Brood kokhalzen, pauze of doorgaan?

Discussie in 'Voeding' gestart door heerenbeest, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik vind het wel gek dat iedereen hier over een logopedist begint :(

Haar kindjes zijn maar 7 maanden. Dit vind ik echt heel jong om al goed brood te "moeten" kunnen eten!

Hier heeft het tot ruim 10 maanden geduurd voor ze brood kon eten zonder te kokhalzen.
    En dit is helemaal van zelf goed gekomen hoor...

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja joh, je bent er hartstikke vroeg bij. Dat de ene het al kan is superknap, maar dat de ander er ietsje langer over doet is heeeel normaal. En al helemaal voor een prematuur!! Die pre-logopedist is nog lang niet nodig, als ik je verhaal zo hoor.

3. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    @maria en nele
    Nou dan doe ik lekker nog een tijdje rustig aan ;) Nadeel van een tweeling is dat je heel gauw vergelijkt haha. Als de één het kan, betekent het natuurlijk niet dat de ander het ook al kan (of zou moeten kunnen). Twee individu-tjes :D
    Heb ook niet echt zin om naar een logopedist te gaan. We hebben al zo veel ziekenhuis/artsen en gedoe gehad...

4. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    @ nele mijn meisjes zijn ook met 35wkn (34+6) geboren en waren ook ongeveer zo zwaar (licht) als jouw meisje (1700 en 1850).

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja erg hè, dat ben je echt zooo zat op een gegeven moment. Zo'n prelogopedist komt meestal wel thuis hoor, maar wat ik zei, ik zou het nog (flink) wat tijd geven.

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ah nu zie ik het!

Hier werd ze gehaald omwille van PE, en groeiachterstand.

Beetje vergelijkbaar dus ;)

7. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Pff... nou dát weer! Net toch wel weer geschrokken... ze had de cracotte helemaal op, nadat ze eerst nog een boertje eruit moest doen. Aan het eind bleven er vrij grote stukken over die helemaal in haar mond verdwenen. Ik dacht nog: lukt dat? Maar het leek goed te gaan. Toen boertje en naar bed.

Heeft ze half uur geslapen en werd hoestend wakker. Ik dacht van de verkoudheid, maar bleef hoesten dus naar boven en haar in zitstand gezet. Kwam er een golf uit! Met een stukje cracotte van ongeveer 2cm lang.... pfff...

8. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Hier verdenking op hellp gehad en 1,5 week in ziekenhuis gelegen voor ze kwamen, dus inderdaad vergelijkbaar :D

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Is niet erg toch, die cracottes zijn in een paar seconden zacht. Wellicht een beetje op gesabbeld en toen doorgeslikt?

10. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Dus is dan niet half uur in haar keel blijven steken?
    Hmm, nu ik er over nadenk, dat kan natuurlijk niet, dan had ze het er veel eerder uit gehoest :D
    Manman... vind het maar lastig en eng soms hoor. Die ukken lijken zo kwetsbaar, maar kunnen natuurlijk veel meer aan dan ik als first time mom denk :D;)

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ze spugen gewoon heel makkelijk. Dat is de leeftijd, maar ook de prematuriteit in dit geval. Maar die kokhalsreflex is er niet voor niets hoor, ze stikken niet zo snel. Gelukkig!

12. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    :D:D thnx!

13. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik lees nu je bericht pas! dank je wel voor je lieve woorden...
    het is zeker een heftige tijd geweest, godzijdank heeft ze er niets aan over gehouden en is ze helemaal gezond!!

hebben jouw meiden (on)zichtbare dingen over gehouden aan de vroeg geboorte?!

14. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Dat is hier toevallig dit weekend ook gebeurd.

Ze werd om half 12 snachts wakker, heel hard hoesten, plots kwam haar eten van de avond, en zelfs een paar stukjes van haar middageten er terug uit...

Ik denk dat het gewoon door het hoesten komt hoor. Dat heb ik zelf ook wel eens meegemaakt. Zo hard hoesten dat je eten omhoog komt... ;)

15. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Graag gedaan, tis echt heftig zo'n ziekenhuis tijd... niet goed uit te leggen aan wie het niet heeft meegemaakt merkte ik.
    Volgens mij (en KA) hebben ze er niks aan overgehouden. Qua ontwikkeling lopen ze soms op schema soms wat achter. Is beide prima ok :) Heerlijk om te horen dat het met jouw meissie ook helemaal goed gaat!

Deel Deze Pagina