Merel heeft buikgriep, het arme kind. Ze drinkt gelukkig wel goed en gisteren heb ik geen vast eten gegeven omdat ze ook behoorlijk koorts had (39.7), maar wat geven jullie? Gisteren avond, was ze al iets beter en wilde een broodje wel eten. Geven jullie gewoon fruit, groente en brood? Of alleen melk?
Ik gaf alleen borst, dat hielden ze het beste binnen, en het is net als ORS isotoon. Mijn ervaring is dat ze op het hoogtepunt alleen maar ellendiger worden van vast voedsel, maar dat ze hun melk wel graag willen.
Ik heb inderdaad de huisarts gebeld. Hij kan niks doen, we mogen ORS geven, maar dat wil ze niet hebben. Zo nu en dan een lepeltje en dan is het weer over. Het arme kind heeft wel zo'n 12 á 15 diarree luiers per dag (nu 2 dagen lang) en wil weinig drinken. Gisteren net aan 500cc. Maar zolang ze blijft spelen en ons blijft aankijken kan hij niks doen. Dat ze nu geen koorts meer heeft is een goed teken, maar ik ben zo bang dat ze uitdroogt. Vooral omdat ze zoveel luiers heeft en zo weinig drinkt. Gelukkig belt de huisarts 2 maal daags om te vragen hoe het gaat (hij belt omdat het spreekuur al voor een paar dagen vol zit) en loodst hij ons er een beetje doorheen. Vanmorgen heeft Merel dan een fles gehad van 180cc en ze slaapt weer. Hopelijk blijft dit erin! Hoelang kan zo'n buikgriep duren? Hoelang duurde het bij jullie kindjes?
Sanne is hier ook zo ziek. Woendag alleen maar overgegeven en nu al twee dagen diarree. Ze houdt niks binnen. Vreselijk he? Ja kan alleen maar afwachten en voldoende vocht blijven aan bieden. Maar elke melkfles die ik geef komt er weer uit. Ik ben ook zo bang dat ze te weinig binnen krijgt. Ik geef ook ORS, maar dat vindt ze niet zo lekker... Heel veel sterkte en hopelijk zijn de kleintjes weer snel beter. Ik hoorde trouwens dat het een dag of 4 duurt...
Ja, erg hé die kleintjes en je kan niks doen! Merel is nu met dag 5 bezig, nog steeds komt elke fles er van onderen net zo hard weer uit, ors wil ze absoluut niet, op geen enkele manier! De arts heeft net gebeld en dan is Merel heel hard aan het lachen en spelen, dus vindt hij dat hij niet langs hoeft te komen. Hij kan toch niks doen. Pas als ze dinsdag nog diarree heeft moet ze op het spreekuur komen. Pffffff. Ik maak me zo bezorgd (hoort ook bij mij, ben nogal snel bezorgd) en Merel speelt gewoon lekker. Maar als ik dan haar hoofdje voel en de fontanel helemaal is ingedeukt, dan komt er weer angst boven drijven. Het duurt me veel te lang.....maar goed, ze drinkt weer alle flessen, halve flesjes en meer keren per dag....... Jij ook succes met je kleintje!
nou danisha wou juist geen melk.. ja ze wou wel maar hield ze niet binnen.. alleen de sapjes/water hield ze wel binnen.. melk valt best zwaar hoor
ja ik weet dat melk zwaar valt. maar daar zitten toch ook weer voedingsstoffen in en dat vult een beetje. moeilijk hoor. Ik zie ook dat ze trek heeft, maar brood wil ze ook amper. Sanne zit ook steeds in haar mondje en huilbuien. dan twijfel je weer of het haar tanden zijn. Maar ze wil zo moeilijk drinken op het moment. Ja ben ook snel bezorgd hoor. Ze kunnen niet praten he? Dat maakt het ook moeilijk. Maar jee dag 5 al, dat duurt lang zeg. Gelukkig drinkt ze wel haar flessen! Hopelijk drinkt Sanne straks nog wat en haar avondfles. Die drinkt ze meestal weer, maar gisteren ook niet...
Merel als jet het niet vertrouwd zou ik ipv eigenhuisarts naar de huisartsenpost gaan... zou echt geen enkel risico nemen..
Alannah heeft ook buikgriep gehad. Ik gaf haar alleen kleine beetjes melk (als het tijd was om te eten) en de rest van de tijd water. Ze gaf zelf aan als ze niks meer wilde hebben.
Ik zit ook al op dag 4 met de diarree. Vreselijk. Alles wat ze eet of drinkt komt er weer uit. Ik kreeg als advies, toch de melk te geven. En tussendoor idd water. Hopelijk gaat het al wat beter!
Om 14.50 mogen we naar de huisartsen post. Merel blijft diarree houden al heb ik het gevoel dat de buikgriep wel over is. Ze wordt wat suffer en haar fontanel is zo diep ingevallen . Dus het zekere voor het onzekere. Het kan namelijk ook een (tijdelijke) lactose intolerantie zijn. Merel heeft al koemalek allergie en krijgt daarom pepti, maar zelfs dat verteert nu niet, komt er in brokjes weer uit met heel veel water. Voor mijn gevoel had de diarree met een uikgriep nu op de 7e dag wel overmoeten zijn of in elk geval een stuk minder.... Ik ben heel benieuwd wat we te horen krijgen.....ons arme arme meisje......en nog steeds is ze volijk al moet ze toch wel heel naar gevoel hebben. Ze is ook al wel 500 gram afgevallen en zit nu toch echt op de odnerste lijn. We kunnen haar ribbetjes tellen, beentje worden dun enz..... Ik kon echt niet wachten tot dinsdag zoasl onze huisarts wilde. Want telkens als die belde was Merel lekker aan het spelen met lachend geluid erbij. daardoor dacht de arts dat het wel goed ging, maar nu ben ik aan het einde van mijn bezorgdheid. Er moet iets gebeuren! Voor iedereen met een baby'tje met buikgriep....heel veel sterkte en beterschap voor je kleintje.
wij zijn er net doorheen..... 9 dagen.... vrijwel alleen BV gehad, wel steeds wat aangeboden maar weinig gegeten (we doen rapley dus is het makkelijk....) we gaven wel juist dingen waar extra vocht in zit, tomaten, peer, komkommer enzo. maar goed, hij at bijna niets yoghurt wilde hij wel... onze huisarts zei dat het tot 10 dagen wel kon duren.... vandaag de heuze normale luier gehad veel beterschap... is niet veel wat je kan doen ze moeten er door (en met een beetje pech jezelf ook... hier nl wel het geval )
Nou we werden doorgestuurd naar de SEH. Kinderarts kwam erbij en we moesten naar de kinderafdeling. Merel moest daar ors drinken, maar ze heeft alle kracht die ze heeft gebruikt om te protesteren tegen de fles ors. Zo wat een geluid. Daardoor konden ze wel zien dat ze nog niet uitgedroogd was. Ze hebben toen ors met melk gemengd en toen wilde ze het wel. Daarna mochten we naar huis en dan de fles half om half geven (helft ors helft melk) en dan elke dag wat minder ors erin. Als het nu nog weer slechter mag gaan, dan moeten we weer terug en moet ze aan de sonds met ors. Maar ze heeft al sinds vanmorgen 10.00uur geen diarree luier meer gehad en ik denk dat het ergste geweest is. Maar o, o, o wat is het erg om je kindje zo te zien protesteren en boos te zien zijn. Zo zielig allemaal...... Maar goed. We hoefden gelukkig niet te blijven en geen sonde. Pfffff wat een toestand