hallo dames... afgelopen maandag ben ik bij het cb geweest daar hebben ze gezegd dat mijn kindje fruit mag hebben en groente en ook brood en verder mocht ik gewoon een beetje experimenteren maar nu komt mijn vraag mijn dochtertje krijgt smiddags om half 1 een fles ik wil haar dan brood gaan geven maar moet ze dan daarna nog de fles hebben of niet?
Ik vind brood bij 5,5 maand wel heel erg vroeg hoor! Ik heb Joey pas met 6,5 maand brood gegeven, en dan begonnen met een half broodje steeds, en een fles erna nog. Als ze dan wat ouder is, en er een beetje aan gewend, dan kan je langzaam wat meer aan gaan bieden en wat minder fles. Bij Joey ging het vanzelf, dat hij een heel broodje ging eten en steeds minder tot helemaal geen fles meer
Ik vind 5,5 maand ook erg vroeg voor brood, hier adviseren ze pas met 7 maanden te beginnen met brood in verband met gluten (die kindjes dan nog niet zo goed kunnen verdragen). Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vindt het in ieder geval een vreemd advies van je cb. Liefs esther
Ik mag nog geen brood geven. Mijn voedingsadvies was: met 6 maanden nutrix door de voeding, 1 fruithap en 1 groentehap en langzaam vlees invoeren.
ja inderdaad nou weet ik het niet meer hoor ze hebben mij gezegd dat ik met fruitmocht beginnen en met groente ze mocht wel een liga in het handje eten en ikmocht brood proberen en verder mocht ik een beetje experimenteren overal mee..... ze hoefde nog maar drie flessen op een dag.... en ze mocht roovicee diksap en slappe thee.... heel vreemd...
Gluten mogen de kleintjes hebben vanaf 6 maanden. Begin je toch gewoon lekker eerst met fruit en groente en liga (die is gluten vrij) tegen de tijd dat ze aan al die nieuwe dingen gewend is is ze wel over de 6 maanden en kun je gerust met brood beginnen. Wij lieten Kylian toen gewoon op een korstje brood sabbelen. Nu eet hij tussen de middag een boterham en drinkt zo'n 150 cc melk Groetjes Anita
Hier werd ook brood vanaf 7 maanden aangeraden, maar ze mocht al wel oefenen met een broodkorstje. Lynn krijgt om 12 uur een broodje. Eerst kreeg ze altijd een klein flesje melk daarna, dat wil ze niet meer, dus nu krijgt ze ander vocht.
Ik mocht vanaf 6 maanden beginnen met brood, maar heb gewacht tot 7 maanden door alles wat ik hier lees. Net als de bambix. Om op je vraag terug te komen, ik ben begonnen met het binnenste van het brood, zoveel hij wilde. Eerst at hij maar zes stukjes ofzo en kreeg dan nog een volledige fles. Nu eet hij een heel stuk brood en krijgt een klein flesje na van 120/4 (als hij hem hebben wil, maar dat is een ander verhaal)
*zucht* ik word zo moe van het buro soms he ik weet dus niet wat ik doen moet heb haar nu dus 1 keer brood gegeven dit was afgelopen dinsdag ze vond het wel lekker maar door wat ik hier lees ben ik er dus weer mee gestopt en krijgt ze nu haar flesje gewoon om half 1 maar ik weet echtniet meer waar ik nu wel of geen goed aan doe! word hier dus zo onzeker van
niet onzeker worden hoor, daar hebben jij en je kindje niks aan. Je moet een keuze maken en dan daarvoor gaan. Als je het niet vertrouwd met brood dan geef je het nog niet, en als je het graag wilt doen dan doe je het wel. Het zijn richtlijnen van het cb, het ene kind is het andere niet, en jij als mama mag kiezen wat je wilt gaan doen. Sterkte ermee!
Ik denk dat ze dan bedoelden eerst wat fruit. Zoals Anita zegt tijdje experimenteren en dan zo verder. Als ze goed eten neem je weer een volgende stap. Brood is volgens mij echt nog niet goed voor haar darmpjes. Die drie flessen kom je uiteindelijk op uit als al het andere er goed ingaat. Roosvicee, diksap en slappe thee kan wel nu. groetjes Sens
pfieuw nou dames heb besloten dat ik toch nog maar wacht met brood.... dus ga eerst gewoon zo verder bedanklt!