Brood, vanaf wanneer?

Discussie in 'Voeding' gestart door Bilou, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik vroeg me af vanaf wanneer een baby een boterham/brood mag hebben?

Ik lees overal dat mensen hun baby van 6 maanden bijvoorbeeld al brood geven. Sommigen met 7 of 8 maanden. Maar er zit toch best veel zout in brood? Is dat dan wel goed? Of valt het wel mee met zout in het brood?

Vroeg het me gewoon af. Soms geef ik me zoon een korstje, maar echt dagelijks krijgt hij het nog niet.

Nou ben benieuwd naar jullie reacties!

2. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ook af en toe een korstje. Hij brast er meer mee dan dat hij het op eet.
    Nog niet dagelijks dus. Ik heb geen idee wanneer we dat gaan doen.
    Als hij minder gaat slapen overdag en meer tijd heeft om te eten denk ik.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier het binnenste van het brood dus geen korst. Hij kan nog niks zelf vasthouden dus geef m het binnenste vanaf 6 maand geloof ik dagelijks, met een dikke laag boter en 2 x per week appelstroop of jam.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is ze gek op brood en eet een hele boterham per dag.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Voor de 6 maand wordt het afgeraden ivm de gluten in brood. Dat kunnen de darmen daarvoor niet echt aan. Vanaf 6 maand kun je wat oefenen en vaak vanaf 7-8 echt dagelijk een boterham bij de lunch.

Mijn kids aten vanaf 6,5 maand allebei een boterham bij de lunch. De oudste omdat hij erg hongerig was, en zo met minder melk toe kon. De jongste om dat hij fruit en groente weigerde, en zo toch oefende met eten..

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik ben met zes maanden begonnen. Eerst een korstje om op te sabbelen. Toen hij daar na een paar weken zowat in stikte (mama kreeg zo ongeveer een hartaanval..) heb ik geen korstjes meer gegeven maar gewoon het binnenste. Bij 8 maanden denk ik kreeg hij een hele boterham bij de lunch, en bij 9 maanden ook eentje bij het ontbijt en vaak zelfs 2 bij de lunch. Hongerlapje. De korstjes krijgt hij inmiddels wel weer, gewoon in stukjes erbij. Soms eet hij ze op, soms niet.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wij zijn begonnen met 7 maanden. Eerst een korstje,dat ging er zonder problemen in, nu eet ze dagelijks twee boterhammen. Als je gewoon begint met zacht bruin tarwebrood zonder hele zaden of veel vezels, kan het geen kwaad.

Brood van een paar dagen of geroosterd brood is makkelijker weg te krijgen, omdat het niet zo kleeft aan het gehemelte.

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wij zijn met 6 maanden begonnen. Dit is ook de ondergrens. Sommige mensen wachten liever wat langer, ook prima!

Onze kleine vind al dat eten zo lekker dat hij soms 1 en soms 2 boterhammen per dag eet. Je kan sochtends ook nog een tijd pap blijven geven als je je zorgen maakt om het zout. Op het cb hier hadden ze niks aan te merken op t brood en de rest van het eten dat we gaven....

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Eerst met broodkorstjes denk ik?

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ben 2 weken terug begonnen met sabbelen op een korstje. Vandaag heeft hij van een boterham zonder korsten zo drie kwart opgegegeten met wat boter. Ging zo op :)

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben gelijk begonnen met de hele boterham, gewoon in blokjes van 1x1cm. Beetje boter erop, en proberen. Hij moest toch leren om de hele boterham te eten, dan ook maar gelijk daarmee oefenen ;)
    (Liefst met boterzijde naar beneden, anders plakt het zo aan het gehemelte)

Mijn oudste schrokte na 2 dagen zo een hele boterham weg. De jongste at een halve de eerste week..

Deel Deze Pagina