Hallo Ik kwam er pas achter dat kinderen onder de 6 maanden geen tomaat mogen hebben? Mijn zoontje is nu 4,5 maand bijna 5 maand en is dol op tomaat. Ik ben zelf gewend deze rauw te eten en heb de tomaat voor hem afgespoeld onder de kraan en gepureerd.. Niet ontveld en geen pitjes eruit gehaald. Hij vond de tomaat zo lekker dat hij er zo 1 per keer op heeft. ik heb 4 dagen achter elkaar tomaat gegeven. Is dit een probleem? Ik had er namelijk nooit van gehoord en op het cb hadden ze me dit ook niet verteld. Zijn er nog meer producten wat ze echt niet mogen hebben? Groetjes
Hoi, Tomaat mag je wel al geven hoor. Meestal wordt het niet als eerst gegeven, maar na groente als bloemkool, wortel, broccoli. Dan wel vaak ontveld. Als het goed gaat lijkt het mij verder geen probleem. Misschien kun je nog even met het cb overleggen. Met nitraatrijke groente moet je nog voorzichtig, citrusvruchten en kiwi (honing pas vanaf 1 jaar). Voor meer informatie kun je ook kijken op de site van het Voedingscentrum. Groetjes Angelique Groetjes Angelique