Broodbeleg < 1 jr

Discussie in 'Voeding' gestart door Inez01, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Zoontje van 9 maanden eet al geruime tijd brood (ontbijt en lunch).
    Nu kom ik qua beleg nog niet veel verder dan volgende:

smeerkaas ( la vache qui rit)
    leverpastei
    appelstroop
    jam
    boter
    fruit ( banaan, appel, aardbei, peer, mango)

Gewoon worst als kipfilet wil nog niet lukken.

't Is op zich al heel lijstje, maar zo weet ik dat te vaak smeerkaas en leverpastei en appelstroop niet goed is. Jam lijkt me ook niet te vaak moeten, tja dan blijft boter en fruit over. Op zich niet erg, echter hij eet 's ochtends al zo flink een bak fruit waar je u tegen kan zeggen...... dat ik het niet altijd nodig vind dat dan 's middags ook weer op brood te doen.

Ideeen van anderen?

2. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik lees even mee, ik heb een dochter van 11 maanden die eigenlijk alleen maar appelstroop of jam wil en de rest van het broodbeleg niet (zelfde lijstje als jou)

3. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Hier eet zoonlief vanaf dat ie 9 maand was (is nu bijna 1) chocopasta, hagelslag, pindakaas, kaas, snijwost/cervelaat, salami, vruchtenhagel, fruit (plakjes banaan bijv) jam, danoontje op brood is ook een favo bij hem.. (hij liever dan ik :p) leverworst,...

Ik kan zo gek nie bedenken of hij eet het wel.

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik doe ook wel eens Hüttenkäse, geprakte avocado, Philadelphia (evt met plakjes banaan of aardbei) of een plakje jonge kaas dat een beetje is gesmolten in de oven (blijft lekker op de boterham plakken).

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou ik zou hiervan toch een aantal (nog) niet op het brood geven maargoed wij gaven op het brood:

boter
    smeerkaas
    appelstroop
    perenstroop
    jonge kaas
    kipfilet
    amandelpasta
    pindakaas
    jam (zonnatura)
    leverpastei en smeerworst krijgt ze af en toe maar vind ze nog steeds niet lekker

chocolade, danoontjes krijgt ze niet, heeft niet echt een toegevoegde waarde, eigenlijk zijn het gewoon suikerbommetjes..

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Waar kun je dat krijgen, heb ik nog nooit gezien?

7. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Met die leeftijd gaf ik smeerkaas, appelstroop, boter, kipfilet, smeerworst, cottage cheese of boterhamworst op brood. Zoete dingen krijgt hij nog steeds niet(nu 1 jaar en 3 maanden).

8. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Oke, dank voor jullie reacties. Beetje hetzelfde met wat goede tips om uit te proberen. Komt goed.

9. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Gelukkig doet en denkt iedereen het anders ;)

Maar amandelpasta is inderdaad ook wel keer te proberen!

10. wonder111

wonder111 Actief lid

17 feb 2012
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    pindakaas mogen ze toch nog lang niet eten?

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    in de supermarkt.. meestal bij de zonnatura dingen..

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
  13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier:

Appelstroop
    kipfilet
    gekookte worst
    smeerkaas
    jonge kaas (plakjes)
    leverworst
    leverpastij

Kipfilet en sinds vandaag gekookte wordt zijn favoriet!

Ik zelf ben niet van de zoettigheid op brood (vind ik echt vies) dus denk dat ik het daarom automatisch niet zo snel aan bied. Maar beleg is beleg en das altijd iets Extra's dus zolang je het met mate geeft!...

14. fafje

fafje Niet meer actief

toen gaf ik:

boter
    jam (div smaken)
    jonge kaas
    kip of kalkoenfilet
    amandelpasta ( ik had het bij het reformhuis gehaald)
    avocado
    appelstroop
    hutenkase
    1 of2 x in de week smeerworst en smeerkaas
    en ei ook voor 1 jaar dacht ik

na zn 1e verjaardag

Kreeg hij vaker smeerworst en smeerkaas en ei,
    pindakaas, roomkaas, salami/cervelaat, zwitserse kaas

vanaf 16 mnd ofzo eet hij ook speculaaspasta

chocopasta, hagelslag of vruchtenhagel zou hij van mij zo nu en dan wel es mogen, maar wordt niet gewaardeerd...en vind het ook niet echt normaal beleg voor zo'n jong kind

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sinds kort pindakaas erbij. Daarvoor eigenlijk alleen appelstroop, zonnatura jam en soms een plakje kalkoenfilet.
    Nu soms ook een ander vleeswaren.
    Avocado vindt ze hier niet lekker, fruit op brood ook niet.
    Kaas is geen optie ivm KMA en leverworst geef ik liever niet.
    Bij opa en oma mag ze wel een keer vruchtenhagel ofzo.

16. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje is 10 maanden en krijgt meestal alleen boter op brood. Vindt ie hartstikke lekker. Heel soms krijgt ie pindakaas of fruitstroop. En op het kdv (1x p/w) krijgt hij geloof ik smeerkaas op brood, dus dat geef ik thuis niet meer.

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ah, oke, dus ik heb net voor niets het hele pasta-schap bij de Appie binnenste buiten gekeerd ;)

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Elsise krijgt zonnaura jam, pindakaas, philadelphia (zitten geen toevoegingen in), smeerbare geitenkaas, boter, zonnatura champignon of tomatenpate en appelstroop

Kaas is ze helemaal gek op maar dan belandt haar broodje op de grond, net als plakjes vleeswaren vandaar dat we nog in de smeerbare belegsoorten zitten. ik weet dat ze bij de gastouder soms hagelslag krijgt, ik heb daar laatst wat van gezegd maar zag het vandaag weer in het schriftje staan en wil er ook geen gedoe om hebben dus twijvel wat ik er mee zal doen, ze gaat maar 1 keer per week en is nu ook 1 jaar

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Voor af en toe een keer zou ik het geen ramp vinden. Alleen eten wij zelf alleen pindakaas qua zoetbeleg en heb voor D. dan appelstroop en Zonnatura jam.
    Ik geef brood mee naar de gastouder ivm KMA. Bij mijn ouders geef ik kaal brood mee en krijgt ze daar hagelslag, muisjes of jam, net wat ze wil. Daar eet ze maar heel af en toe.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    :D hier bij de supermarkt staat hij bij de zonnatura dingen (weet ff niet of het jumbo of ah was) en anders bij de natuurwinkel..

Deel Deze Pagina