brood

Discussie in 'Voeding' gestart door tweeling, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik geef een boterham in stukjes iets groter als haar vuist, met korstjes. Ze eet ze zelf in twee of drie keer happen op, gaat prima. Ik geef fijn volkoren en doe er dun roomboter op, (biologische) pindakaas zobder zout en appelstroop van zonnatura. Smeerkaas geef ik niet want daar zit zout in, smeerworst en pate enz. geef ik niet omdat dit bol staat van afvalstoffen en dat volgens mij nooit goed kan zijn. Maar ik ben ook behoorlijk kritisch als het op eten aankomt ;) Pindakaas kan je vanaf 6 maanden geven (zonder zout) en bij een bekende allergie beter vanaf 2 jaar. Ze doet er overigens een kwartiertje over, eten we gezellig samen een boterhammetje aan tafel.

2. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Wat je erop kan smeren weet ik eigenlijk niet, behalve alles wat de overige dames al hebben gezegd. ;)

Ik wilde alleen ff zeggen dat ik laatst op het kdv zag dat de leidster het brood (een dubbele boterham met beleg ertussen) gewoon met een schaar in reepjes en vervolgens in blokjes knipte. Vond ik wel een goede eigenlijk, ga ik over een maandje ook doen, denk ik ;)

3. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

tja knippen, dat kan natuurlijk ook... ;)

afgelopen maandag op het kdv heeft mirte gewoon een boterham met smeerworst helemaal opgegeten en hier thuis vandaag weer maar twee stukjes...ze vindt het wel lekker, maar wil gewoon niet meer...dus tja binnen 10 minuten zitten we dus weer aan het bordje pap....

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

wij geven kyano sinds dat hij een maand of 7 is brood, we deden in het begin ook ieniminie stukjes en toen zijn we steeds grotere stukjes gaan geven, nu eet hij gewoon normale stukjes,,, wij doen en deden er van alles op, smeerworst, smeerkaas, appelstroop, jam ... eigenlijk alles wat smeerbaar was... nu is hij inmiddels alweer 10 maanden en een nu 2 boterhammen in de middag en heel soms 1 boterham in de ochtend maar kyano is niet zo'n ochtend eter ( net zijn moeder ;) )

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier gaat het brood in kleine stukjes. Erop: pindakaas, smeerkaas, leverpastei, jam, kaas, worst, appelstroop, fruit, hazelnootpasta. Allemaal met boter en altijd volkoren of bruin brood.

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Hier sinds 6.5 maand brood eten en vanmorgen voor het eerst ook
    's morgens een boterham en dat ging super

bijna de hele boterham op incl korstjes en daarna nog 210 cc melk
    Wij doen ook altijd bruin brood en tot nu toe erop: smeerkaas smeerworst of jam
    Gisteren appelstroop gekocht dus dat gaan we vanmiddag eens proberen

7. Daiquiri

doen jullie na het brood ook altijd nog melk of pap?

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hij zit op 3 flessen dus we doen smorgens na de boterham melk en smiddags na de boterham melk en rond 19.00 een fles....de laatste fles soms met pap soms nutrilon goedenacht

9. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hier kun je een introductie schema vinden die allergie vriendelijk is...

http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html

10. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    wij geven een boterham in 4 stukken.... met een beetje boter erop

11. Daiquiri

appelstroop was vandaag geen succes in ieder geval, na 1 hapje trok ze een vies gezicht, ging kokhalsen en gooide het er weer uit.

Deel Deze Pagina