Hier gaat er elke dag wel een brood door....maar als er wat overblijft, gooi ik dat weg. Elke dag dus vers brood, al dan niet uit de vriezer. Ik vind bijna niets viezer dan "oud" brood.
Ieuuuw brood van vrijdag op maandag. Nee dank je. Wij hebben alleen brood van de bakker. En dan het liefst elke dag vers gehaald. (heb ik nu toch alle tijd voor) Hoe je je brood bewaard is ook belangrijk. Niet in de koelkast, wordt het nog sneller oud. Beste gewoon in de broodtrommel. En met een clip/knoop de de zak telkens dichtmaken.
hihi hier wordt uitsluitend brood van de bakker gegeten. ik ben zelf een moeilijke brood eter en zal dan ook nooit brood na een dag uit de vriezer meer eten hier haal ik elke dag t aantal sneetjes wat we nodig hebben uit de vriezer en zal er nooit "oud" brood bij ons in huis aanwezig zijn hooguit voor de eendjes
Hier wordt dat gewoon nog gegeten. Heb gisterenochtend brood uit de vriezer gehaald. Gisteren onverwachts uit eten geweest en toen niks van gegeten. Vandaag mee begonnen en daar eten we morgen en misschien woensdag ook nog wel van. Wat dan nog overblijft gaat naar de honden. Heb er geen enkel probleem mee om brood van 2-3 dagen te eten. Heb altijd van de supermarkt, van de bakker heb ik het geld niet voor over. Is niet veel beter.
Als je het vers invriest..max 2 dagen. Maar dat is hier nooit nodig want wij pakken vlak voor ontbijt en lunch het aantal sneetjes uit de vriezer dat we nodig denken te hebben...dus hier wordt het uit de vriezer binnen een half uurtje opgegeten.
Hier ook geen probleem met 3 dagen oude brood. Gebeurt ook wel is 4 dagen komt niet veel voor, maar het ligt er meestal aan hoe het aanvoelt. Heb hier een paar keer brood gehad van de bakker en dat was sneller oud dan uit de supermarkt. Dus dan betaal je zoveel terwijl een supermarkt brood soms of wel beter is. Het ligt er ook zeker aan waar je het vandaan haalt.
Dat komt omdat daar veel meer troep in zit om het langer vers te houden. Dus beter is het niet. Maar ja, de consument wil het he, vandaar dat al het eten uit de supermarkt zo verkloot is. Mensen willen alles lekker hebben.
Hoe je je brood bewaard is ook belangrijk. Niet in de koelkast, wordt het nog sneller oud. Beste gewoon in de broodtrommel. En met een clip/knoop de de zak telkens dichtmaken. Zo gebeurd het hier dus ook. En ik moet zeggen dat ik hier heel erg stipt in ben. Mag ook geen gaatje in de zak zitten. Dan ben ik dus wel in staat om het gelijk weg te gooien.
Wij halen per week 3 broden en dat gaat gelijk de vriezer in, en halen er van pas uit. Het brood komt bij de warme bakker vandaan (gebakken door manlief dus als het niet goed is zwaait er wat voor hem haha) Ik weet niet hoelang het lekker is, meestal van de warme bakker wel 3 dagen dacht ik. Maar goed wij halen er dus van pas uit ik zou het zo niet weten.
Toen ik nog winkelbrood at, kon ik het makkelijk een aantal dagen bewaren zonder dat de smaak minder werd (door al die zogenaamde broodverbeteraars). Juist vanwege die broodverbeteraars, eet ik nu geen winkelbrood meer. Zelfgemaakt brood blijft niet zo lang lekker vers, dus na het bakken portioneer en vries ik gelijk alles in. Voor iedere dag pak ik dan precies genoeg uit de vriezer.
Nou dat zou ik dus echt niet meer eten.. Ik haal voor man elke dag vers gebakken tijgerbrood bij albertheijn een halfje en die gaat op.. Voor mezelf vers speltbrood.. Vries ik in per 2 boterhammen en haal er elke dag 2 uit de vriezer.. Maar als je zolang met een heel brood doet snap ik niet waarom je dan geen halfjes invriest? Of zeg ik nu iets raars..
Ik geef je man eigenlijk wel gelijk...ik zou het ook niet eten, maar ik ben daarin wel verwend: Mijn man is bakker..
Het gekke is dat supermarktbrood na een week in de vriezer gewoon oud is, terwijl vers ingevroren brood van de bakker na een week in de vriezer er gewoon als vers uit komt. Voor mij dus alleen brood van de bakker.
Zelf heb ik daar geen last van dat het na een week al oud is in de vriezer. Zie mezelf niet elke dag bij de bakker staan, dat kost mij klauwen vol geld. Maar ieder heeft zijn eigen keus van hoe of wat
hier ook altijd die discussie. ik eet brood van die dag en de dag erna eet ik het nog (haal alleen brood van appie anders vind ik t de volgende dag al niet meer te eten) wij halen hier dus brood per 4 sneetjes eruit steeds. 4 voor hubby mee naar zn werk. 4 voor de ochtend voordat zoonlief naar school gaat. en dan in de middag weer 4. deze ontdooi ik in een afgesloten zakje. brood dat langer ligt dan 2dagen gaat naar de vogels. hubby zou het na een week nog eten als t aan hem lag. af en toe lijkt hij net een holbewoner die gewoon alles eet, no matter what. en ik ben een verwend nest, ik hou dus echt niet van oud brood
Oh, dat had ik ook niet meer gegeten hoor. Vriend doet twee dagen met een brood, ik twee weken. Voor hem is er dus altijd een heel brood uit, ik haal voor mezelf iedere dag twee plakjes uit de vriezer.
Ik vries het brood altijd in en pak eruit wat ik op dat moment nodig heb. Ik vind het vaak "al oud" als het een week in de vriezer ligt
hier wordt alles in 1 a 2 dagen opgegeten, als er dan nog 1 a 2 oude sneetjes zijn dan gooi ik die weg. oud brood krijg ik al niet door mn strot dus dan geef ik het ook niet aan mn zoontje of vriend. (ik eet weinig brood)