Marsepein

Discussie in 'De lounge' gestart door Boulevard, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Wie kan me vertellen waar ik dit kan kopen? Onze plaatselijke super heeft het niet.

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    de V&D, Jamin, andere snoepwinkels. En mmmmm lekker marsepein!

3. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

En dat is bewerkbaar marsepein? Ik wil er een taart mee bekleden.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hmm dat is een goede vraag. Bij de V&D is in ieder geval een deel van de marsepein al bewerkt (heeft al een kleurtje en vormpje). Maar hoe dat precies zit bij de jamin etc weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik denk dat als je je eigen marsepein op smaak wil brengen met het een of ander en een eigen kleur mee wil geven dat je het misschien het beste zelf kunt maken. Maar je kunt ook eventjes bellen of langsgaan bij de winkels.

5. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Bij de plaatselijke bakker ;)

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Normaal is marsepein natuurlijk volop te koop in de tijd voor en rondom Sinterklaas.
    Ik denk dat je het gewoon kunt kopen in de supermarkt hoor, bij de bakspullen stel ik me zo voor. Maar ik denk wel in een supermarkt met een groot assortiment aan produkten.

7. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Ik haal het altijd uit duitsland, daar hebben ze ontzettend veel leuke dingen om taarten te bakken...

op www.deleukstetaartenshop.nl kun je het ook bestellen

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    je kan het vaak bij de echte bakker halen. Dan heb je ook echt goede marsepein

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Als je het wilt gebruiken voor het bekleden van taarten is de marsepein van de jamin/vd niet echt geschikt.

Bestel het zelf ook altijd via www.deleukstetaarten.nl

10. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Hoi ik ben bakker en bij ons in de bakkerij hebben we altijd marcepein, ik denk dat eigenlijk iedere goede bakker het in huis heeft....

Bij ons is het altijd wit, je kunt het kleuren met levensmiddelen kleurstof die wij ook gewoon in de bakkerij hebben. Ik denk dus dat andere bakkers het ook hebben....

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. (die site die hier boven wordt genoemt hebben ook veel leuke dingen)

11. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik koop meestal bij taartendecoratie. die hebben een winkel in ridderkerk, maar je kan ook online bestellen

Deel Deze Pagina