Ik heb heel vaak dezelfde droom: het is donker en ik kan geen lichtknopje vinden, of wel vinden maar dan gaat het licht niet aan. Ik ben dan zó bang. En ik droom vaak dat iemand mij vast heeft en dat ik niet los kom, dat ik wil schreeuwen, maar dat er geen of zacht huis uit komt. Ook zo naar... Hebben jullie ook zo'n terugkerende nare droom?
Ik had vroeger altijd een hele enge droom. Die ging over wolven en die renden door het huis en ik hoorde ze dan naar mijn ouders hun slaapkamer gaan.. Was altijd zo eng.. Droomde dat echt heel vaak en kan het me nu nog voor de geest halen. Verder droom ik niet zo vaak meer "eng" ik kan wel heel " naar" dromen en wordt dan huilend wakker.
Ik droom (nog steeds) ook over wolven. Vréselijk.. ze jagen mij dus waarschijnlijk echt angst aan ofzo..
Nee eigenlijk niet . Ik herinner me eigenlijk zelden tot nooit wat ik gedroomd heb. De enige terugkerende droom die ik me kan herinneren die heb ik al sinds ik kind was.. en nog steeds is het als ik me een droom kan herinneren dezelfde (heel zelden dus). Ik val in een eindeloos diep zwart gat... vroeger droomde ik wel eens dat mijn ouders ineens heel groot waren. Zeg maar zo groot als echte reuzen... of was ik nou ineens heel klein??? Ik vond het iig heel eng!
Ik had vroeger heel vaak dezelfde droom, nou ja droom, ik denk dat ik half wakker was...dat ik helemaal verlamd was, en om hulp wou roepen maar dat ging ook niet, er kwam niks uit m'n keel. Na een minuut ofzo (van zware paniek) ging het over en werd ik 'echt' wakker. Verder heb ik vaak heftige dromen eigenlijk, en beleef ze ook heel intens. (m'n vriend schrikt zich vaak rot) Het vaakst over honden die me willen aanvallen. Soms dat ik vastzit. Het engste was tijdens m'n zwangerschap, toen droomde ik dat 'duiveltje's' m'n baby uit m'n buik kwamen halen.
Ik heb regelmatig (eergisteren nog) dat ik wéét dat ik droom en ik kan maar niet wakker worden. ik doe dan ontzettend hard mn best maar telkens wanneer ik denk wakker te zijn geworden blijkt dit niet te kloppen en droom ik nog steeds. Hoor dan ook echt wat zich om me heen speelt, hoor de tv of de radio, of de gesprekken die zich in de woonkamer afspelen. Wil dan vaak om hulp schreeuwen maar het lukt niet. En uiteindelijk, na tig keer geprobeerd te hebben, schrik ik eindelijk wakker en ga er meteen uit, veel te bang om weer in slaap te vallen. Dus niet echt een droom maar wel heel eng.
Oh lucia, dat komt me zo bekend voor. Heb ik ook zó af en toe, dan ben ik half wakker half in slaap en dan kan ik me niet bewegen of geluid maken. Na een tijdje komt het gevoel terug maar dan wel heel tintelend un mijn hele lijf... maf!
dat je inderdaad valt en niet meer op kan staan, dat je wilt slaan en je geen kracht hebt, dat je wilt rennen maar niet vooruit komt. Die heb ik als kind veel gehad. Vannacht toevallig een hele enge... ik had stond met een oude vieze man onder de douche. Toen hij me wilde zoenen deed hij nog even zijn gebit uit... jakkkkkes.
Dat ik val of wil schreeuwen, maar er geen geluid uit komt. Oh ja, en soms droom ik dat ik heel klein ben, ongeveer zo groot als een muis en de meubels dus heel groot. Die droom heb ik al als kind.
Ja hier ook, ik heb vanaf kinds af aan steeds dezelfde terugkerende droom en ik kan nooit uitleggen wat ik droom, ik weet nog precies wat ik heb gedroomd ma ik kan het echt met geen woorden beschrijven!! Ik zit zeg maar in een ruimte ma ook weer niet... en het is net alsof blokken mij helemaal in sluiten en zich maar op blijven stapelen en het benauwde gewoon wat ik dan in die droom heb heb ik overdag wel eens dan begin ik uit het niets te schuren met mijn tanden en het voelt in me mond echt aan alsof het op knappen staat van het vollopen heeel heel raar! ik heb die droom trouwens ook altijd als ik stress heb of ergens heel erg over zit te piekeren. Oja en 1 keer in groep 8 van de basisschool gingen we op kamp en de dag voor dat we op kamp gingen moest ik mijn kamer opruimen van mijn moeder anders mocht ik niet gaan, en ik had blijkbaar overdag mijn kamer al helemaal opgeruimt en gepoetst maar snachts in bed ( ik sliep toen nog met mijn zusje in het zelfde bed) maakt ik haar wakker terwijl ik aan het dromen was en zei haar dat ze me mee moest helpen met opruimen en ik had het idee dat ik allemaal dozen aan het sjouwen was en mijn zusje zei de volgende dag dat ik spullen die er niet waren aan het oppakken was en aan het verplaatsen en ik deed alsof ik aan het stofzuige was ma dan zonder stofzuiger, uiteindelijk nog steeds dromend naar de slaapkamer van mijn ouders gerend en huilend verteld tege me moeder dat het me maar niet lukte om op te ruimen en of ik toch asjeblieft mocht gaan hahaha
Dat heet slaapverlamming. Komt vaker voor na het wakker worden. Ik heb nooit enge dromen, want ik weet dat ik droom en ik weet ook hoe ik dan wakker moet worden. Ik droom wel steedote huizen (mooie, geen enge) waar ik steeds weer nieuwe kamers ontdek en ik vind het geweldig.
ik droom leuke dingen maar ben altijd bang dat er een haai onder me badkuip is of douche was bij me moeder ook altijd dat die uit putje kom of door de bak heen kom
Ik droom altijd dat ik moet plassen maar geen wc kan vinden en als ik er dan eentje vind dan is tie veels te vies dat ik er niet op wil plassen! En dan kom ik een hele rij wc's tegen waar overal wel wat mee is. En dan word ik wakker, en dan moet ik echt rennen naar de wc omdat ik echt moet plassen! Heb ik iets met wc's ofzo??? Waarom droom ik dat zo vaak?!
Ik droom altijd over hele enge ogen die me allemaal aankijken.. Een hele kamer vol.. Dat is echt niet fijn.. En ik heb ook vaak last van flitsen voor mijn ogen als het licht uit gaat, dat duurt dan ongeveer 5 tot 10 min. en dan kan ik gaan slapen.. (en dan bedoel ik niet van dat je de lamp nog ziet, omdat je er tegen in hebt gekeken)
Dat herken ik ja, ik heb het sinds ik een whiplash heb door een ongeluk, schijnt bij de whiplash te horen...