Zoontje van 9 maanden eet al geruime tijd brood (ontbijt en lunch). Nu kom ik qua beleg nog niet veel verder dan volgende: smeerkaas ( la vache qui rit) leverpastei appelstroop jam boter fruit ( banaan, appel, aardbei, peer, mango) Gewoon worst als kipfilet wil nog niet lukken. 't Is op zich al heel lijstje, maar zo weet ik dat te vaak smeerkaas en leverpastei en appelstroop niet goed is. Jam lijkt me ook niet te vaak moeten, tja dan blijft boter en fruit over. Op zich niet erg, echter hij eet 's ochtends al zo flink een bak fruit waar je u tegen kan zeggen...... dat ik het niet altijd nodig vind dat dan 's middags ook weer op brood te doen. Ideeen van anderen?
ik lees even mee, ik heb een dochter van 11 maanden die eigenlijk alleen maar appelstroop of jam wil en de rest van het broodbeleg niet (zelfde lijstje als jou)
Hier eet zoonlief vanaf dat ie 9 maand was (is nu bijna 1) chocopasta, hagelslag, pindakaas, kaas, snijwost/cervelaat, salami, vruchtenhagel, fruit (plakjes banaan bijv) jam, danoontje op brood is ook een favo bij hem.. (hij liever dan ik ) leverworst,... Ik kan zo gek nie bedenken of hij eet het wel.
Ik doe ook wel eens Hüttenkäse, geprakte avocado, Philadelphia (evt met plakjes banaan of aardbei) of een plakje jonge kaas dat een beetje is gesmolten in de oven (blijft lekker op de boterham plakken).
Nou ik zou hiervan toch een aantal (nog) niet op het brood geven maargoed wij gaven op het brood: boter smeerkaas appelstroop perenstroop jonge kaas kipfilet amandelpasta pindakaas jam (zonnatura) leverpastei en smeerworst krijgt ze af en toe maar vind ze nog steeds niet lekker chocolade, danoontjes krijgt ze niet, heeft niet echt een toegevoegde waarde, eigenlijk zijn het gewoon suikerbommetjes..
Met die leeftijd gaf ik smeerkaas, appelstroop, boter, kipfilet, smeerworst, cottage cheese of boterhamworst op brood. Zoete dingen krijgt hij nog steeds niet(nu 1 jaar en 3 maanden).
Vanag 9 maanden misschien een handige link: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden
Hier: Appelstroop kipfilet gekookte worst smeerkaas jonge kaas (plakjes) leverworst leverpastij Kipfilet en sinds vandaag gekookte wordt zijn favoriet! Ik zelf ben niet van de zoettigheid op brood (vind ik echt vies) dus denk dat ik het daarom automatisch niet zo snel aan bied. Maar beleg is beleg en das altijd iets Extra's dus zolang je het met mate geeft!...
toen gaf ik: boter jam (div smaken) jonge kaas kip of kalkoenfilet amandelpasta ( ik had het bij het reformhuis gehaald) avocado appelstroop hutenkase 1 of2 x in de week smeerworst en smeerkaas en ei ook voor 1 jaar dacht ik na zn 1e verjaardag Kreeg hij vaker smeerworst en smeerkaas en ei, pindakaas, roomkaas, salami/cervelaat, zwitserse kaas vanaf 16 mnd ofzo eet hij ook speculaaspasta chocopasta, hagelslag of vruchtenhagel zou hij van mij zo nu en dan wel es mogen, maar wordt niet gewaardeerd...en vind het ook niet echt normaal beleg voor zo'n jong kind
Hier sinds kort pindakaas erbij. Daarvoor eigenlijk alleen appelstroop, zonnatura jam en soms een plakje kalkoenfilet. Nu soms ook een ander vleeswaren. Avocado vindt ze hier niet lekker, fruit op brood ook niet. Kaas is geen optie ivm KMA en leverworst geef ik liever niet. Bij opa en oma mag ze wel een keer vruchtenhagel ofzo.
Mijn zoontje is 10 maanden en krijgt meestal alleen boter op brood. Vindt ie hartstikke lekker. Heel soms krijgt ie pindakaas of fruitstroop. En op het kdv (1x p/w) krijgt hij geloof ik smeerkaas op brood, dus dat geef ik thuis niet meer.
Elsise krijgt zonnaura jam, pindakaas, philadelphia (zitten geen toevoegingen in), smeerbare geitenkaas, boter, zonnatura champignon of tomatenpate en appelstroop Kaas is ze helemaal gek op maar dan belandt haar broodje op de grond, net als plakjes vleeswaren vandaar dat we nog in de smeerbare belegsoorten zitten. ik weet dat ze bij de gastouder soms hagelslag krijgt, ik heb daar laatst wat van gezegd maar zag het vandaag weer in het schriftje staan en wil er ook geen gedoe om hebben dus twijvel wat ik er mee zal doen, ze gaat maar 1 keer per week en is nu ook 1 jaar
Voor af en toe een keer zou ik het geen ramp vinden. Alleen eten wij zelf alleen pindakaas qua zoetbeleg en heb voor D. dan appelstroop en Zonnatura jam. Ik geef brood mee naar de gastouder ivm KMA. Bij mijn ouders geef ik kaal brood mee en krijgt ze daar hagelslag, muisjes of jam, net wat ze wil. Daar eet ze maar heel af en toe.
hier bij de supermarkt staat hij bij de zonnatura dingen (weet ff niet of het jumbo of ah was) en anders bij de natuurwinkel..