Ik vroeg me af wat jullie kids op de boterham krijgen. Mijn dochter kreeg tot nu toe alleen boter erop. Ging prima. Alleen lijkt ze het nu minder lekker te vinden en wil ik ook wat variëren. Heb van zonnatura stroop en jam gekocht. Dat lijkt ze lekker te vinden. Maar is dat ook gezond om iedere dag op het brood te geven? Wat kan/mag ik haar nog meer geven? Ik ben op zoek naar gezond broodbeleg zonder te veel suiker en dergelijke.
Geprakte avocado, banaan of aardbeien notenpasta van de biowinkel: dat is alleen noot (hazelnoot of amandel) en een klein beetje zout. Geen suiker.
Ik geef mijn zoontje ook theeworst van Kips. Beter dan smeerleverworst. Verder appelstroop en jam inderdaad.
Kaas? Appelstroop? Mijn jongste is 15 maanden, maar die is nog niet zo heel erg gesteld op broodbeleg. Af en toe wil hij nu wel een boterham met appelstroop of een paar hapjes van mijn boterham met kaas, maar hij eet nog net zo lief brood met alleen boter of niets.
Mijn zoontje is gek op boterhammenworst, smeerworst, kipfilet, pindakaas, kaas, jam, stroop enz.... Eigenlijk bijna alles
Gewoon vanalles proberen. Mijn zoontje lijkt hartige dingen lekkerder te vinden. Hij heeft al vanalles geproefd, jam, appelstroop, pindakaas( paar stukjes) Smeerkaas, kaas, roomkaas philadelphia,sanwichspread, kipfilet, gegrilde ham, boterhamworst, leverworst, smeerpate van Linera., gebakken ei, knakworstje
kipfilet/vleeswaren gekookt/gebakken ei pindakaas natriumarm jam van Zonnatura appelstroop Verse aardbei
Mijn zoon heeft dan KMA, dus hij kan minder broodbeleg verdragen. Maar hij is nu 9 maanden en krijgt (alles zonder melk uiteraard) kipfilet, boterhamworst/slagersworst, appel/perenstroop, zonnatura jam, af en toe smeerworst ,ham, vruchtenhagel, gestampte muisjes. Hij mag ook kokosbrood, maar of dat lekker is? Er zijn vast veel meer dingen, maar dit is voorlopig genoeg. Als je kindje geen KMA heeft, mag vrijwel alles. Behalve honing en niet teveel zoute producten zoals smeerworst en rookvlees etc. Ik ben wel voorzichtig met pindakaas. Liever als hij 2 is.