Drinken met 8/9 maanden?

Discussion in 'Voeding' started by Noushka, Sep 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    #1 Noushka, Sep 13, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 14, 2009
    Ik vroeg me af wat andere mama's hun kindje rond de 8 / 9 maanden te drinken geven. Ik bedoel dus na het eten van een broodje of groentehap. (de fles krijgt hij natuurlijk ook nog). Ik geef hem meestal water of diksap. Maar vroeg me af hoe het met ander drinken zit: verse (sinasappel)sap enzo? Drinken uit een pak geef ik hem niet, maar weet eigenlijk niet of het nou wel of niet mag.
    Wat geven jullie?

2. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Jayden kreeg en krijgt nog steeds van die glazen flessen van friso. En van die fruitsmoothies uit een pakje van friso ook.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier alleen maar water.

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Hier diksap, water en een laagje appelsap met water erin. Dan is de verdeling iets van 20 cc appelsap en 100 cc water.

5. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hier vooral water en soms met een heel klein beetje roosvicee maar dat is dan tussendoor na het eten krijgt hij altijd water. Verder ben ik wel makkelijk met wat hij mag drinken hoor geef hem ook weleens appelsap met water en jus dórange zou ik ook wel geven alleen heb ik dat nog niet gedaan. Houd er met appelsap en ook verse jus d'orange wel rekening mee dat ze wat dunnere ontlasting kunnen krijgen....

Groetjes Lysanne

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris drinkt eigenlijk alleen maar water. Heel soms wat diksap of appelsap, maar ze vindt water prima en ik ben niet zo'n fan van die suikers in het drinken.

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    hier alleen water en karnemelk bij het eten. Verder niets.

8. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier ook veel water tussendoor, maar ook wel eens diksap of sap uit de glazen fles van Friso (dit vindt Iris echt heel erg lekker en geef ik vaak mee naar m'n ouders als zij oppassen, 1 dag in de week)

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier diksap (verschillende smaken) of thee.

10. Alita

Alita Niet meer actief

alleen water en melk!!!

11. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Okee :) bedankt voor jullie reacties!
    Heb regelmatig dat mensen (schoonfamilie ;) vooral) aan me hooft zeuren dat water zo smaakloos is en of hij geen frisdrank mag enz.
    Maargoed, ben dus niet de enige die gewoon water en babysapjes geeft :).

12. manny82

manny82 Bekend lid

Sep 11, 2007
    531
    0
    0
    wat fijn dat jullie water geven. Onze dochter spuugt je water letterlijk naar je oren.
    Lees een handige tip van karnemelk dat ga ik eens proberen.
    Thee vind ze smerig en is gewoon brullen als ze het in de fles heeft.
    Dus hier alleen de ochtendfles en verder diksap of rosevice.
    maar ze drinkt als ik de ochtendfles niet mee reken hooguit 200 cc op een dag. Een erg slechte drinker. Hoe zit dat bij jullie??

13. Alita

Alita Niet meer actief

Mijn dochter drinkt het water erg goed! Maar als ze moeilijk zou doen zou ik ook roosvicee geven ofzo ze moeten toch vocht binnenkrijgen, maar hier is ze een ontzettende goede eter en drinker dus heb hier geen ervaring mee.

@sisqa frisdrank??!!! soms vraag ik me af of mensen gek zijn geworden Drink zelf ook alleen water en mijn dochter krijgt nooit zoetigheid vindt ik haar ook te klein voor en waarom?
    Doe gewoon wat jij het beste vindt!

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    vooral water en af en toe wat diksap of roosvisee

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier kregen de eerste twee met die leeftijd, borstvoeding, kunstvoeding en water. Na een tijdje kwam daar af en toe wat thee of sap bij. En zo gaan we dat bij de derde weer doen.

16. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Hier zit ze ongeveer nog op 500 cc opvolgmelk (2,5 fles per dag).
    Verder vind ze fruitsmoothie van Friso erg lekker.
    Water, thee, diksap of roosvisee vindt ze nog niet erg lekker.
    Maar soms maakt het ook wel verschil of ik het haar uit een tuitbeker of een fles geef....

Zal die flessen van Friso ook eens proberen.

Share This Page