2x per dag fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door elsie22, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mag je ook 2x per dag een half potje fruit geven? bijv. s'ochtends rond 10.00 uur en dan s'middags rond 15.00/15.30 met wat drinken zoals diksap,thee of water, zodat dat een fles vervangt?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Of het een fles mag vervangen weet ik niet, daar ben ik niet in thuis, maar 2 keer per dag fruit geven mag gerust. Op het CB zeiden ze dat je eigenlijk 's ochtends en 's middags fruit zou moeten geven. Dat doe ik niet, omdat Irem 's ochtends al 1 stuk fruit eet en we anders de hele dag alleen maar met eten bezig zijn. Maar het mag wel bij mijn weten.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

oke ik was bang dat ze anders misschien te veel fruit binnen krijgen. ik moet donderdag naar het cb dus kan het even vragen, niet dat ik dat nu al zou doen. maar misschien over een tijdje ofzo.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja hoor, je mag best twee keer per dag fruit geven.
    Ik doe dat regelmatig. Geef het wel vers ipv uit een potje.

Hoeveel flessen krijgt je kindje nu?

Mijn zoontje kreeg op de leeftijd van jouw dochtertje 4 flessen en ging rond de leeftijd van 8 mnd terug naar 3 flessen. Hij begon toen brood te eten, waardoor de fles van half drie kwam te vervallen.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hij krijgt er nu idd 4. en straks als ie zo 8 maanden is wil ik er 3 nog geven.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wat Romy zegt, hier viel de 4e fles af toen ze een heel broodje at (tot die tijd een half flesje bij een half broodje).

Geef maar gerust die 2e keer fruit hoor. Dat kan prima.
    Fruit is een tussendoortje, dus dat hoeft geen fles te vervangen.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

maar als ik dan en fruit en een fles geef, (hij krijgt nu 1x 210+7 en de rest 180+6) moet ik dan wel 180+6 geven of minder 150+5 bijv?

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ow je hebt toch een zoontje, dacht even in je eerder post te lezen dat je een dochtertje had...sorry...

Drinkt je zoontje alle flessen leeg? Dan zou ik het laten zoals je het nu doet. Maar de kans zit erin dat als je 's middags fruit geeft hij zn flesje niet meer leegdrinkt.

Dan toch alleen maar 's ochtends fruit geven denk ik. Op deze leeftijd is melk nog echt hoofdvoeding.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

voor 6 maanden wil je nog geen flessen laten vervangen. Op zich is fruit heel gezond maar let erop dat het beperkt toevoegingen bevat (dus veel minder dan een fles opvolgmelk).
    Na 6 maanden mogen groenten en fruit flessen gaan vervangen maar dan is alleen fruit niet voldoende.

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja, of een kleiner flesje ivm fruit in de middag. Het komt niet zo heel nauw hoor.
    Kijk wat een beetje prettig is.
    Ik zou persoonlijk je flessen nog even laten voor wat het is. Fruit vervangt geen melk.

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik laat het zeker nog even voor wat het is hoor, het gaat prima zo. hij drinkt eigenlijk alle flessen wel leeg, soms een klein beetje laten staan.

Deel Deze Pagina