Baby 6 maanden nog steeds late avond fles en nachtvoeding!

Discussie in 'Voeding' gestart door Faye80, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje komt nog steeds 's avonds rond 22.00 en s nachts rond 3.00-4.00 voor een nachtvoeding.

Wie heeft er tips, zijn schema ziet er nu zo uit

rond 7.30 fles 120/4 meer wil hij dan echt niet drinken
    rond 9.00 nog een klein flesje 60/2
    rond 11.00 fruit
    rond 12.30 fles 120/4 meer krijg ik er dan niet in
    rond 16.00 groente
    rond 18.00 fles 120/4 tegen deze tijd is hij echt doodop en een grotere fles gaat er dan niet in
    rond 22.00 wakker en een fles van 180/6 klokt hij dan zo naar binnen, snap er niks van overdag lukt dat dus nooit!!!
    rond 3.00 wakker nachtflesje van 90/3 waar hij soms niet eens alles van op drinkt.

Wie o wie heeft er tips, ik kom er niet meer uit!
    Oja, flesjes met rijstebloem laat hij staan, dat vind hij niet lekker..

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik denk dat je toch moet proberen om snachts niets te geven.
    blijft hij dan echt brullen?
    misschien dat hij dan sochtends ook meer trek heeft. en die kleine flesjes van 60 zou ik ook niet doen.
    dan hou je meer tijd tussen de voedingen waardoor hij misschien meer trek heeft en wel meer drinkt in 1 keer. anders blijf je bezig. en hij went nu aan die kleine beetjes.

3. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    ja ik vergeet te vermelden dat dat flesje van 60/2 daar krijgt hij een half zakje forlax door voor zijn ontlasting dus die kan ik niet weg laten helaas, dit is het enige flesje wat namelijk echt altijd leeg gaat, vandaar, weet niet hoe ik het anders moet geven

4. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    En ja hij wordt echt wakker voor een flesje snachts en gaat echt niet eerder verder slapen voordat hij gehad heeft..

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hij krijgt overdag denk ik te weinig binnen waardoor hij het savonds en snachts in haalt. Enige dat ik kan bedenken is een keer geen nachtvoeding meer aan bieden en dan maar kijken of hij in de ochtend meer honger heeft en je het zo kan verschuiven. Dat kost je je uiteraard wel je nachtrust....

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met 6 maanden een nachtvoeding klinkt mij echt niet raar in de oren. En je schema ziet er ook goed uit, lijkt me een baby'tje die heel goed aangeeft wat hij nodig heeft (dus geen enorme flessen, en ook geen rijstebloem).

De late avondfles er dus in houden en die nachtvoeding? Tja, dat gaat op een gegeven moment echt wel voorbij. Hij kan blijkbaar nog niet zonder, zo raar is dat niet.

7. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja, misschien moet ik me er gewoon maar bij neerleggen dat hij steeds maar kleine beetjes wil drinken. Maar heb nog een dreumesje rond lopen die ook (nog) niet helemaal zelfstandig eet dus heb soms het idee dat ik de hele dag aan het voeden ben, (wat ook zo is natuurlijk, haha) En mijn eerste zoontje had op deze leeftijd zo'n prachtig schema van 6.00-12.00-16.00-19.00, 180/6 en de laatste fles zelfs 210/7 met dik rijstebloem erdoor en die liet nooit geen druppel staan. En deze meneer doet het iedere keer weer anders, even wennen denk ik..

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Jouw kleintje lijkt mij het perfecte voorbeeld van voeden op verzoek. Niets mis mee en zou me inderdaad erbij neerleggen, al geloof ik best dat het zwaar is hoor! Hij zal vanzelf meer willen, maar stuurt het Nu mooi zelf toch?

Deel Deze Pagina