8 weken en aan de potjes

Discussion in 'Voeding' started by Fleur1, Mar 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Gisteren morgen ben ik met daan naar de huisarts geweest. We wisten oons echt geen raad meer had al zovaak naar de hulp lijn van het CB gebeld en die konden me ook niet meer verder helpen. De huiarts heeft Daan helemaal na gekeken en kon ook niets vinden wat hem dwars zat. Gelukkig zette Daan het daar zo op het schreeuwen van de honger het echte honger huilen. Gelukkig is het een vrouw die ook nog midden in de kids zit en die had ook echt zoiets van ja dit is echt honger huilen. Zij heeft naar de CB arts gebeld en die had geen tijd meer voor die dag. Maar de huisarts had ook echt zoiets van zo kun je het weekeinde niet in. Ze heeft naar het ziekenhuis gebeld of ze haar telefonisch konden helpen omdat we allenei echt dood moe voor haar zaten en echt zoiets hadden van HELP. De kinderarts wilde Daan toch eigelijk wel zien en even een echo maken van zijn buikje misschien dat hij wel wat kon zien we konden om 1600 terecht. Wij echt doodzenuwachtig van want tja misschien zien ze wel iets en wat zouden ze dan vinden en hoe dan verder. Nou eindelijk om 1600 waren we aan de beurt. De kinderarts Daan helemaal na gekeken zijn rug, nek buik hart enz enz enz. Hij kon niks vinden en had echt zoiets van tja. Daan zetten het daar weer op het schreeuwen 2 uur eerder een fles gehad van 180 cc (zonder scheppen en verdikkingsmiddel). Hij naar de dieetiste gebeld en die kwam ook maar even kijken. Ik hou al weken schema's bij van wat daan drinkt aan poep en plas luiers had en die had ik meegenomen (toch een voordeel als je in de zorg hebt gewerkt). Ze keek ernaar naar zijn gewichts toenamen. Ze zei wacht maar eens even en ze kwam met een potje terug eerste hap ze zei als hij van het lepetje kan eten dan zijn we er zo aan uit.
    Ze douw een lepetje in zijn mond met bananenhap en meneer at het zo op en een half potje had hij zo weg gewerkt.
    Ze zei koop maar wat potjes voor het weekeinde en danoontje goede start en we gaan kijken hoe hij daar op gaat reageren en hoe het dan met zijn voeding gaat.
    Hij mag 5 flessen van 150 cc hebben ze zei die kunnen we later nog wel wat ophogen. Daan mag 2 danoontjes op een dag. Een potje fruit en een half potje groente.
    En als hij het lekker vind 's morgen ipv een fles een papje nutrix van flesvoeding gemaakt.
    We gaan er vandaag aan beginnen en ik ben echt reuze benieuwd hoe het dan gaat.

Wie heeft er ook ervaring mee?
    Want ze zei dat het wel vaker gedaan word met hele hongerige baby's vooral kids die overtijd zijn geboren. Ze gaan Daan trouwens helemaal goed nakijken want de kinderarts dacht aan de organenvan Daan te zien dat hij eigelijk nog ouder was en ik veel verder overtijd heb gelopen dan dat de gyn, verloskundige en wij dachten.

2. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

Feb 3, 2007
    760
    0
    16
    ervaring heb ik niet meid,
    maar het is toch prachtig dat je zo iemand bent tegengekomen met goed advies.
    ik heb er nog nooit van gehoord, zo vroeg al potjes, maar als hij het kan hebben en het helpt dan is het toch goed,
    wat een kereltje zeg die kleine Daan, hij wil gewoon geen fles, hij wil gewoon eten :D
    heel veel succes meid, alles is vast in orde ;)

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Het is inderdaad wel vroeg, maar als ze in het ziekenhuis zeggen dat het mag. Hopelijk werkt dit voor hem en voor jullie.
    Jiri houdt het overdag wel redelijk goed vol, alleen 's nachts is het dus een ramp. Ik wou dat ze daar iets voor konden geven. Raak ondertussen ook behoorlijk uitgeput van die nachtvoeding.

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ik hoop dat het helpt. Ik was als baby ook maar 7 weken toen ik de eerste lepeltjes sinaasappel met liga kreeg....maar da's wel bijna 30 jaar terug (en dat was omdat ik giga veel spuugde en dit hield ik wel binnen)

Als het helpt....het mag van de KA en de diëtiste...dan zou ik zeggen: Daan eet smakelijk!

