Broodbakmachine

Discussion in 'De lounge' started by Koningsgezin, Feb 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Hallo dames,

Zijn er hier ook mensen die een broodbakmachine hebben? Ik wil er eentje aanschaffen, maar mijn vriend heeft zo zijn twijfels.

Via facebook heb ik gelezen dat het best kan besparen, zelf gebakken brood. Maar is dit ook echt zo? Ik las dat de kant en klare bakmixen per kilo zo'n €1,30 kosten bij de Deka. Nu hebben wij hier geen Deka in de buurt. Wel een C1000, AH, Lidl, Nettorama, Jumbo. Die zullen vast en zeker ook wel die mixen hebben;)

Wat is jullie ervaring met die kant en klare mixen? Zijn die goed van kwaliteit? Zie mezelf niet echt meel enzo afwegen eigenlijk, haha.

Hoeveel plakken kun je uit één zo'n brood halen? Hoelang blijft het vers? Hoorde ergens dat het 4 uur duurt eer het brood klaar is. Hoeveel stroomkosten heb je dan, verbruikt de machine veel stroom? Hoeveel kost zo'n machine ongeveer in de aanschaf?

Groetjes!

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Een gekregen en één keer gebruikt maar nu staat ie maar..
    Brood is wel lekker! Je kan ook op tijd zetten dat jr s ochtends vers brood hebt

3. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb hem denk ik 3x gebruikt en toen gewoon in de supermarkt weer brood gehaald. Het brood bevat geen/weinig conserveringsmiddelen natuurlijk, maar hierdoor na een paar uur dus al oud. Je bent dus elke dag brood aan t bakken, en dit is volgens mij dus echt niet voordeliger dan brood uit de supermarkt.

4. diaan

diaan Bekend lid

Apr 3, 2007
    920
    0
    16
    Ik had een machine, paar weken gebruikt. Ik vond het brood niet veel lekkerder dan ander (vers afgebakken) brood van de supermarkt. Ik vond het veel te veel gedoe. Bij mij stond hij nadat ik er van overtuigd was dat ik ook zo'n ding wilde, om diverse redenen, na twee maanden op marktplaats. Dus tja mijn mening geeft niet veel positiviteit.;)

5. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik heb hem pas verkocht, ham hem gekregen. Als ik nu zelf brood maak. Doe ik het gewoon in de oven.

Denk als je het goedkoper wil hebben dat in de supermarkt. Je geen pakjes moet gaan kopen. Maar gewoon langs een molenaar om alles los te halen.

6. Koningsgezin

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Hmm, dan ga ik er toch maar niet aan beginnen. Haha, bedankt om mij een miskoop te besparen;)

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Heb via mp eentje gekocht. Gebruik hem tussendoor of voor in weekend wel eens. Heerlijk zon lekker vers broodje.

8. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    het is denk ik vooral fijn voor gezinnen die er elke dag een brood doorheen jagen met zn allen. je kan het idd niet lang bewaren :) het is wel lekker zo'n dik afgesneden verse boterham met kaas :D yum

9. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Blijft het brood in de vriezer ook niet vers?

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Die van ons heeft het na 5 jaar begeven :( (was ook maar n ding van €20)
    Ik bakte regelmatig daarin het brood, gooide 's avonds voordat ik naar bed ging het water en het bakmeel erin, en de volgende ochtend loop je dus je huiskamer binnen met de geur van vers gebakken brood. Heeeeeeerlijk :)
    Meestal haalde je ongeveer 10? Sneetjes eruit? Het zijn dikke plakken die je meestal snijd en heb je dus aan een plak voldoende.
    Ik pakte het als het helemaal was afgekoeld in met alumiumfolie en dan was het nog ca 3 dagen lekker.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb zelf de oven gebruikt. Ik wou ook er een halen. Maar dan moest ik elke dag brood bakken. Maar af en toe is het wel lekker je eigen brood.

12. Koningsgezin

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Begin nou toch te twijfelen. Ook aangezien ik via Marktplaats er eentje op de kop kan tikken die maar 1 keer gebruikt is voor €20,00. Ik lees her en der tips over langer houdbaar door er wat olijfolie in te doen.

Wat voor mij ook een reden is, is dat het voedzamer is. Ik heb net 2 broodjes volkoren op en heb nog het gevoel dat ik niks gegeten heb. Terwijl mijn brood inmiddels op is. Vriendlief eet enorm veel brood, kids lusten wel wat. Wij doen 1,5 dag met 1 brood.

Voor degene die bakken: Halen jullie kant en klare broodmix of gaan jullie ervoor naar een molen? Voor de kant en klare mixen: Wat kost het en waar haal je het? Hoe is de kwaliteit?

13. rums

rums Niet meer actief

Wij bakken ons eigen brood met een broodbakmachine van panasonic.
    Dit vinden we vele malen lekkerder dan brood van de bakker of supermarkt.
    Meel kopen wij bij de welkoop (merk Soezie) en om uitdroging te voorkomen doen wij er 20 ml zonnebloemolie bij. En dan blijft het zeker 2 dagen mooi zacht.
    Ik vind het een aanrader.

