Discussie over omgaan nichtje neefje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moona1, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dag Iedereen,

Ik zou graag horen wat jullie mening is over het volgende punt.

Ik heb gisteren een kleine discussie gehad met mijn zus,zij heeft een zoontje van 4 en ik een dochtertje van ander half,nou is het zo dat mijn zus met kind nog bij mijn moeder woont en op twee dagen in de week mijn dochtertje ook naar oma gaat.

Mijn dochtertje is momenteel erg druk en kan je waarschuwen wat je wilt maar ze is echt aan het ontdekken.
    En mijn neefje is juist weer dat ze nergens mee mag spelen wat van hem is en als hij aan het spelen is duwt hij haar soms weg of dan zegt hij ga weg is van mij,nou heb ik al een paar keer gezien dat mijn zus dan zegt,ga maar weg dat is van lexie of nee dina laat lexie maar even spelen anders wordt hij druk en dan vraagt ze aan mij of ik mijn dochtertje even kan weg houden bij mijn neefje anders wordt hij weer druk,ik wwerdt er zo pissig om ze is nog zo klein dat begrijpt zei toch niet en ik vindt dat mijn neefje dsan lekker aan de tafel moet spelen waar zei niet bij kan,maar dan spreid ze al zijn speelgoe op de grond en dan moet ik dus mijn dochtertje weg houden.

Vinden jullie dit niet raar;)

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn mening: je neefje is oud genoeg om te leren dat je moet delen! Als hij straks naar school/kleuterklas gaat moet hij dat ook leren. Je dochtertje zal dat inderdaad nog niet snappen. En als je nou je dochtertje haar eigen speelgoed geeft? Pakt hij dat dan ook af van haar? Ik zou wel zeker met je zus in gesprek gaan dat zij ook haar eigen kind moet leren wat delen is enz. Maar goed, nogmaals, dat is mijn mening he ;)

3. Skye

Skye Niet meer actief

Als je nou wat speelgoed van jouw dochtertje gewoon meeneemt en dat lekker aan je dochtertje geeft. Tja, ik weet het.........andermans speelgoed is natuurlijk wel veel interessanter!! Tis moeilijk, maar je kan het ook tegen je zus zeggen, dat je niet constant je dochtertje weg gaat halen, omdat haar zoontje anders door het lint gaat. Zij kan ook best haar zoontje corrigeren.

4. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Ik ben het met je eens hoor,ik heb dat ook gezegd tegen haar ,waarop zei antwoord ja maar hij hoeft niet alles te delen,bijv.lego enz enz,maar goed dan moet hij niet op de grond gaan zitten spelen waar alles voor het grijpen ligt,dat is mijn mening,en ik kan wel met haar speelgoed gaan zitten afleiden maar ze wil dan gewoon naar haar neefje toe:$

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uh vind dit zeker raar hoor.
    Je neefje moet toch echt leren delen.
    Je zus moedigd hem nu alleen maar aan zich alles toe te eigenen, nou die gaat het nog te verduren krijgen op school dan of niet.
    Straks denkt je dochter ook, ik ben het zat en pak het lekker van je af.
    Mijn nichtje is ook van, is van mij! En, heeyyyy daar was ik mee aan het spelen terwijl dat totaal niet zo was en pakt het dan hardhandig af. Maar we leren haar zeker wel te delen al gaat dit best moeilijk soms maar dat is kind eigen maar zolang wij er niets aan zouden doen dan zie ik het voor me dat ze mijn dochter bijt,knijpt of slaat.
    Mijn dochter heeft nu wel zoiets van, ja halloooo en houd het speelgoed ook echt vast en slaat wat kreetjes maar geeft dan wel toe uiteindelijk maar ze is nog geen 15 maanden dus hoe dit over een paar maanden gaat haha kan me lol op.

Is niet leuk spelen voor je dochter en misschien eens aan je zus vragen hoe zij het zou vinden als je precies hetzelfde zou doen.

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    En je neefje kan iedere dag met zijn lego spelen en als jouw dochter daar niet mee mag spelen moet ze het maar 2 dagen even opruimen en ervoor zorgen dat er speelgoed ligt waar ze samen leuk mee kunnen spelen.

