Broodbeleg baby 8 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mammie1982, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Tot op heden gaf ik mijn dochter alleen een beetje boter op haar boterham, maar ze begint het nu zo goed op te eten dat ik er eigenlijk wat beleg op wil doen.

Nu heb ik kindersmeerkaas van ERU gekocht, maar ik heb toch een vraag.

Ik hoor van mensen dat smeerworst en smeerkaas slecht zijn.
    En hoe zit zat met zout in deze produkten.

Je mag ook geen zout aan het eten toevoegen, hoewel dat ook maar een snufje is. Lijkt mij nog minder dan het zout wat in smeerworst en smeerkaas zit.

Wat kan ik er anders op doen wat niet weer veel te zoet is?

En als ik vers fruithapje maak, hoe lang mag ik dan het gekochte fruit gebruiken? Hoe vers moet

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Beneden de 12 maanden kan je inderdaad beter nog geen zout aan het eten toevoegen. Het eten bevat van zichzelf al voldoende zout. Ook vanaf 12 maanden kun je hier beter nog voorzichtig mee zijn.
    In gewone smeerkaas zit te veel zout. Smeerleverworst bevat veel vitamine A. Van beiden kun je beter niet meer dan 1-2 boterhammen per week geven. Evt. vegetarische smeerleverworst kan wel.
    Je kunt op de boterham appelstroop, jam, appelmoes doen bijvoorbeeld.
    Zolang als het fruit wat je gekocht hebt goed is kun je er een lekker vers fruithapje van maken. Wanneer je veel gemaakt hebt kun je evt ook wat invriezen.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina