Mijn meisje is nu 10 maanden en nu zit ik met het volgende. Ik heb de middagfles laten vervallen, dus nu krijgt ze smorgens een fles of lepeltjespap (met opvolgmelk). Savonds krijgt ze nog een fles opvolgmelk met drie scheppen rijstebloem, dus ook een soort papfles. Moet ik haar nu alternatieve zuivel laten eten? Dus bijvoorbeeld elke dag een yoghurtje of fruitmelk ofzo? Of krijgt ze met deze twee flessen (beide ong 200cc) genoeg binnen? Ze krijgt verder op de dag: fruit (vers of fruithapje), boterham (of 2), avondmaaltijd (vers of potje) en eventueel nog tussendoortje, soepstengel/rijstwafel of koekje met drinken.
Hallo, Vanaf 10 maanden heeft je kindje voldoende aan 400-600 ml melk- en melkproducten. Je dochter krijgt zo voldoende binnen met 2 x 200 ml opvolgmelk. Je kunt eventueel na de warme maaltijd nog wat yoghurt aanbieden, als ze/je dat wilt. Verder is het advies om tot 4 jaar 10 microgram vitamine D per dag te geven. Wanneer je kindje minder dan 500 ml opvolgmelk krijgt is het advies om vitamine D erbij te geven. Groetjes Angelique