Mijn dochter is bijna 10 maanden. Ze krijgt nog 3x per dag een flesje opvolgmelk (Jumbo standaard 2, eigen merk). Op de verpakking staat dat je bij 10 maanden over moet stappen op Jumbo Standaard 3, maar is dit eigenlijk nodig? Of zouden we over kunnen stappen op gewone melk? Daarnaast vraagt ik me af hoe het zit met alternatieven voor melk. Wij drinken zelf eigenlijk altijd soja-, rijst- of amandelmelk. Zou mijn dochter dat ook al mogen?
Wij hebben die nr 2 variant gebruikt tot 11,5 maand. Daarna langzaam overgestapt naar gewone koemelk. Maar dat mag ook die soya of amandelmelk zijn. Dus ik zou nog een maand nr 2 geven. Ipv die extra wissel.
Je kan gewoon de opvolgmelk nog even geven. En in Nederland mag je blijkbaar rond 10 maanden ook al naar gewone melk. Sojamelk kan ook, maar rijst- of amandelmelk zijn geen zuivelvervanger. Ze mogen het wel drinken, maar het is geen volwaardige vervanger voor opvolg- of koemelk.
Wij hebben nr 3 tot 11,5 maand gegeven daarna was het pak bijna oo en afgebouwd en gewone melk opgebouwd