Lieve mama's en dus ook: experts Graag zou ik jullie tips willen bij het volgende voedingsschema: 07:00 uur: 1e papfles (210ml water, 7 schepjes Nutrilon Forte 2 en 3 schepjes Bambix) 10:00 uur: vers fruit 12:00 uur: 2e papfles (210ml water, 7 schepjes Nutrilon Forte 2 en 3 schepjes Bambix) 14:00 - 15:00 uur: LIGA en wat water 16:00 uur: 3e fles (180ml water, 6 schepjes Nutrilon Forte 2) 18:00 uur: groenten 20:00 uur: 4e fles (210ml water, 7 schepjes Nutrilon Forte 2 en wat Nutrix) Een prima schema volgens het CB, maar ik wil graag een sneetje brood gaan introduceren - ook omdat ik zie, dat hij over de hele dag wat melk laat staan. We hebben een gezonde eter/drinker. Mij lijkt het logisch om de fles van 12 uur aan te houden en die van 16:00 uur te vervangen - of niet? En zo ja: hoe zouden jullie het aanpakken, wat erbij/wat weglaten? Alvast bedankt voor het meedenken!
Mijn zoontje is een weekje jonger. Hij zit op de -2 lijn en nu moet ik hem veel eten geven, maar dat is nog minder als jij aan Ollie geeft? Ons schema: 08.30 papfles (180+6 en 3 Bambix) 10.30 fruithapje 13.00 stukje brood en fles (180+6) 15.00 koekje/rijstewafel met wat drinken 17.00 groentehap en fles (120+4) 20.30 fles (180+6 en 2 Nutrix) Hoe meer brood hij rond 13.00 gaat eten, dan gaan we de flesvoeding langzaam afbouwen. En zijn fles na het groentehapje gaan we straks vervangen door een toetje, bijvoorbeeld yoghurt. Groetjes Saskia
Misschien laat hij ook melk staan, omdat hij iets teveel krijgt? C kreeg maar 3 flessen op die leeftijd ons schema rond die tijd was dit: 7.00 fles 180/6 met rijstebloem 3 el 10.00 fruit hapje 12.00 boterham+flesje diksap 15.00 fles 180/6 17.30 fruithap 21.00 fles 180/6 met rijstebloem 3 el Sinds de 7,5 maand hebben we het flesje diksap met een koekje om 15.00 en bij de boterham een flesje 120/4. (dus nog maar 2,5 fles melk) En de rijstebloem 's ochtends is vervangen door bambix. De laatste fles nu om 20.00 (detail..) C is een goede eter en zit nu op de +1 lijn. En hij heeft nu genoeg aan het lijstje van ons CB..
en als je nou Ollie zijn 2de papfles om 12 uur om wisseld met de fles van 20.00. dat je rond 12 uur een stukje brood geeft en dan een gewone fles en dan om 20.00 de pap fles geeft voor het slapen gaan is dat misschien een idee?
Ik zou om 12 uur geen papfles meer geven en die naar 20 uur schuiven (dan gaat hij de nacht in en moet hij ook langer op de fles) Om 12 uur zou je hem dan een gewone fles (met of zonder nutrix) kunnen geven met daarbij wat brood. Zodra hij een hele boterham eet kun je de fles vervangen voor een 'glas' melk (qua hoeveelheid dan) Groetjes Anita
Dank jullie wel voor de reacties, ik ga er mee aan de slag. Heb vanaf morgen meivakantie en alle tijd om met hem rustig te gaan verkennen wat Ollie nodig heeft (en vooral: zelf aangeeft.) Hij heeft een korstje brood gehad gisteren - vond ie machtig. Ga dus een boterhammetje introduceren én melk (zonder Bambix) om 12 uur en dan kijken wat hij weglaat. Hij slaapt sowieso de nacht lekker door, dus misschien dat de Nutrix eraf kan. Experimenteren dus! Nogmaals bedankt!
Misschien een gekke vraag... Ik zie dat jullie je kindje brood geven. Ik denk dat Jamie dat ook helemaal geweldig gaat vinden en zou dat best willen proberen. Hoe pak ik dat dan aan? Ik heb hem nu wel eens een broodkorst gegeven en dat 'hapt' hij dan per ongeluk door midden (hij heeft nog geen tandjes..). Dan heeft hij dus een groot stuk in zijn mond en dan pak ik het er snel uit, ik ben bang dat hij anders stikt Geven jullie gewoon echt stukjes brood? Ook als je kindje nog geen tandjes heeft? Ben benieuwd!
Ik heb het brood in het begin gewoon gedipt in de melk zodat het nat werd, daardoor was het een stuk makkelijker weg krijgen. Toen dat goed ging heb ik ook de korstjes eraan gelaten en toen ik het idee kreeg dat hij het allemaal goed weg kreeg ben ik het dippen weg gaan laten. Groetjes Anita
Gewoon een kwestie van proberen.. Wij hadden voor C wat stukje brood gesneden en een beetje boter erop. Ongeveer stukje van 1 bij 1 cm. Gewoon om te kijken wat hij ermee zou doen. Nou, hij at gelijk een halve boterham op. De 2e dag at hij een hele boterham weg. Dat was met ruim 6 maand.. Al sabbelend wordt het brood en de korst wel zacht. En die kaakjes zijn ook zonder tandjes best wel hard. Is natuurlijk gewoon bot met een laagje huid erover. C heeft nu al 3 tandjes, maar die gebruikt hij nog niet echt bij het broodeten..