te veel voeding per 24 uur?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by jerami, Dec 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    hoi,

Mijn zoontje is nu 3 weken oud en woog met 2 weken 3600gr en krijgt op dit moment 7 flessen van 100ml per 24 uur. Hij komt meestal netjes elke 3 uur voor een voeding, 's nachts laat hij er langer tussen zitten. Soms komt hij na 1½ uur al voor een voeding. als ik hem dan niks geef, dan blijft hij huilen dus geef hem dan nog 30ml bij. Krijgt hij nu niet teveel voeding voor zijn leeftijd/gewicht? Hij zit per 24 uur zoizo op 700ml, terwijl er overal aangegeven wordt dat hij op zijn leeftijd/gewicht rond de 500/550ml zou moeten zitten.
    Maar als ik hem minder geef, komt hij vaker en lijkt hij absoluut niet verzadigd na zijn fles.
    Hij krijgt trouwens kruitvat standaard 1

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Qua leeftijd/gewicht mag je kindje per 24 uur gemiddeld 700 ml. Liever nog niet meer. Voor het gevoel van verzadiging is het goed om ook even naar het drinktempo te kijken, dat dit niet te snel gaat. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten.

Groetjes Angélique

3. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb met de afgelopen 2 voedingen even gekeken hoe snel hij drinkt. Deze 2 voedingen gingen er binnen 10 min. in. Dus hij drinkt vrij snel.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    10 minuten is inderdaad net wat te snel. Dan kan het helpen om te kijken naar een speen met een kleiner gaatje. Anders kun je de voeding indikken met johannesbroodpitmeel. Dan gaat het drinken ook rustiger.
    Groetjes Angélique

5. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    ik heb speen s (gebruik difrax flessen), maar zal de johannesbroodpitmeel gaan gebruiken.

Share This Page