Broodafdeling Frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door aardbei1707, 15 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Na lang nadenken onze vakantie toch verzet naar Frankrijk.

Maar nu het volgende, ik heb echt boterham eters. Als we naar Frankrijk gaan is 't altijd ellende met ontbijt en lunch.
    Wij eten wel stokbrood en croissants maar de kinderen vinden dat niets.
    Van die zachte broodjes die je hier heb eten ze ook graag.

Ik hoor graag tips. Neem ook wel crackers mee vanuit huis maar zijn ze ook niet echt blij mee ;)

2. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.308
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ze hebben daar voorverpakt sandwich brood ik koop altijd de bruine (nog steeds niet echt gezond). Dat eten de kinderen goed. Als je een broodrooster of tosti ijzer hebt dan is het nog meer succes :)
    Als ze dat ook niet eten zou ik "brioche" kopen. Tegenwoordig hebben ze dat ook in Nederland maar dat is wel mega zoet dus om dat nou iedere dag te geven is ook niet ideaal.

aardbei1707 vindt dit leuk.
  3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ze hebben ook langwerpige broden die ze in sneetjes kunnen snijden. Ik vind t niets, te droog en met het hele goddelijke assortiment franse broodjes kopen wij t echt niet, maar mss vinden jouw kinderen t wel lekker.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik weet niet welke supermarkt er in de buurt zit? Wij hadden bij de U een brood dat heette Le Gourmand complet. Dit was bruin brood dat heel goed zo ( dus niet geroosterd) te eten was! Daarnaast eten wij inderdaad crackers (ze hebben gewoon Lu/Liga) en rijstwafels. Melkbroodjes vinden de kinderen ook erg lekker met jam of chocopasta!

5. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Bij de meeste bakkers kun je pain au cereales of pain complet bestellen voor bruin brood. Of een boulot voor wit brood. Vraag naar tranché voor gesneden. Zijn wel iets kleinere sneetjes maar komt wel bij Nederlands brood in de buurt.

citroenrasp, Felice en aardbei1707 vinden dit leuk.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde probleem hoor. Ook bij mezelf ;)
    Ze hebben hier wel ‘gewone’ broden, bij bakkers of de betere supermarkten. Grote bollen of langwerpiger brood. Goed scherp broodmes meenemen en zelf boterhammen snijden. Het enige nadeel is dat je het elke dag vers moet kopen, want het wordt snel taai.

7. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Ze kunnen het snijden - vraag naar 'tranché'.

Youtan vindt dit leuk.
  8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Kan je niet een vers brood of 2 meenemen en daar invriezen? Verder wat ik wel eens deed was dat witte slappe brood roosteren.

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Bedankt! We gaan naar 2 verschillende campings dus verschillende plekken en we gaan overnachten op de heenweg.

2jaar terug had ik indd zelf een brood bij en gelijk ingevroren maar toen gingen we naar 1 camping zonder overnachting

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wat iemand hier al zegt; sandwichbrood, en dan eten wij de complet variant, maar je hebt ook wit.. Soms in het schap bij het brood, soms in het schap bij de crackers of soms zelfs bij de koekwaren. Ideaal. Ook wat langer houdbaar ;) .

Geen harde korsten aan. Hier vinden ze het juist érg lekker. En vanwege de langere houdbaarheid, halen we vaak 3 of 4 broden in 1x... In duitsland hadden ze het trouwens ook... daar is het brood helemaal niet lekker vinden wij ;) . Wij vonden dit, of een variant hier op bij alle supermarkten wel; lidl, aldi, le clerc... En oja, af en toe harde broodjes. Soms vers, soms afbak voor in de airfryer die we bij hebben ;)

11. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Bedankt voor de foto. Dat is makkelijker zoeken straks :)

12. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ja deze ligt echt in iedere Franse supermarkt volgens mij. Ik maak er vaak ook tosti’s van voor de kids. Overigens zijn er ook dikke “stokbroden” cereal. Is gewoon bruin brood.

Wij gingen ook naar twee campings. Zou gewoon brood van huis meenemen voor de eerste week. Ben je die alvast door als je het in de vriezer legt.

13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Ik zie het andere eten juist als onderdeel van de vakantie. En zo leg ik het de kinderen ook uit. Ga en kan niet van alles meenemen en hier eten we dus wat anders dan thuis.

Ik heb er ook een broodeter bij. En het Franse brood is toch echt niet vergelijkbaar met hier (veel te zoet, droog etc). Logisch aangezien ze geweldige verse stokbroden en broodjes bakken. Dan is zo'n zak fabrieksbrood echt niet wat.

Zelfde met de melk (lang houdbaar brrr) of toetjes. Ik zie dat als de charme van het land en probeer eens wat anders. Ook weer een leerzame ervaring.

14. MissXray

MissXray Niet meer actief

In de basis helemaal met je eens hoor. Hier eten ze overigens het Franse witte en bruine stokbrood ook heel goed, maar voor de rest neem ik ontzettend veel mee van huis. Als je een kind hebt wat al niet echt veel over heeft, die ook nog eens geen onbekend voedsel wil eten dan maak je soms toch de keuze om wel spullen mee te nemen. Oke pizza en patat is ook een optie, maar dat ga ik m’n kind geen twee weken voorschotelen.

Athina en aardbei1707 vinden dit leuk.
  15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Die wou ik ook net noemen, halen we ook altijd bij de campingwinkel. We snijden er dan zelf plakken van.
    Want croissantjes vind ik wel lekker, maar voor elke dag onzin (lees: te duur :D) en van de hele tijd wit stokbrood eten wordt m'n stoelgang niet bepaald blij :cool:

aardbei1707, Youtan en Loufoque vinden dit leuk.
  16. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Je kunt bij de bakker allerlei ander en heerlijk brood kopen als je een beetje verder kijkt dan stokbrood en croissants (en soms een paar extra woordjes Frans leert, is niet zo moeilijk). Ook verse melk is in bijna elke middelgrote supermarkt te koop (niet bij de Aldi of Lidl) - kijk in het koelvak bij de boter/room etc. Heeft meestal een halve meter vak in de koeling. 'Lait frais' is het codewoord...

17. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Inderdaad sandwich brood of, wat wij doen na 15 jaar Frankrijk en wat veel lekkerder is... een bruin brood kopen bij de bakker en laten snijden. Krijg je kleine broodjes maar smaken heerlijk, net als een boterham. Pain complet bijv.

Wij doen vaak een deel ook in ons vriezertje, mijn dochter at 3 dagen van 1 brood alleen.

HappyRabbits, aardbei1707 en Loufoque vinden dit leuk.
  18. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Dank jullie wel! Ik heb zeker wat aan jullie berichten :) we gaan gewoon van alles proberen!

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Even foto gezocht….

Bijgevoegde bestanden:

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Van diezachte broodjes hebben ze ook wel ongeveer. Die liggen bij het voorverpakte brood, soort melkbroodjes. Die hebben ze in NL ook wel. Zacht beetje zoetig wit brood.
    Wij kopen soms ook die mie complet die hierboven met plaatje stond. Is een soort volkorenachtig zacht brood. Mijn kinderen vinden het wel lekker.

Deel Deze Pagina