Ineens bang voor deze rugpijn.

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik had afgelopen maand ernorme pijn in mijn onderrug tijdens de menstruatie. Het straalde uit naar billen en benen en ik werd echt misselijk van de pijn. Ik heb van de huisarts diclofenac gekregen die ik 3 dagen voor de menstruatie begint moet innemen. Ik verwacht einde van de week weer menstruatie.

Maar nu heb ik de laatste dagen ineens een soortgelijke pijn. Niet zo heftig als tijdens de bloeding, maar het voelt alsof mijn rug heel zwak is. Zak er soms een beetje doorheen. Nu lees ik allerlei enge verhalen over reumatische ziekte en zo, word er bang van. Ik heb namelijk ook een soort van RSI achtige klachten in mijn rechterhand.

We gaan morgen op vakantie, maar voel me er niet lekker bij...

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Als eerste een fijne vakantie.

Die pijn die je hebt heb je dus alleen rond je menstruatie en niet de hele periode?

Ik denk (ben natuurlijk geen arts) dat als je alleen die pijn hebt rond menstruatie dat het daarmee te maken heeft en niet met een enge ziekte. Gebruik en anti conceptie en is die pas geleden veranderd?
    Misschien kan je alsnog naar de huisarts of anders contact opnemen met hem/haar voor een telefonisch consult.
    Kunnen ze je hopelijk geruststellen.

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hier herkenbare klachten hoor tijdens de menstruatie. Ik heb ook lage rugpijn en straalt ook vaak naar mijn benen...wil niet zeggen dat er niets met jou aan de hand is , maar het kan niets hoeven betekenen. Hoop dat ik je iets kan geruststellen.

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik had het eerst alleen tijdens de menstruatie. En zoals de laatste keer was echt niet normaal. Daarom ga ik nu ook die medicijnen gebruiken. Maar sinds een paar dagen heb ik een zwak gevoel rond die plek. Alsof ik er zo doorheen kan zakken. Ik verwacht einde van de week mijn volgende menstruatie.

Ik ben een beetje ongerust, omdat ik de laatste tijd wat rare slokdarmklachten heb en ook nog een soort van muisarm. Allemaal dingen met de spieren dus, vandaar dat ik bang ben voor iets engs..

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Verkeerd gerekend, ik word volgende week pas ongesteld.

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.303
    2.583
    113
    Ik denk dat je rugspieren gewoon wat verzwakt/overbelast zijn.
    Klinkt een beetje als bekkenklachten wat door de hormoonwisselingen verergert wordt. Een muisarm is een vorm van overbelasting van bepaalde spieren.

Ik denk dat het goed is dat je eens naar een fysio gaat en evt. bij een fysio gaat sporten. Die kan dan goed zien hoe je je beweegt.
    Ook raak je ook wat spanning uit je lijf kwijt.

Ik lees al veel topics van je waarin je van relatief onschuldige kwaaltjes al erg in de stress schiet, vandaar dat ik denk dat wat ontspanning je goed zou doen.
    En houdt het echt een tijdje vol.

Klinkt misschien wat vervelend maar ik bedoel het echt goed!

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb het sinds mijn 1ste zwangerschap. Ik had énorm last van ischias en kon vaak niet eens meer lopen. Nu is mijn jongste al 1 jaar en ik heb er nog steeds last van. Ik denk echt dat het met mijn hormonen te maken heeft (ik gebruik geen anticonceptie)
    Verder ben ik bekend met fibromyalgieklachten dus ook vaker klachten die jij aangeeft maar goed, ook ik ben geen dokter natuurlijk ;) Ik hoop i.i.g voor je dat je niks hebt want de medische molen in is ook niet leuk.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het gekke is dat ik tijdens mijn 2 zwangerschappen totaal geen bekkenklachten heb gehad. Heb het alleen tijdens de menstruatie en sinds ik gestopt ben met anticonceptie is het nog veel erger geworden.

Deel Deze Pagina