brood

Discussie in 'Voeding' gestart door cat2, 13 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    #21 Antje88, 28 dec 2015
    Laatst bewerkt: 28 dec 2015
    Mijn zoontje heeft ook erg moeite gehad met brood. Rond de 6 maanden ben ik ermee begonnen, maar dat ging voor geen meter. Zwaar kokhalzen. Ik ben er toen een hele tijd mee gestopt, omdat sowieso voeding met stukjes moeizaam ging. Rond 9 maanden ben ik er weer mee begonnen en deed er toen appelstroop op. Dat ging ineens een stuk beter! Kleine stukjes inderdaad en als hij erg begon te kokhalzen, probeerde ik hem wat af te leiden en ineens stopte hij met kokhalzen. Nu, met 15 maanden, is het overigens nog geen brood fan 😉 Ik denk dat je het gewoon zn tijd moet geven. Mijn zoontje had overigens ook nog geen tanden met 9 maanden

Oh ja... En wbt brood in het wangetje stoppen, was hier absoluut geen succes! Daardoor ging hij juist extra kokhalzen. Zelf af laten happen en juist voorin het mondje stoppen ging hier een stuk beter. Ik persoonlijk zou max 30 minuten met het brood bezig gaan. Zo houd je het voor je kindje leuk, maar ook zeker voor jezelf want dat het gaat frustreren, komt mij erg bekend voor 😉

2. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Ik ben begonnen met een korstje waar ze zelf aan kon sabbelen, dit gaat inmiddels goed en sinds een paar dagen krijgt ze en boterham met beleg (smeerkaas, philadelphia, appelstroop etc). Dit snij ik in kleine stukjes en laat haar van een vorkje af eten. Dit gaat nu goed, ondanks dat ze geen tanden heeft.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou zeker niet stoppen, want dan maak je het voor de toekomst alleen maar moeilijker. Het is me niet helemaal duidelijk of je kindje gewoon weigert brood te eten of dat het gewoon erg lang duurt? In het eerste geval zou ik maar één tot drie hapjes forceren en daarna het laten zitten. Het heeft geen zin om eten op te dringen. Ik doe alleen die paar hapjes in het begin, omdat ik toch wil dat mijn zoontje het probeert. Als het gewoon lang duurt zou ik een hapjes blijven geven net zolang als jij aan tafel blijft zitten voor je eigen maaltijd. Daarna gaan alle bordjes van tafel. Appelstroop heeft brood hier veel interessanter gemaakt overigens...

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Hier nog geen tandjes maar zoontje eet binnen een kwartier een hele boterham op. Doe er een halve geprakte banaan op of fruitbeleg uit pot (gewoon soort jam zonder toegevoegde suikers)

5. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Je ziet het, legio aan tips. Ik zou ook geen smeerkaas geven maar gewoon een laagje boter of roomkaas. Kleinere stukjes (ook goed voor de motoriek!) en lekker laten aanklooien. Hoort er ook lekker bij!

Deel Deze Pagina