Duitsland wist ik helemaal niet, Dirksmama. Nou, ik was vastbesloten om toch een paar potjes te kopen (eigenwijs he) en ben er speciaal voor naar de Jumbo gereden, want volgens de website van Hipp moeten ze dat daar verkopen....... helemaal niets....!! Olvarit was er goed vertegenwoordigd, maar nergens Hipp. Wat stom zeg! Uiteindelijk eens de etiketjes en ingrediëntenlijst van een paar 4+maandenpotjes van Olvarit bekeken en ik kwam erachter dat daar ook nauwelijks tot geen additieven in zitten. In de potjes die ik heb meegenomen zit echt alleen maar groenten en alleen maar fruit. Daar kan ik wel mee leven Ik heb dus 3 groentesmaken en 3 fruitsmaken meegenomen (de kleine potjes, 125 gram?) om dat achter de hand te houden. Mocht dat in de nabije toekomst een keer op zijn of hij lust het niet, dan ga ik dan wel weer op zoek naar Hipp. Morgen gaan we beginnen met bijvoeding. De geschrapte worteltjes liggen al in de koelkast te wachten om gekookt te worden Zometeen ga ik nog even de batterijen van het fototoestel controleren. Ben benieuwd
Proef voor de lol eens een potje. De wortel smaakt naar heel veel, maar niet naar wortel. Ik zou het echt even houden op zelfgemaakt e anders diepvries of niets. De maaltijden gaan nog wel, maar juist de eerste potjes zijn totaal smakeloos.
Hebben we ook niet in de buurt. De enige supermarkt dichtbij is de AH en wat minder dichtbij de C1000 Ik ben niet zo'n held met eten; ik heb de borstvoeding en flesvoeding ook niet geproefd. Ik pas dus Maar ik wil dit ook alleen maar achter de hand hebben voor "noodgevallen". Verder geven we vers voedsel volgens de Rapley-methode.
Ik heb mijn onderste lade van de vriezer vol staan met vers gestoomde groenten. Heb er denk ik nu zo'n 15 stuks in van pompoen tot aaubergine. Je kan ook hele groente invriezen of even kort blancheren en dan verder bereiden.