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Nou super toch als dat zou helpen?
    Ben heel benieuwd hoe hij de groente vind.
    Succes ermee

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Zelf heb ik geen ervaring. Maar mijn schoonmoeder heeft een boek bij gehouden over mijn vriend. En mijn vriend zat met 3/4 maanden al aan complete warme maaltijden, en stukjes brood enz.
    Dus als jou kindje al wat ouder is en het hier goed op doet, dan is dat prima toch ?

7. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    het is vroeg, maar volgens mijn moeder wisten ze vroeger ook niet echt waneer je wel en niet mag, en mijn vader zuid amerikaan, en volgens hem kon aleen melk nooit geneog zijn... dus kreeg ik brood met pindakaas en hagelslag, soep.. van alles geprakt met 3 maanden ook al... mijn vriend ook, die kreeg potjes op doktersadvies met 2.5 maand. dus raar is het niet echt.

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

als de dokter zeg dat hij het mag en hij heeft er geen last van, waarom dan niet?

Tamer gaf ik met 3 mnd al groente en fruitpotjes. En tamer was nog 6 weken te vroeg geboren dus eigelijk was tamer nog jonger. En tamer vond het heel erg lekker.

Met 5 mnd mocht ik al potjes geven van 6 mnd omdat tamer niet goed aan kwam. En nu is tamer 7,5 mnd en ik geef al potjes van 8 mnd.

Dat gaat heel erg goed, zonder problemen.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Het gaat helemaal geweldig met Daan en het eten.
    Hij heeft nu 5 flessen op een dag van slechts 150 cc en verdikking. 1 potje fruit en een half potje groente. De danoontje vliegt er helemaal in.
    Zijn nachten worden weer lager gelukkig en heeft vandaag tot 3.30 geslapen.
    Alleen nu heeft hij nutrix als verdikking.

Helpt nutriton voor het laxeren? want het poepen gaat nu allemaal wat moeilijk.

Daan is met 1 week en 4 dagen te laat geboren. ze schatten dat ik me gehele zwangerschap 4 weken langerheeft geduurt dan normaal dus een zwangerschap van 45.4 heb gehad.
    Ik zit te wachten op een oproep van de kinderarts van het Sopia in rotterdan.

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    jeetje zeg . .een zwangerschap van 45,4 weken?
    Vreemd dat dat nooit in je zwangerschap geconstateerd is dan!

Super dat het zo goed gaat met Daan

11. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Fijn dat het zo goed gaat! Hihihi, ben wel benieuwd naar een foto van hoe hij zn danoontje naar binnen zit te werken.... :D

groetjes Setje

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Fijn dat het zo goed gaat!

Enne: die dikkere/moeilijkere ontlasting komt niet van de nutrix hoor maar van de groente/fruithap. Die samenstelling is heel anders voor de darmen. Zodra de darmpjes eraan gewend zijn, zal het wel weer anders worden (was hier tenminste zo).

13. manuela6

manuela6 Actief lid

Dec 12, 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat lekker zeg dat het beter gaat zo!
    Ongelofelijk zeg zo lang overtijd. Wel gek idd dat ze dat niet hebben kunnen zien tijdens de zwangerschap..

Succes!

14. apart is dat idd dat ze er zo naast hebben gezeten... hier hebben ze bv altijd gezegd bij iedere echo (met van alles opmeten) het is een klein/gemiddeld kindje, zelfs paar dagen voor geboorte zeiden ze het bij de echo, paar dagen later wat komt eruit: 54 cm en 4270 gram, hmm noem ik geen klein gemiddeld kindje...

Maar reuze fijn dat nu beter gaat en idd de ontlasting gaat beter naarmate men gewend raakt aan de andere voeding

15. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Joey is vanaf zijn geboorte een heel hongerige baby geweest. Niets kon hem tevreden houden, ik wilde borstvoeden, maar het was gewoon niet genoeg voor hem. Toch wilde ik hem koste wat het kost niet zo jong al aan vaste voeding hebben. Ik ben hem voeding voor hongerige baby's gaan geven, en daar kreeg hij 6 flessen van 200 soms wel 230 cc van. Toch hielp het wel. Niet meteen, maar na een paar dagen wel. Toen hij 4 maanden was ben ik zowel 's morgens als 's avonds een beetje nutrix toe gaan voegen (3 lepels) en naarmate hij wat ouder werd, werd hij steeds minder hongerig.

