Hallo! Hier weer een paar voedingsvraagjes. 1.Wanneer zijn jullie begonnen het eten wat meer structuur te geven?En hoe doen jullie dat?Ik neem aan dat gewoon prakken nog een beetje grof is...En hoe ging het de eerste keren dat jullie het gaven? 2.Ik heb gisteren avondpapje van Bambix (biscuit) gekocht, ze kreeg het helemaal niet uit de fles, is dat normaal? (M-speen) Zal ze het er met een L wel uit krijgen?Het leek me echt zoooo dik, niet normaal En vinden jullie kids het lekker? Je krijgt trouwens ook maar 5 flessen uit zo'n pak, stom zeg! Jullie tips en ervaringen zijn weer welkom!
mijn zoontje kreeg met 7 maanden 8 maandenpotjes. toen hij eenmaal brood kreeg wilde hij geen gepureerd meer. je kunt ook een liga door zijn eten in stukjes doen. of een aardappeltje prakken. hij vond in prima met stukjes. avondpapje geven wij hier met een papspeen. ik doe wel 10cc meer water in de fles dan is het wat dunner.
brood in stukjes en eten prakte ik , nu eet ze meestal gewoon stukken groenten/aardappel/vlees. esmee kreeg de pap ook niet uit de fles (ik had avent speen nr4) nou is esmee al geen pap eter dus krijgt ze het niet meer. anders minder pap in de fles proberen te doen wie weet krijgt ze het er dan wel uit.
Jeetje, ik wilde ook morgen die Bambix avond pap gaan kopen. Maar als er maar 5 flessen uit gaan wordt het wel een dure grap! Misschien dat ik dan toch maar gewoon op de Nutrix blijf dan. Daar doe je echt eeuwen mee en kost echt niks. Ik heb nu naturel, maar koop ik wel vanille.
Dank jullie wel, ik ga binnenkort dan eens proberen het eten te prakken! @Tinkelbel: jah er zit 250 gram in zo'n pak en je hebt 50 gram nodig voor één fles! @Mamanona: Heeey! Er staat alleen op het pak hoe je het voor een fles moet maken, dus heb niet verkeerd gekeken! Van een bordje moet ze geen pap
Ja ,de pakken zijn bij Kruidvat zo'n 2 euro per stuk...... Alysha krijgt smorgen en smiddags een gewone fles nog,alleen de middelste fles is vervangen naar een papje van een bordje....,dus bij 1 x per dag gaat het nog wel..... Termee gewoon een broodje,nix geen gehannes met pap... hahaha ik lust zelf niet eens pap
moet je ook met een lepeltje geven,zo van een bordje zou ik t ook niet willen hoor maar hier staat op de pakken,dat je voor op een fles iets van 20 gram minder moet nemen ,d8 ik zo uit mn hoofd
Dat ga ik eens proberen dan, maar denk dat ze het dan nog niet uit een M krijgt hoor. Morgen effe kijken voor L speen.
Ik durf het niet eens te proeven, heb een soort pap-trauma aan m'n jeugd overgehouden. Die pap met biscuit ruikt nochtans wel lekker!
haha ja bambiX dan he.... hier staat het er ook niet op! op die van nestle staat t wel en dat is idd zo'n 10-15 gram minder op dezelfde hoeveel heid water.... dus of wat iemand hierboven ( sorry naam kwijt ) al schreef ,iets van 10 ml water extra doen of iets minder pap erin..... laat je weten hoe t is gegaan.... ( mag ook op msn hoor,moet komende dagen weer werken en ben bang dat ik vergete heir te kijken! )
Lucia, ik geef hier minder pap in de fles dan op het pak staat, de helft ongeveer. Anders is het gewoon te dik en kost het Nova teveel moeite. En ik koop 'gewone' Bambix, die kost maar een euro ofzo. Dit omdat Nova de pap in haar laatste fles krijgt, ze slaapt dan half, dus ik ga er vanuit dat ze er niet veel van proeft. Heb die andere pap ook geprobeerd, met een lepeltje, maar nee hoor, ze vindt het niets. Niet vanwege de smaak (denk ik), maar ze houdt geloof ik niet van dikke pap. Ik gebruik overigens de Avent 1,2,3 speen, met de pap op stand 3.
@Mamanona; ik heb iets minder pap en iets meer water gegeven, maar dat werkte dus ook niet...(185+45 ipv 160+50) @Soraya: (ken jou ook nog van een ander topic ) Ik weet niet of Alyna het verschil zou proeven, zij drinkt 'm vaak ook half slapend op... Maar zit er dan niet te weinig 'voeding' in zeg maar?Want deze pap zit opvolgmelk in en is alleen met water te mengen, word het niet te weinig dan als ik er maar de helft indoe?
Ja, ja een ander topic ! Gelukkig gaat het beter met je dochtertje. Ik doe dus 6 schepjes nr 2 en de halve hoeveelheid gewone Bambix. Die jij hebt moet je alleen met water vermengen, dan zou ze dus te weinig krijgen. Maar met de gewone Bambix moet je eerst een fles met nr 2 maken.