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #7 Kolibrie, 21 dec 2009
    Laatst bewerkt: 21 dec 2009
    Als ze niet wil dat hij bepaald speelgoed deelt, dan moet hij daar maar mee op z'n kamer gaan spelen en niet op de grond. Of inderdaad aan een tafel waar ze niet bij kan. Als hij dat wel doet, moet hij gewoon leren delen als je dochtertje er is. Inderdaad wat anderen hier zeggen..hij kan het beter nu leren, anders krijgt hij het op school inderdaad nog te verduren. En je kan niet zeggen tegen een kind van anderhalf..daar mag je wel mee spelen en met dat niet! Kom nou! Ze moet haar kind maar eens gaan opvoeden!

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ik zou er dan afspraken over maken, dat idd als je neefje rustig wil spelen gaat hij lekker aan tafel zitten met zijn spulletjes, of op een eigen kamertje spelen. Kids van 4 vinden dat soms best lekker en zeker omdat er dan even geen kleine vingertjes aan komen! En andersom zal hij ook moeten leren dat als hij op de grond in de woonkamer speelt, hij dan zijn spulletjes moet delen of iig geduld hebben! Ik zou dit zo met je zus bespreken, er dus afspraken over maken en natuurlijk let jij op je dochter als ze ook op de grond speelt. maar je kunt haar neit weghouden van alles! Beter kan ze het leren al kost dat wel geduld ja.

Zo zijn er genoeg momenten waarop je neefje rustig zijn eigen gang kan gaan, en ook genoeg momenten waarop ze 'samen' spelen. Bovendien, als je dochtertje haar dutje doet, is voor hem ook weer een moment om lekker op de grond te spelen want sommig speelgoed leent zich niet voor de tafel... Ennnnn, kindjes van 4 spelen ook erg graag en veel buiten :D ;)......

Ik zou met je zus bespreken dat je het snapt dat haar zoontje rustig wil spelen en dat je het ook niet zo kunt doen dat je dochtertje telkens weg is bij hem en dat je deze oplossing hebt. En als ze dat allemaal niet wil, ja dan heeft zij pech! Jij hebt dan je best gedaan en bent met reeele oplossingen gekomen, beide kindjes en mama's zullen zich wat moeten schikken...

Succes!

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat vervelend zeg!
    Ik vind dat je neefje moet kunnen delen hij is tenslotte ouder.
    Zou het er nog eens met je zus over hebben dat je het vervelend vind zo helemaal omdat hij haar ook wegduwt.

Neefje van mijn dochter is ook niet zo aardig die is 2 jaar.
    Die duwt m'n dochter ook om en bijt haar, helaas doet m'n zus er niks aan als ik erbij ben dan geef ik hem straf.
    En daarnaast gaan ze beide nooit meer tegelijk naar opa en oma zodat ik zeker weet dat het niet meer gebeurd.
    Want zei kan hem zelf niet eens aan.

10. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ach ons neefje van 4 is ook niet altijd even lief tegen Liam en vindt het ook erg moeilijk dat Liam met zijn speelgoed wil spelen.
    Denk dat dit ook een klein beetje bij de leeftijd hoort en dat je niet meteen kunt zeggen dat het geen leuk kind is.

Wij vertellen ons neefje nu gewoon dat Liam ook met het speelgoed mag spelen en dat als hij alleen wil spelen dat hij dat boven kan doen. Als hij Liam slaat of duwt dan krijgt hij op zijn donder ;) en wordt hem verteld dat wat hij doet niet mag.
    Ook moet hij altijd even sorry zeggen en Liam een kus geven.

Verder zijn het dikke vrienden hoor. De grote neefjes en nichtjes vinden het allemaal hartstikke leuk om met Liam te spelen en ze zijn erg zorgzaam voor hem. Laatst zagen we ons andere neefje (3 jaar) een broodje kauwen, uitspugen en aan Liam geven. Toen ik vroeg wat hij deed zei hij "Ja even kauwen, Li heeft niet zoveel tandjes!"

Deel Deze Pagina