Hallo! Mijn zoontje Noah is nu 7 weken (2 weken over tijd), weegt bijna 6 kilo en is erg tevreden en blij. ik heb tot op heden borstvoeding gegeven maar ben aan het afbouwen om meerdere reden. Nu is mijn vraag.. hoeveel moet ik hem geven per flesje? Houd ik de berekening aan van 150ccx6k/6 a 7 voedingen? Want dat lijkt me zo veel. Hij eet namelijk bijna alles op maar ben bang dat ik zijn maagje oprek. En vanaf wanneer ga je over op de 5 voedingen? Hopelijk willen jullie me helpen. Lieve groeten
Die berekening kun je gebruiken. Zorg voor een goede fles met klein gaatje, zodat hij moeite moet doen voor het drinken. Hij zou er zo'n 15-20 minuten over moeten doen. Ik zou gewoon zijn ritme volgen, mijn kindjes hebben altijd zelf een 'fles laten vallen'.
Hoelang doet hij over een voeding? Bv moet hij veel meer moeite voor doen dan een fles, en hij moet toch ook wel 15-20 min over een fles doen om verzadigd te raken... Ik zou trouwens beginnen met 120+4, in combi met de goede speen/fles
Ik zou ook beginnen met 120 en dan kijken wat hij doet. Als hij na twee uur alweer een voeding wil kun je altijd nog naar 150. Fles laten vallen gaat inderdaad meestal vanzelf, op een gegeven moment wordt een bepaalde fles nauwelijks nog gedronken en dan laat je hem weg.
Ik zou ook beginnen met 120+4 en dan 6 of 7 voedingen geven. Er inderdaad voor zorgen dat hij minimaal 15-20 minuten over doet. Mocht hij eerder komen of juist 's nachts langer gaan slapen kan je de flessen wat ophogen.