Mijn dochter is 13 maanden en wil het liefste alleen maar borstvoeding. Ze eet maximaal een half broodje, paar hapjes fruit en avondeten wisselend (soms volledig, met wat yoghurt toe). Overdag is ze vaak huilerig en wordt alleen stil met borstvoeding, dan is ze weer 1-2 uurtjes happy en hetzelfde. 's nachts wordt ze ook nog iedere 1-2 uur wakker, gaat dan alleen verser slapen met een paar slokjes. Ik ben er vrij zeker van dat er geen andere reden voor haar huilen is en Ze drinkt alleen omdat ze het lekker/fijn/troostend vindt. Vaak s nachts gebruikt ze mijn tepel alleen als speen (een echte speen weigert ze). Ik heb vaak geprobeerd de borstvoeding uit te stellen (dit lukt alleen als ik op pad ben met haar en ze vwel afleiding heeft) maar ook dan eet ze niet meer andere voeding. Ik ben fulltime met haar, maar over paar maanden moet ik weer fulltime aan het werk en zal oma overdag oppassen. Ik ben bmag dat de overstap te groot zal zijn voor haar en bovendien is het ook belangrijk dat ze genoeg andere voeding binnenkrijgt. Nu ben ik van plan om morgen cold turkey te stoppen zowel dag als nachtml en ga er vanuit dat als ik het volhoud het na een paar moeilijke dagen misschien wel goed gaat, hoop ik.... Iemand tips of gelijksoortsige erervaring?
Niet echt tips, maar 1 a 2 weken geleden was er een vrouw met hetzelfde probleem in de show van Jo Frost. Die stopte ook cold turkey, en ging redelijk goed. Misschien even op uitzending gemist kijken
Ipv cold turkey stoppen (wel heel rigoreus), zou je nog kunnen kijken of je ipv op verzoek, op schema kunt voeden, dus bijvoorbeeld alleen voor en na het slapen. Dat is natuurlijk je eigen keus, als je de bv echt niet meer ziet zitten, dan moet je natuurlijk wel stoppen, maar als het puur is omdat je gek wordt van op haar verzoek te voeden zou ik op jouw verzoek gaan doen. Evt koppelen aan haar slaapkamer, zodat het voor haar ook duidelijk is. s Nachts zou ik pas aanpakken als overdag goed loopt, omdat ze anders misschien ook nog heel slecht gaat slapen waardoor ze overdag ook weer moeilijker is. Hier werd bij zoon toen de bv automatisch aan het slapen gekoppeld omdat hij wel graag bijvoeding at.
Oef, ik zou geen borstvoedingsadvies van Jo Frost volgen. Maar een voor een proberen de voedingen te gaan vervangen tot je op een aantal zit wat je zelf nog prettig vindt. Cold turkey stoppen lijkt me voor jullie allebei heftig en niet aan te raden!
Met 13 maanden hoef je (mag wel,als jíj dat wil), niet meer op verzoek te voeden. En op deze leeftijd, mag je een kindje ook grenzen gaan stellen! Natuurlijk wil jij NU een koekje. Maar die krijg je straks. Natuurlijk wil je graag de borst. Maar nu is mama bezig, je krijgt straks! Probeer inderdaad bijvoorbeeld de voedingen aan de slaapjes te binden. Vaste momenten, en daarbuiten niet. Rigoureus stoppen (zoals in die aflevering)....tja, ik denk dat het ook anders kan. Maar je moet vooral doen wat goed voelt.