brood

Discussie in 'Voeding' gestart door tweeling, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik vroeg me af hoe jullie de boterham geven als het met kleine stukjes goed gaat?

ik geef nu stukjes van 2x een rozijntje, zo groot ongeveer.

wat doen jullie erop?
    hoeveel geef je?
    en hoe geef je de boterham? want met al die smeersels erop word het zon rommeltje ;)

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik geef vanaf het begin het brood in reepjes. HIj pakt ze dan zelf. Lang heb ik er niets opgegaan, zodat hij het brood zelf echt zou leren. Nu doe ik er een dun laagje boter op en soms wat appelstroop.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik maak reepjes en stukjes. reepjes kan hij zelf pakken en stukjes geef ik hem

appelstroop, mararine of een dun laagje smeerkaas erop.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik geef Jelle de stukjes zelf en als dat op is een korstje in de hand.. Hij heeft vandaag voor het eerst zijn brood goed gegeten... :D *kauw, kauw, kauw, slik* ipv *kauw, kauw, kauw, maal, maal, maal, zever, zever en dan uitspugen*.. :)

Met korstjes moet ik wel goed opletten, hij steek alles tegelijk in zijn mond. Hij snapt nog niet helemaal dat hij eerst zijn mond leeg moet eten voor het volgende hapje.. :)

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram eet een hele boterham, die snij ik in kleine blokjes en ik geef het hem.
    Tot nu toe heeft hij op: smeerkaas, appelstroop en pindakaas.

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel vandaag voor het eerst een boterham gegeven. Ik stond ook in de keuken en dacht:"wat zal ik er eens opdoen". Het werd dus uiteindelijk alleen boter en ze heeft het in hele kleine stukjes opgegeten. Net als jij doe ik stukjes ter grote van 2 rozijnen. Het is dan even soppen in de mond en slik, weg is het. Over een paar dagen doe ik er jam op denk ik. Of appelstroop. (geen kaassoorten ivm. allergie) en verder weet ik eigenlijk ook niet wat ik erop kan doen :(

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Pate kan ook, alleen weet ik niet of daar iets inzit waar ze allergisch voor is. Wel maar max 2 keer in de week, omdat het orgaanvlees is.

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ooh! dat wist ik niet...heeft het hier al vaker gehad :confused:

heb pindakaas geprobeerd...lekkerrrr! :)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hm, pindakaas is wel heel erg allergeen, meestal hoor je dat je dat beter pas na 2 jaar kunt geven.

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik geef een hele boterham in 6 stukken. Hij pakt het en eet het op. Kauwt ook zelf. 2 a 3x per week doe ik er appelstroop op, de rest dunne roomboter.Hij eet nu meer dan de helft van de boterham op.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Hier geven we een hele boterham in stukjes van ongeveer 1 bij 1 cm. Met smeerkaas erop.

Op het KDV krijgt hij ook smeerworst en soms appelstroop.

Hij eet de hele boterham op en soms geef ik hem daarna de korst in zijn handje (als ik tijd heb voor het geknoei ;) )

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    zou indd nog geen pindakaas geven.....

hier gaven we tot nu toe smiddags 1 tot 1.5 boterham
    in het begin hele kleine stukjes maar die worden steeds groter
    hij heeft de boterham ook in no time o
    en vandaag bij cb geweest en die zei dat als hij het zo lekker vindt we konden proberen om in de ochtend ook een boterham te geven

wij doen er smeerkaas op of smeerworst of heel dun jam of appelstroop

13. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, ik zou er voorzichtig mee zijn, als er ook maar een familielid is met allergie, eczeem, astma, hooikoorts etc. De meningen er over zijn nogal verdeeld. Appelstroop is veiliger (en erg goed vanwege het ijzer).

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik kan het allemaal niet meer bijhouden hoor.... :(
    Ik zoek in de voedingsfolder van het cb naar soorten beleg die ik mijn zoontje al kan geven en daar staat pindakaas bij, lees ik hier weer dat dit wordt afgeraden...
    Soms zie je door de bomen echt het bos niet meer :rolleyes:

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb ook vaak gehoord dat ze dat in het begin afraden ivm de noten die er in zitten

17. emmie

emmie Niet meer actief

hier is het sinds kort ook smullen tussen de middag met een boterhammetje! :D

Tot nu toe alleen met smeerkaas gedaan...1 keer jam geprobeerd maar dat was geen suc6, dus maar snel weer een broodje met smeerkaas gedaan!

Ik geef een plakje zonder korstjes, ik hele kleine stukjes! gaat helemaal op! :thumup:

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik geef ook de korstjes alleen de bovenkant niet omdat die soms wel erg hard is. Hij kan er maar vaxst aan wennen dat hij ook de korstjes op moet eten... Anders leert hij nooit fluiten... :) :)

19. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Mirte krijgt tussen de middag wel brood, maar ik heb nog niet zoveel gevarieerd met beleg, eigenlijk alleen smeerkaas en leverpastei.
    ze vindt het wel lekker, maar echt snel gaat het niet.
    Hoe zit dat bij jullie, hoe snel doet jullie kind dan over 1 broodje?

ik combineer het nu gewoon nog met een bordje pap en die gaat er zo in, daz geen probleem!

20. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    het broodje is hier erg snel op mss 10 minuten

Deel Deze Pagina