friso comfort 2 en nutrilon omneo 2

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mama079, Mar 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Hallo,

Mijn zoontje van bijna 7 maanden krijgt nu omneo en wil over op Friso. Komt Friso comfort overeen met de omneo? Hij krijgt de omneo ivm moeizaam poepen en licht spugen. Hier doe ik een half schepje jbpm doorheen. Kan ik dat bij de Friso ook doen of is dat van zichzelf al dikker dan de omneo? En omdat ik naar een ander merk overstap moet ik dan ook eerst de voeding mengen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo!
    De comfort is niet geheel hetzelfde als de Omneo. De omneo is hypo-allergeen en kan op die manier werken tegen krampjes. De Comfort bevat de onbewerkte vezel johannesbroodpitmeel, die stimuleert de darmpjes waardoor de krampjes verminderen. De Comfort is inderdaad iets dikker dan de Omneo.Het losse jbp is hier niet meer nodig. Als je wil overstappen op de comfort is het inderdaad goed om even een paar dagen te mengen om te wennen aan de andere voeding. Succes!
    groeten Femke

3. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Ik ben gisteren begonnen met mengen. Hij drinkt nog zes voedingen (slechte drinker). Ben begonnen met 4 om 1 gedurende 3 voedingen. Daarna 3 voedingen 3 om 2 en de 6 voedingen van vandaag ook 3 om 2. Wilde morgen 3 voedingen 2 om 3 doen en dan 3 voedingen 1 om 4 en dan volledig over op zondag. Dan ben ik sinds donderdag aan t afbouwen. Dat gaat toch niet te snel?

Je geeft aan dat er bij de comfort jbpm in zit en bij de omneo niet. Bij mijn oudste stond altijd op t pak omneo dat er ook jbpm in zat en dat t tegen licht spugen was. Is dat tegenwoordig niet meer zo?

Ik wist niet dat de omneo hypoallergeen was. Kan t verder geen kwaad dan dit overstappen?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Dat gaat niet te snel hoor. Zo kan je kindje geleidelijk wennen.
    Voor zover bij mij bekend zit er geen jbp in de Omneo. Maar hiervoor kan je het beste contact opnemen met de fabrikant.
    Als je kindje niet speciaal een hypo-allergene flesvoeding nodig heeft dan is het geen probleem.
    Groeten Angelique

Share This Page