Brood met/zonder zout

Discussion in 'Voeding' started by MamaVanAnne, Jan 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    De bedoeling is om ook binnenkort brood erbij te gaan geven. Maar in heel veel soorten brood zit heel veel zout volgens mij.
    Halen jullie bij de baker brood voor jullie kleintjes met zo min mogelijk zout? Of is er een soort in de supermarkt waar minder zout in zit?
    Alle groente en alles moet zoutloos, dus lijkt me dat je dan ook brood moet hebben wat niet bommetje vol zout moet zitten toch?

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Zolang je de rest zoutloos geeft, dan kan dat beetje zout in het brood ook geen kwaad hoor, dat het een zoutbom is geloof ik nou ook weer niet.... En anders als je echt zoutarm wil, dan zou ik bij een bakker gaan vragen.. Supermarkten zijn volgens mij dan weer niet betrouwbaar met hun advies..

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier altijd gewoon volkoren brood gegeven...
    Rest wel zoutloos, ook het beleg!

4. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,352
    737
    113
    Mijn zoektocht naar zoutarm brood bracht me bij de natuurvoedingswinkel. Dus dat wordt voor uk een wekelijks tripje die kant op.
    Het brood van de bakker is minder zout dan supermarktbrood, zegt de bakker. Maar hoeveel erin zit, dat konden ze me niet vertellen.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij de Aldi verkopen ze ook brood met minder zout. Is erg lekker en ongetwijfeld veel goedkoper dan bij de bakker. Of je bakt zelf het brood, dan weet je precies hoeveel erin gaat. Helemaal zoutloos brood is bijna niet te eten.

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Gewoon vd supermarkt of net waar ik het koop.

Rest kook ik zoutloos.

En tja een keer komt het toch wel dat ze zout eten

7. meelezer

meelezer Niet meer actief

Er is bij de bakker speciaal brood te kopen, denk ik.
    En voor de rest gewoon lekker brood geven, maak je niet te druk! Liever een boterham extra dan honger lijden of snaaien aan de koekjes.

Mijn dochter geef ik liever een snee brood extra als ze honger heeft dan dat ik haar een koekje geef.

Belangrijk is wel om zoutloos te koken zeker tot een jaar.

Share This Page