overlast op vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel17, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Wat zou je doen als de buren in de directe bungalow naast je nu (22.00u) nog harde muziek draait, gillende kinderen heeft (moeten echt nodig naar bed! Zijn rond de 5-7 jaar)
    Edit: beginnen nu te janken!!!!!!!!!!! :x :x :x :x

Klagen de volgende ochtend? Het is erg gehorig, wij horen de jankende kinderen in de slaapkamer (zit woonkamer tussen)

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Simpel naar de receptie gaan en aangeven dat ze erg veel lawaai maken. Overigens kun jij niet bepalen dat deze kinderen nu op bed moeten liggen je weet hun cultuur/achtergrond niet ;)

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou, nu direct aanspreken.
    En doet hij er niks aan, dan klagen bij het park.

4. kwebbel17

Nee das waar hihi. Trouwens gewoon Nederlanders hoor. Maar toch..... pff vind het niet gek dat ze janken. Oververmoeid, zakken chips die naar binnen gevreten worden. Bij ons naar binnen gluren........

Vind klagen bij receptie zo "achterbaks", alsof je het lef niet heb om ze zelf aan te spreken.... maar ja zo te horen zijn ze hun ritueel uit de kast aan het trekken om de kids (4!) in slaap te krijgen. Dat wil ik uiteraard niet verstoren.

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Even aanwaaien en vertellen hoe gehorig het is of anders de recpetie het laten oplossen. Evt. een ander bunglowtje bij de receptie vragen.

6. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou er nu even heenlopen en vragen of het wat zachter kan, omdat het toch wel heel erg gehorig is (misschien hebben ze het niet eens door).

Als ze niet luisteren, morgen klagen bij de receptie en evt om een ander huisje vragen.

7. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Even aankloppen en vragen of de muziek wat zachter mag. Ik neem aan de kinderen over niet al te lange tijd naar bed zullen gaan. Sommige gaan nu eenmaal minder makkelijk slapen in een vreemde omgeving, al zal de harde muziek daar natuurlijk niet toe bijdragen.

Als ze vervelend doen of het lawaai blijft zou je even naar de receptie kunnen gaan morgen.

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nou ehrm... een kind van 5 jaar die om 22.00 uur nog niet in bed ligt heeft met cultuur weinig te maken m.i. :D Geen wonder dat ze dan gaan huilen, die worden van vermoeidheid gewoon vervelend. Kunnen ze niks aan doen, die moeten gewoon naar bed!

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

hihi nee maar ik begrijp je wel ;) Reden waarom ik zeg receptie is dat ik liever het zeker voor het onzekere neem. Tegenwoordig kun je bijna niemand meer op iets wijzen/vragen of iets kan of je hebt al meteen een grote mond/ruzie etc...

10. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik zou ook niet direct bij de buren aankloppen, maar contact opnemen met de receptie.

11. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Nou in bepaalde landen is het zelfs heel normaal dat kinderen van deze leeftijd rond deze tijd nog wakker zijn. OOK in Nederland. Verder weet je ook niet de reden waarom ze nog wakker zijn. Als ik op vakantie ben (vooral in buitenland) zijn er ook weleens momenten geweest dat de kids om 22.00 uur nog wakker waren maar zorgde dan wel dat ze dag erna echt rustdag hadden ed.

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Klopt hoor, op vakantie gaan die van ons ook later naar bed, dan zijn we savonds namelijk nog druk aan het zwemmen in de noordzee! :D

13. kwebbel17

Zo ik heb de stoute schoenen aangedaan en ben geweest. Moest 4x(!!!!!) bonken op de deur voordat er iemand kwam. Heb mijn dochter als wapen ingezet en gezegd dat zij er van wakker werd. Muziek ging gelijk zachter en kids stopten met janken en schreeuwen. Hoorde ze net zeggen: andere kindje kan niet slapen :D ze hebben het er wel ff over. Als dit morgen over is ben ik gelukkig. Anders hebben ze aan mij een slechte.
    Park zit "vol" ivm Hemelvaart. Hopelijk is het nu opgelost. Mijnheer de buurman hoorde ik net zeggen dat hij zijn muziek best aan mag,......

