Brood

Discussie in 'Voeding' gestart door michelleKr, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michelleKr

23 okt 2010
    24
    1
    3
    Zeeland
    Hallo,
    Eens een vraagje, wanneer begonnen jullie met het geven van brood??? Ik geef mijn zoontje weleens een korstje bruin brood, hij vindt het wel lekker om op te sabbelen. Maar vanaf wanneer moet je een hele boterham gaan geven, en wat doe je daar zoal op van beleg?? Hoe hebben jullie dat gedaan??
    Groetjes Michelle

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    zo ongeveer rond 7 maanden geprobeerd en toen belandde er meer op de grond dan in haar mondje, dus even laten zitten. Drie weken daarna zat ze het brood uit onze monden te kijken dus een boterhan gegeven en die at ze meteen helemaal op.

We zijn begonnen met gewoon boter erop en nu smeerkaas, appelstroop of leverpastei. Kipfilet of kaas ook geprobeerd maar dat haalt ze eerst af..

3. fafje

fafje Niet meer actief

vanaf 6 mnd korst

steeds brood aanbieden bij fle smelk smiddags...tot hij het ehct goe dkon eten...soms wat boter als beleg....

vanaf 7 mnd ofzo iets van appelstroop/jam

vanaf 8 mnd at hij hele boterhammen weg, en toen ook div beleg kipfilet, kaas etc etc

hij at het pas ehct goed toen ik dus de boterham dubbelklapte, btj pletten en stukjes aangeven/voor hem neerleggen

4. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ben nu ongeveer 3 weken bezig, in het begin gaf ik een korst maar dat vind ze niks.....
    Geef nu gewoon kleine stukjes en dat gaat erg goed, ik doe er boter op en dan vind ze heerlijk. Smeerkaas geprobeerd maar dat vind ze niks

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier vanaf ongeveer 6,5 maand begonnen met een korst, maar daar vind hij niet veel aan. Hij eet het wel, maar hij vind het leuker om hem uit elkaar te trekken :p

Daarna al snel overgegaan op een boterham, eerst een paar stukjes met margarine (die van Blue band met dha erin.) En nu eet hij al een heel broodje weg, met margarine, zonnatura jam en appel/peren stroop. Ik ben nog op zoek naar iets hartigs, want wil geen smeerkaas of leverworst geven.

6. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn kreeg vanaf 5,5 maand een korstje, en met 6,5 maand een stukje boterham...eerst alleen boter, later smeerkaas, appelstroop, smeerworst

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Lars vond een broodkorst al na 3 dagen niet leuk meer.
    Toen stukjes met boter en dat gaat heel goed. Nu na 1,5 weken al op 1 hele snee (zonder korst) Tussen de middag met appelstroop (van die vieze zonder suiker e.d. :D) en vandaag voor het eerst smeerkaas.

8. michelleKr

23 okt 2010
    24
    1
    3
    Zeeland
    Bedankt voor alle reacties!! Ik was op vakantie, dus vandaar mijn late reactie.
    Nou dan ga ik ook proberen stukjes brood te geven, maar ik ben zo bang dat hij er in verslikt. Ben benieuwd hoe het gaat!!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe meer jij ontspant, hoe beter het zal gaan!

zoonlief vanaf 6 maanden ging gelijk helemaal goed.

dochterlief vanaf 7 maanden (later gestart met bijvoeding) en zij moest even wennen. Duurde een week ofzo. Daarna goed en favoriet!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Bij beide begonnen met ongeveer 7 mnd. Eerst alleen een korstje, toen stukjes met een beetje margarine, en pas met 8 mnd ook beleg.

Bij zoonlief ging het meteen goed. Dochter at al beter van alle bijvoeding, maar schrokte teveel met brood (en andere dingen die ze in stukjes kreeg). Daarna kotste ze alles (+wat ze daarvoor gegeten had) ineens weer uit. Zij moest echt leren kauwen ipv hapslikweg te eten.
    Rustig aan dus, kleine stukjes. Verslikken doen ze niet zo gauw hoor, en een beetje kokhalsen is heel normaal (dat helpt voorkomen dat ze zich verslikken, handig he..)

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier ook met 7 mnd begonnen met een korst en nu sinds 2 wkn eet hij 's middags een hele boterham. Eigenlijk altijd met alleen een beetje (ongezoute) roomboter. Gaat erg goed. Ik leg wel stukje voor stukje voor hem neer anders propt hij alles in 1 keer in zijn mond. Vandaag voor het eerst appelstroop gegeven en dat ging ook goed.

12. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier vanaf 6 1/2 maand brood.
    Nu met 8 maanden oudn 3 boterhammen per dag totaal.
    Ochtend 1 boterham met boter
    Middag dubbele boterham met appelstroop
    1 keer in de week pate en kaasje.Meer nog niet.

Bruin of volkoren.Geen wit (niet goed voor darmwerking)

13. michelleKr

23 okt 2010
    24
    1
    3
    Zeeland
    Hallo Dames,
    Nou vandaag heb ik mijn zoontje een boterhammetje gegeven, en hij vond het heerlijk!!
    Ik heb er een beetje boter en jam op gedaan en het smaakte hem prima!!
    Bedankt voor alle reacties.

Deel Deze Pagina