Broodbeleg bij KMA

Discussie in 'Voeding' gestart door Sarah84, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Omdat Finn nu aardig wat groente en fruit goed kan verdragen is het de bedoeling dat we snel ook brood gaan geven.

Maar wat doe ik daar op?!

Ik het zelf al avocado bedacht! Dat eet ik zelf regelmatig op brood endat krijgt hij dus ook.
    Hij krijgt het volgende week als hapje om te kijken of hij er tegen kan.

Verder kan ik alleen fruitprut bedenken..maar ik zou het zelf ook niet lekker vinden om peer op mn brood te hebben!

Appel kan hij op dit moment niet tegen (kreeg reactie bij het uitproberen) dus appelstroop kan ook niet.

en dingen met varkensvlees (smeerleverworst denk ik) en koemelk (smeerkaas bijv.) kan dus ook niet!

Maar wat dan wel!

We moeten met zoveel allergenen rekening houden!

En er is vast wel een mama die dit al weet ;)

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jam
    Tartex (vegetarische leverworst uit reform winkel)
    alleen plantaardige boter deden wij tot 1 jaar ongeveer. Ze was er tevreden mee, dus dat hebben we zo gelaten. Daarna was de allergie veel minder en konden we ook smeerworst, boterhamworst enz. op brood doen.
    banaan
    kokos brood (misschien?)
    komkommer
    tomaat
    zalm/tonijn (weet niet zeker of dat al mag)

Eerst in elk geval brood zonder iets proberen, zodat je zeker weet dat er niet op het brood wordt gereageerd en later pas beleg erop.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Appelstroop kan wel hoor. Dan is zo lang gekookt dat alle allergenen van appel er in wel kapot zijn.

Hier waren ze trouwens heel lang blij met gewoon margarine (koemelkvrij, destijds was dat Wajang) op hun brood. Ik maakte er soms ook kruidenboter van, lekker, wat knoflook of ui, of groene kruiden, klein beetje zout. At de hele familie natuurlijk van mee.
    Ik strooide ook wel eens een klein beetje suiker op brood, voor een andere smaak. Voordeel van suiker is dat het geen allergenen bevat.
    Peer is trouwens lekkerder in plakjes op brood. Vooral als je het combineert met iets hartigs. (Voor grote mensen evengoed als voor kinderen).
    Banaan op brood is erg lekker als je de banaan eerst even bakt.
    (Helemaal lekker op een boterham met pindakaas en een beetje sambal, maar dan heb je wel meteen iets mega-allergeens...)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm tja, mag hij wel geitenkaas? Daar heb je bijv ook een smeerbare variant van (Rondele/Precident - zo uit mn hoofd). Verder zou ik zeggen iets van jam/zonnefruit of zoals al aangegeven zelf verschillende fruit soorten erop doen. Kipfilet en ander vleeswaren waar geen varkensvlees in zit. En misschien iets van vegetarische smeerworst maar weet niet of daar misschien juist iets van koemelk in zit.

Maar ik zou vooral gewoon beginnen met een hapje brood met boter.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Bedankt voor de tips!

Hier heb ik zeker wat aan!

Deel Deze Pagina