We zijn brood aan het oefenen met Sofie en het gaat steeds beter gelukkig. Ze kreeg telkens een droog broodje. Gek genoeg vond ze dat heerlijk. Maar ze kreeg het niet altijd even goed weg. Daarom hebben we er nu appelstroop op gedaan of een beetje boter. Maar ze lust het alletwee niet. Iets anders hadden we vanochtend niet in huis (ja sandwichspread, kaas, salami, roomkaas met bieslook enz ha ha maar dat geef ik haar nog niet). Dus nu heb ik er vanochtend een heel klein beetje chocopasta op gedaan. Ja, dat vond mevrouw wel erg lekker natuurlijk Ik heb wel eens gelezen dat smeerkaas en leverworst helemaal niet zo goed zijn. Wat kan je eventueel nog meer op een broodje geven? Ik dacht aan jam, of een beetje frutapura? Verder nog meer ideetjes? Waardoor het brood iets smeuiger wordt? Mogen gestampte muisjes ofzo ook?
Ik doe er jam, chocopasta, appelstroop, fruithap en geprakte banaan op. Alles gaat er met smaak in. Ze kan het idd alleen niet altijd wegkrijgen, maar dat heeft denk ik zijn tijd nodig.
Ik doe er Philidelphia op of iets dergelijks, Linesse light of ik ga binnenkort smeerkaas proberen. Als ik er jam of chocopasta op zou doen zou hij het zeker wel eten maar ik vind het belangrijk dat hij niet alleen zoete boterhammen leert eten. Dus daar wachten we nog even mee.
hier rond die leeftijd appelstroop, jam, diverse soorten hagelslag (even aanstampen ) pindakaas en honing doen het ook erg goed, maar dat mogen ze pas >1jr
Fruit prakken, avocado prakken, jonge kaas mag wel al trouwens (beter dan chocopasta, jam, smeerworst/kaas )
Boter, appelstroop, gewoon jonge kaas vind ze lekker. Vandaag had ik van dat philadelpia spul, daar moest ze niks van hebben (maar was ook die met kruiden erin... wellicht had ik beter naturel mee kunnen nemen)
ik geef op brood: jam , appelstroop, palingworst, gekookte worst. soms doe ik half half, ene helft zoet andere helft worst. smeer worst krijgt ze heel soms en smeerkaas is ze niet zo gek van.
Ik doe op de boterham; jam, appelstroop, kipfilet, smeerkaas, smeerworst, geprakte banaan of ander fruit, of gewoon een beetje boter. Het gaat er allemaal in als koek.
op die leeftijd deed ik er alleen wat boter op daarna langzaamaan appelstroop, jonge kaas (GEEN smeerkaas, dat is veel te zout voor die kleintjes), jam, pindakaas (kan wel voor een jaar als je maar geen aanleg hebt voor allergie), kipfilet, philadelphia (alle smaakjes), etc. Chocola komt er hier nog steeds niet in. Smeerworst al helemaal niet! Realiseer je maar eens dat leverworst is gemaakt van de lever van dieren; in de lever worden alle afvalstoffen verwerkt maar ook deels opgeslagen; behalve dat smeerworst zout is, zitten er ook bepaalde afvalstoffen in dus). Smeerkaas en smeerworst zou je aan kinderen tot 3 jaar ofzo maximaal 2 of 3 keer in de week mogen geven (zie voedingscentrum). Dus om dat nou al te geven aan een kindje van 7 maanden... Ik weet dat ze het op kdv wel vaak doen, maar ik ben er geen fan van. Veel kdv stappen er ook vanaf, nu steeds bekender wordt dat het ongezond is voor die kleintjes.