broodbakmachine

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Jan 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Hoorde van een kennis die bakker is geweest dat de bloem van de Aldi het beste is om mee te bakken.
    Weet niet meer waarom. Maar dat weet ik mij nog te herinneren.

Ik kijk zelf ook graag naar Martha Steward

2. Islah

Islah Niet meer actief

Met bloem kan je alleen wit brood maken... Dat doe ik minder vaak. We eten echt wel eens wit brood hoor maar volkorenbrood is hier, naast dat het natuurlijk gezonder is, echt favoriet. En ik gebruik die van de Lidl, geeft ook goede resultaten. Het is dezelfde type bloem als die van de Aldi, heb die van de Aldi eigenlijk nog nooit gekocht zelfs.

3. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

Aug 12, 2012
    427
    62
    28
    Ik haal mixen bij een nog werkende molen hier in de buurt - wel wat duurder maar na veel geprobeerd te hebben uit supermarkt het zeker waard. Ik heb zelf ook wel eens brood gemaakt maar op zaterdagochtend wakker worden en het is al voor je gedaan wel erg fijn! Met die Kenwood kan je ook glutenvrij bakken (14 menu's) en broden zijn groot - ik ben fan 😉

4. Damali

Damali Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,238
    170
    63
    Oke, dankje!
    en met wat voor mes snijdt je het? ik heb een brood mes geen elektrische maar ik krijg geen mooie stukjes.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Broodmes geeft inderdaad een heel lomp resultaat haha. Ik heb een tijd een elektrisch mes gebruikt maar helaas begaf die het een tijdje geleden. Nu gebruik ik een scherp mes met van die hele kleine karteltjes. Officieel is het dacht ik een mes om taarten mee door de helft te snijden. Het geeft hetzelfde resultaat als het elektrische mes, of soms, als ik echt m'n best doe met snijden, zien ze er nog netter uit!
    Sneetjes die toch lelijk zijn geworden (dat gebeurt per brood toch wel bij een paar) doe ik in een zak in de vriezer, als die vol zit maak ik broodpudding. Of ik laat het hard worden voor zelfgemaakt paneermeel.

6. Damali

Damali Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,238
    170
    63
    Oke bedankt ik ga het e.e.a. uitproberen

7. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ik heb er eentje voor een zacht prijsje te koop.

Topmodel van Panasonic. Automatische toevoer van noten en zaden. Timer. Een heleboel vooringestelde instellingen voor jam tot cake tot brood. (Zit nog een extra ding bij voor roggebrood etc)

Werkt perfect, maar ik gebruik het gewoon niet meer.

Ook voor glutenvrije producten geschikt, vele machines kunnen dat niet goed vanwege de rijstijd. Hier kwam er een perfect brood uit.

In totaal misschien 10x gebruikt.

8. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Ik heb die van Panasonic ook ;) en hier wordt hij al een jaar dagelijks gebruikt. Wij gebruiken geen broodmixen, want die zijn in verhouding veel duurder dan wanneer je gewoon zelf wat meel en gist bij elkaar mikt. Hij heeft ook een instelling voor pizzadeeg, en voor alleen kneden (voor als je kleine broodjes wil maken om af te bakken in de oven etc).
    Wel vind ik persoonlijk dat een snijmachine onmisbaar is als je echt al je brood zelf maakt. Met een broodmes mooie gelijkmatige dunne plakken snijden krijg ik zelf iig niet voor elkaar, helemaal niet als het brood nog een beetje warm is.

9. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    Heb ook zo'n ding gehad, altijd eerst het halve brood slopen om de deeghaak eruit te vissen. Hoe zit dat bij jullie?

10. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Bij de mijne blijft de deeghaak gewoon in de vorm zitten als je het brood eruit schudt.

11. Joyful

Joyful Actief lid

Feb 19, 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook de Panasonic. Werkt erg fijn. Wel gebruiken we deze alleen in het weekend voor speciale broden zoals rozijnenbrood en chocoladebrood.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien moet je dan eens een ander mes gebruiken... Zoals ik al aangaf, zo'n gewoon broodmes moet je niet hebben. De sneetjes van mijn zelfgemaakte broden zien er gewoon netjes uit, zoals winkelboterhammen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit snijd als het nog warm is (wordt het brood zompig van) en we houden van een zachte korst dus dat scheelt ook wel.
    Wat voor snijmachine heb jij?

13. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Ik kan me wel voorstellen dat zo'n meisje wat jij beschrijft beter werkt. Maar ik stel de machine meestal zo in dat het brood 's ochtends rond 7 klaar is, en dan is er dus geen tijd om het volledig af te laten koelen voordat ik het snijd. Ben wel gelukkig met mn snijmachine dus. Het is een Siemens; Siemens MS65500N - Snijmachineshop.nl

14. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben er een van Lidl, erg tevreden over. Er zit ook een glutenvrij programma op en het brood is "normaal" van vorm. Dat laatste vind ik een hele belangrijke.

Helemaal zelf doen (in de oven) werkt hier niet, ben erg vaak weg nadat ik de machine heb gevuld.

Share This Page