Maar mocht je supermarkt brood lekker vinden en je vind het vullen dan zou ik het niet doen.

14. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Wat ik zelf heb ondervonden is dat biologisch brood en spelt brood lekkerder is en je krijgt er een vol gevoel van. Ik eet dan ook minder brood en snoep ook veel minder als ik dit heb gegeten

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,154
    1,394
    113
    Female
    België
    Heb ook een panasonic (2500 als ik me niet vergis)

Heel handig in gebruik, brood is op de snelle wijze ook op 2u al klaar, dus je hoeft niet altijd 4u te wachten.

Versheidproblemen heb ik hier niet echt, herken niet echt wat van bovenstaande.

Brood is pak lekkerder, je kan ontzettend veel afwisselen qua smaak (veel meer dan bij de bakker).

Ik haal mijn meel bij een maalderij, zit niet zo'n zooi in zoals bij die mixen van de winkel. Plus ook hier: je hebt meer afwisseling als je je meel bij een maalderij haalt.

Ik maak er ook mijn pizzadeeg in :) heel handig, lekker ook!

Ik kan het zeker aanraden. Plus een broodje op voorhand bakken om in de diepvries te steken, moest je vergeten een brood te bakken (dat heb ik nl. al aantal keer gehad haha)

16. Koningsgezin

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Ooo, dus invriezen kan ook gewoon? Net even gegoogled welke machine het nou precies is die ik op het oog heb. Het is een Domo Broodbakmachine B3970. Na die reviews gelezen te hebben, zoek ik graag nog even verder. Maar ik ben in ieder geval om.

17. Annamama

Annamama Bekend lid

Dec 5, 2012
    663
    5
    18
    Heb je receptje voor pizzadeeg? Lijkt me heerlijk.

Wij gebruiken de broodbakmachine af en toe. Vooral voor krentenbrood. Is echt heel lekker. Volgens mij is het niet snel goedkoper dan gewoon brood. Hier heb je lekker brood voor nog geen euro per stuk. Dat red ik met een machine niet. Wij vinden het gewoon lekker als afwisseling en om zelf krentenbrood te maken. Dat is dan wel weer goedkopern en vooral veel lekkerder. Voor 20 euro zou ik het erop wagen.

18. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    Ik heb geen broodbakmachine maar bak geregeld zelf mijn brood in de oven
    Wat de prijs precies is van een eigen gemaakt brood weet ik niet. Of het goedkoper is is afhankelijk wat voor een brood je nu eet en wat daar de prijs van is, sowieso wel boven de 1 euro.
    Voordeel van een bbm is dat er vaak zo'n (uitstel) tijdklok op zit zodat je in de ochtend al een lekker vers brood hebt.
    Je kunt de bbm ook het deeg laten kneden en rijzen (1e rijs) en dan verder zelf vormen, 2e rijs en afbakken in de oven, heel handig als je geen kneedmachine hebt.
    Een zelfgebakken brood is minder lang houdbaar dan een brood uit de supermarkt maar je kan een minder groot brood maken zodat je voldoende hebt voor 1 dag.
    Olie in het deeg helpt een beetje maar verwacht er niet te veel van.
    Je kan ze goed invriezen en na ontdooien even in de oven "oppiepen" dan zijn ze weer als nieuw/vers gebakken.
    Ik koop mijn meel en bloem bij de molen en weeg dus wel zelf af (gebruik geen mixen uit de supermarkt).
    Lijkt misschien wat werk maar is het niet echt.
    Hierdoor kan je zelf mooi bepalen wat voor een brood je maakt.
    Als er geen molen in de buurt is kan je ook online kopen bij de zuidmolen in groesbeek, daar hebben ze heel veel keus.
    Brood bakken is voor mij echt een hobby geworden, ik vind het heerlijk om te doen.
    Het vraagt wel even wat oefening maar dat vind ik geen straf
    er is op internet veel te vinden, zowel recepten als technieken

19. rums

rums Niet meer actief

Dat merk wat je noemt ken ik niet.
    Wij hebben een panasonic 2501. Mijn ouders hebben een panasonic en die bakken daar nu al zo'n 15 jaar mee. Nooit problemen mee gehad enige wat ze vervangen hebben is het bakblik vanwege slijtage.

Wij kopen trouwens meel van het merk Soezie en dan hoeven we er alleen maar water en zonnebloem olie bij te doen. We hebben wel eens geprobeerd met zout en gist maar dat mislukte bij ons.

20. Cfldf

Cfldf Lid

Nov 5, 2013
    52
    1
    8
    NULL
    NULL
    Net een weekje vrienden opgezocht in Denemarken. Hun bakken ook altijd hun eigen brood en stoppen de helft in de vriezer. Werkt echt prima en ik ben ook om. Volgens mij heeft mn schoonmoeder nog een broodbakmachine staan dus ik ga het zeker proberen.

Share This Page