Mijn zoontje eet bijna altijd zijn boterhammetjes, tussendoortjes, avondeten en yoghurt etc. Qua groenten eet hij alles! Maar qua fruit alleen sinasappels. Voor de rest weigert hij echt alle fruit. Dit begon al toen hij 6mnd was. Ik blijf het maar aanbieden in de hoop dat hij het ooit zal accepteren. Maar we zijn nu alweer maanden verder en nog steeds geen verbetering. Ik heb het geprobeerd om gepureerd te geven, in stukjes, in zijn eigen handje.... Terwijl hij bijv. aan het spelen was, stukjes proberen te geven.... Als hij geconcentreerd tv keek, een fruitstukje proberen te geven.....etc. Maar hij weigert het allemaal. Heeft iemand tips of dezelfde ervaring, want ik weet niet meer zo goed wat te doen.
Wellicht heb je het al geprobeerd, maar misschien als tip om wat fruit door zijn toetje (yoghurt) te doen of banaan door bijvoorbeeld de pap heen. Ik geef hier soms als extraatje nog een beetje fruit door zijn yoghurt en hij vindt het heerlijk. Nou moet ik wel zeggen dat hij gewoon zijn fruit op eet, behalve kiwi.