Toen Joey 2 maanden was was het de bedoeling dat hij om de 4 uur een fles zou krijgen. Dat redde hij echt niet, ook niet met voeding voor hongerige baby's. Hij kreeg er elke 3 uur een, met pijn en moeite... soms was het na 2 uur niet meer te houden. Maar zoals ik al zei, het heeft wel geholpen en werd steeds minder naarmate hij wat ouder werd.

Nu nog is het een grote eter. Hij krijgt sinds kort geen voeding meer voor hongerige baby's, en omdat hij naast zijn (nog steeds 4 flessen van 200cc!) veel vaste voeding eet (dikke pap 's morgens, een hele fruitpot of een hele banaan, een hele boterham met beleg, een koek en avondeten) gaat het steeds beter. Ik ben blij dat ik hem zonder vaste voeding heb kunnen laten doen zo lang mogelijk...

Ik wens je veel succes!

16. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Joey is vanaf zijn geboorte een heel hongerige baby geweest. Niets kon hem tevreden houden, ik wilde borstvoeden, maar het was gewoon niet genoeg voor hem. Toch wilde ik hem koste wat het kost niet zo jong al aan vaste voeding hebben. Ik ben hem voeding voor hongerige baby's gaan geven, en daar kreeg hij 6 flessen van 200 soms wel 230 cc van. Toch hielp het wel. Niet meteen, maar na een paar dagen wel. Toen hij 4 maanden was ben ik zowel 's morgens als 's avonds een beetje nutrix toe gaan voegen (3 lepels) en naarmate hij wat ouder werd, werd hij steeds minder hongerig.

Toen Joey 2 maanden was was het de bedoeling dat hij om de 4 uur een fles zou krijgen. Dat redde hij echt niet, ook niet met voeding voor hongerige baby's. Hij kreeg er elke 3 uur een, met pijn en moeite... soms was het na 2 uur niet meer te houden. Maar zoals ik al zei, het heeft wel geholpen en werd steeds minder naarmate hij wat ouder werd.

Nu nog is het een grote eter. Hij krijgt sinds kort geen voeding meer voor hongerige baby's, en omdat hij naast zijn (nog steeds 4 flessen van 200cc!) veel vaste voeding eet (dikke pap 's morgens, een hele fruitpot of een hele banaan, een hele boterham met beleg, een koek en avondeten) gaat het steeds beter. Ik ben blij dat ik hem zonder vaste voeding heb kunnen laten doen zo lang mogelijk...

Ik wens je veel succes!

17. roe

roe Lid

Nov 14, 2006
    34
    0
    0
    Breda
    hallo,

Ik ben sinds drie dagen ook begonnen mijn dochtertje van 12 weken bijvoeding te geven en het gaat hartstikke goed!
    Ze kwam namelijk steeds na 1,5/2u van de honger terwijl ze al op 5 x 200 cc zat.
    Maar omdat ze overdag de hele dag wakker is verbruikt ze gewoon heel veel energie,vandaar dat ik ook eerder ben begonnen.
    Ik ben blij dat ze nergens last van heeft, want was wel bang dat ze darmkrampjes zou krijgen, maar tot nu toe valt het gelukkig allemaal mee.

Groetjes

18. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Hoe gaat het nu met Daan? Ik heb hetzelfde probleem nu met Esmee, en zit er aan te denken om ook voorzichtig te proberen.. morgen even overleggen op het cb.

19. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Met Daan gaat het heel erg goed.
    Het was al een vrolijk ventje alleen als hij net een fles had gehad daarna was het alleen maar huilen en nog eens huilen.
    Hij is nu zo verzadigd. Dat hij nu goed gaat slapen overdag dus mama heeft overdag ook wat rust.
    Hij heeft vanacht zelfs tot 430 geslapen ik wist niet wat me overkwam.

Op het CB buro zijn ze er niet happig op want die gaan uit van een gemiddeld kind maar ja die bestaan niet denk ik haha.
    Bij mij is het in samenspraak gegaan met het ziekenhuis en een dieetist.
    Daan is nu 61 cm en weegt 7 kilo

Share This Page