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Precies :) datis wat ik bedoel er zijn zoveel factoren die meespelen maar snap het wel van ts. Zou mijn eerste reactie ook zijn omdat ik zelf ook van regelmaat ben voor de kinderen maar ook wij wijken er weleens vanaf. Ik probeer altijd verder te denken dan mijn eerste reactie.

@ts: fijn dat het gelukt is. Nog een fijne avond en vakantie daar gewenst :)

15. kwebbel17

Ik hoop het want buurman klonk best boos (we hoorden m zeggen dat hij de muziek best aan mag).
    We horen nu NOG de kinderen janken, hard lachen en met deuren smijten. Ze hebben geen idee dat het hier gehorig is :$

Over de kinderen: ben mss ouderwets hoor maar zelfs pp vakantie hebben wij regelmaat en vind ik het persoonlijk niet normaal om kinderen om 22.30 naar bed te doen, die vervolgens om 10u wakker worden en dan half aangekleed op straat een koekje eten. Maar ja dat ben ik, ff terzijde.

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Snap je ergernis en top dat je het zo heb opgelost maar....
    Wat zit jij vol veroordelingen zeg! Wat hebben zakken chips, naar binnen gluren en het hebben van 4 kids te maken met het geluidsoverlast wat ze veroorzaken???
    Sorry, maar kan slecht tegen dit soort uitspraken, ieder voed zijn kids op zijn eigen manier op, en ja bij overlast kan daar wat van gezegd worden, maar kom op he.. voor hetzelfde geld heeft zo een kind heimwee, is zo een kind hoog gevoelig en slapen die kids daarom laat, en die zak chips is misschien wel een vakantie traktatie!
    Naar binnen gluren? misschien willen die kids heel graag contact maken met andere kindjes, ze zijn nota bene op vakantie!

17. kwebbel17

Nee hoor het is GLUREN, neuzen tegen ramen duwen en dan kwijlen als ik chips pak. Hun vader heeft ze er zelf weggetrokken dat ze moesten ophouden. En oordelen? Dat kwam er toevallig bij. Dat komt omdat ik het niet normaal vind dat kinderen van 5 om 22.00 een zak chips zitten leeg te vreten (letterlijk!) en dan boos worden als ik een opmerking maak dat er geluidsoverlast is. Ja DUH!! CHIPS = energie? ??

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Op vakantie en zeker als je niet thuisblijft is het wel vrij normaal dat kinderen langer opblijven? Dat was bij ons in de buurt toch meestal zo.

En de muziek... Is het een bepaald genre waar telkens naar geluisterd wordt? Als dat het geval is zet dan een totaal ander genre muziek op minstens even hard.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zijn jou kids al vijf?

Wat ik van vakantie vind is vaak het tegen over gestelde van regelmaat.

Kinderen later naar bed we eten vaker wat we willen. Vader trekt kinderen er van af het zijn er vier in totaal hoe oud zijn de oudere kinderen?

Heb je er een ? Hun vier. Hun genieten op hun manier van vakantie wat je idd wel mag verwachten is dat kinderen wat rustiger doen na ene bepaalde tijd maar ja ze zijn moe woorden vervelend en idd dan woord het tijd voor bedtijd maar kan mij ook voor stellen dat ouders zo iets hebben we zijn minder strak in de vakantie.
    Ze klinken namelijk niet on willend de ouders in je verhaal. Je vraagt of de muziek zachter mag en ze doen het. Moeder vader zeggen ook wat rustiger doen het andere kindje kan niet zo goed slapen!( vader wel mopperend)

Sommige punten heb je gelijk en in sommige punten denk ik van ach ja met vakantie kan het allemaal anders gaan als thuis.

Laat het wat meer los.

Ik lees trouwens je laatste zin en vind het wel veroordelend over komen van chips energie en heb je meteen de boos doende te pakken?

20. kwebbel17

Daar ben ik dan weer "tegen". Vind t wel een leuk idee hoor maar ben dan "bang" dat hun weer gaan klagen, dat het dan erger wordt en dat niemand meer iets nuttigs doet. Receptie doet dan ook niks meer omdat wij ook overlast produceren zeg maar... tenminste dat is mijn gevoel.

Deel Deze Pagina