Voedingsschema 14 maanden. Wat vinden jullie?

Discussion in 'Voeding' started by Veertje84, Oct 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn zoon van nu bijna 14 maanden krijgt het volgende te eten op een dag:

8.00u boterham. Meestal 1 snee. Daarbij 120 ml halfvolle melk.
    10.30u stukje fruit. Hij eet niet heel veel fruit, behalve als ik hem een potje of bijvoorbeeld zo'n knijpzakje geef. Dit eet hij wel op:)
    Als hij maar een klein beetje fruit eet, geef ik hem soms een half cracottecrackertje erbij.
    12.00u Boterham (1 snee). Met thee of water.
    15.00u tussendoortje (bijvoorbeeld een klein stukje peperkoek, cracker, fruit, stukje komkommer) zoiets...
    17.00u met de pot mee eten (meestal aardappelen/groeten/beetje vlees <-- niet altijd) + toetje (beetje yoghurt/kwark) soms danoontje.
    19.30u beetje melk 120 ml ongeveer.

Nu is mijn zoon aan de stevige kant. Hij weegt 12 kilo (als het niet al 13 is). Beweegt wel genoeg hoor, is nu ook aan het lopen.
    Ik ben altijd heel bewust van wat ik hem geef, ben constant calorieën en suiker aan het checken. Toch heb ik soms het idee dat hij gewoon nog honger heeft. Vooral tussen 15 en 17u is hij altijd enorm jengelig en ik vermoed dat dit honger is. Als ik hem namelijk soms een klein stukje cracker geef, is hij stil....
    Wat vinden jullie?

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Misschien 's middags nog wat te "snoepen" geven? Hier eet dl tijdens het koken plakjes komkommer.komkommer kan verder geen kwaad geloof ik.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Omdat hij weinig fruit eet zou ik eens kijken of hij niet meer fruit of komkommer, tomaat etc wil. Zeker rond 15 uur.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou s middags dan nog eens fruit geven, geen danoontje en geen melk meer voor het slapen.

5. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    Gewoon lekker melk voor het slapen geven als jullie dat beide prettig vinden :). Dat doen wij namelijk ook nog gewoon en ik kan je vertellend dat zoonlief echt niet gaat slapen voor hij zijn flesje melk op heeft ;). Verder misschien ipv 1 sneetje brood, `s middags 2 sneetjes brood, dat krijgt onze zoon.

6. Polgara

Polgara Lid

May 13, 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hem proberen 1 1/5 of 2 broodjes te geven. Dat geef ik mijn zoon van 13 maanden ook, en dat gaat helemaal op.

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier altijd die tijd ook jengelt. Ook weer soort huiluurtje...

Vaak met koken in de stoel, lekker iets oo de iPad kijken, puzzelen en crackertje of snack komkommertj

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Even een ander advies, stop met calorieën tellen! Totaal niet nodig bij zo'n kleintje! Als je er alleen voor zorgt dat wat hij krijgt gezond is (geen kunstmatige voedingsstoffen, dingen met geraffineerde of extra toegevoegde suikers, dan zit je goed. Dat wat hij nu krijgt is hartstikke goed (muv de danoontje;)) dus als hij honger heeft, geef hem dan gewoon wat. Komkommer, soepstengel, cherrytomaatjes, stukje fruit, yoghurt enz.
    Eet hij verder zelf niet meer dan 1 boterham of geef je zelf niet meer? Als hij meer lust zou ik hem gewoon nog een sneetje geven. Als hij volgens 'de richtlijnen' dan nog steeds zwaar zou zijn dan zou ik mij daar persoonlijk niet al te druk om maken. Ik zou dan denken dat dat gewoon z'n bouw is. Hem honger laten lijden zou dan nog steeds geen optie zijn toch? Kijk als hij nou te zwaar zou zijn omdat je hem van alles maar geeft zou het een ander verhaal zijn maar dat lijkt hier totaal niet het geval. Ik zou dus iets meer relaxt tegenover het eten staan.

9. fl01

fl01 Actief lid

Jun 28, 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    smiddags nog een extra boterham? Onze zoon is 12 mnd en eet er smiddags zo 2 op! met een klein bekertje melk.
    Krijgt smorgens nog fles (180+6), daarna een boterham, in de ochtend vaak nog wat fruit. En smiddags soms ook nog iets tussen door als cracker/rijstwafel of zo. Een avondeten nu meestal met de pot mee. Hij is nu ongeveer 10,5 kilo.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Eens.

Ik vind het zelfs wat weinig :) Meer brood aanbieden als hij trek heeft en in de middag wat groente, tomaatjes, paprika, etc.

Melk voor het slapen hoeft niet, mag wel als hij dat prettig vindt. Je kan dan proberen 's middags een boterham extra te geven en iets minder melk.

11. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier was het op die leeftijd:

8.00u boterham met melk
    10.30u flink stuk fruit
    12.00u Boterham (2 sneetjes)
    Geen tussendoortje want ze sliep
    17.00u met de pot mee eten en fruit als toetje
    19.00u melk 180 ml

ik zou sowieso eens twee boterhammen proberen om 12 uur, omdat je kindje weinig fruit eet in de ochtend.

Share This Page